האם הסמארטפון שולט בחיינו? הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) נתונים מתוך סקר חברתי בנושא העידן הדיגיטלי, המראים כי קרוב ל-40% מהישראלים מעל גיל 20 חושבים שהטלפון החכם והאינטרנט גוזלים מהם זמן רב מדי.

הסקר העלה כי 86% מהישראלים מעידים כי משתמשים באינטרנט דרך טלפון נייד. מתוך האוכלוסייה הכללית - 94% מהחילונים מעידים זאת על עצמם, 88% מהדתיים והמסורתיים ו-30% מהחרדים. ל-45% מהחרדים כלל אין טלפון נייד או חיבור לאינטרנט.

סמארטפון (צילום: Pixabay)
סמארטפון (צילום: Pixabay)

מכורים לאינטרנט

השימוש התכוף ככל הנראה מוביל לתחושה של תלות במכשיר, כך על פי הסקר, במסגרתו 73% העידו כי הם מרגישים תלויים בטלפון הנייד במידה מסוימת או רבה, ו-43% העידו שבמידה רבה.

57% מהישראלים שמתמשים באינטרנט בסמארטפון העידו שבמקרה ששכחו את הטלפון בבית - הם חוזרים כדי לקחת אותו. 10% העידו כי הם כלל לא שוכחים אותו.

גוללים את הפיד במיטה

מתי הישראלים נפרדים מהטלפון לפני שהם הולכים לישון? 27% מהנשאלים בסקר העידו כי הם מפסיקים להסתכל בטלפון 5 דקות או פחות לפני שהם עוצמים את העיניים. 71% מעידים כי הם מפסיקים להסתכל בטלפון בחצי שעה האחרונה של היום שלהם.

סמארטפון, אוזניות (צילום: ingimages.com)
סמארטפון, אוזניות (צילום: ingimages.com)

ובבוקר? 41% מהחילונים ו-35% מהמסורתיים שנשאלו בסקר נוהגים להסתכל בטלפון ב-5 דקות הראשונות מהרגע בו הם מתעוררים. 23% מהחילונים מעידים שרק אחרי חצי שעה.