לאחר שביום ראשון השבוע הודיעו מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים – הדסה ושערי צדק בירושלים, מעיני הישועה בבני ברק, לניאדו בנתניה ושלושת בתי החולים בנצרת (הצרפתי, האנגלי והאיטלקי) - כי יפסיקו לקבל חולי קורונה בשל מחסור בתקציבים, הודיעו אתמול המנהלים לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל מד"א אלי בין כי החל מהיום (רביעי) הם עוברים למתכונת שבת.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, התייחס למחאת בתי החולים הציבוריים, וקרא להגיע להסדרה: "בתי החולים העצמאיים במצוקה. אני מודע לזה ומטפל. נציגי משרד הבריאות והאוצר מקיימים כבר יומיים דיונים מרתונים כדי לפתור את המשבר. נדרש ואפשר להגיע להסכמות עד סוף היום. לא אאפשר הימשכות המצב הזה ואני בטוח שהאוצר מבין ויפעל בדיוק כמוני".


בתי החולים עוברים למתכונת חירום בשל אי־היכולת לטפל בחולים ולאור אי־קיום ההסכם שחתמו משרדי הבריאות והאוצר עמם והיעדר תקציב, כך לטענתם. בהודעה לשר הבריאות ומד"א נכתב כי "בשל הגירעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי־קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, שבעת בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים. שבעת בתי החולים יעברו למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים".

יו״ר ועדת הבריאות בכנסת ויו״ר הקואליציה ח״כ עידית סילמן תכנס את הוועדה לדיון חירום. אתמול נענה יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי לבקשתה של סילמן לקיים כנס פגרה מיוחד של הוועדה בסוגיה, ולפנייתה הצטרפו גם ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן.