במשק מתכוננים לארוחות החג: במשרד החקלאות מעריכים, כי בחגי תשרי לא צפוי מחסור במוצרי מזון טריים, למעט מחסור קל בעוף טרי, וייתכן שגם במוצרי חלב כמו גבינת קוטג'. בהערכת מצב שקיים שר החקלאות עודד פורר בה השתתפו בכירים במשרד, בהן המנכ"לית נעמה קאופמן-פס, הוצגו נתונים מהם עולה, כי המחסור בעוף טרי עלול להיווצר בין יום כיפור לסוכות, וייתכן שגם בחלק מימי חול המועד.

המחסור, על פי דעת המומחים, ינבע ככל הנראה בשל מחסור בימי עבודה במשחטות, אשר ישפיע על כמות המוצרים. מאחר וימי החג חלים השנה באמצע השבוע והם בצירוף ימי סוף השבוע, הצפי הוא שהמחסור המשמעותי בימי עבודה במשחטות עלול לגרום לחוסרים בעופות הטריים.

עוף טרי, ארכיון (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)
עוף טרי, ארכיון (צילום: אביר סולטאן, פלאש 90)

לעומת זאת, בהערכת המצב נמסר, כי בשר עוף יש בשפע, ובענף החלב אין אמנם מחסור בחומרי גלם, אבל לנוכח מספר ימי העיבוד במחלבות, שאף הוא יהיה נמוך יותר בשל החגים שבאמצע השבוע, ייתכן מחסור במוצרי חלב מסויימים בעלי תוקף קצר, כמו למשל, קוטג'.

במטרה למנוע מחסור בביצים לקראת חגי תשרי, בהם עולים הביקושים ולנוכח החשש אודות כוונות מגדלי ביצים לשבש את יכולות אספקת הביצים, הודיע משרד החקלאות, על אישור מיוחד למכסת ייבוא ייבוא פטורה ממכס, בהיקף של כ-50 מיליון ביצים.