בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (רביעי) את אביעד משה, בניסיון הרצח של שירה איסקוב, אשתו לשעבר, ובהתעללות בבנם. השופטת יעל רז לוי, אמרה עם קבלת ההכרעה: "עבירת ניסיון הרצח הוכחה מעל כל ספק סביר, מדובר בעשרות מכות אלימות". היא אף ציינה כי על אף שהביע חרטה בעבר, משה הסביר את עצמו כקורבן.

אביעד משה ושירה איסקוב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. צילום: שי מכלוף

מיד לאחר ההרשעה, איסקוב סיפרה לתקשורת כי בנה, חזר לדבר לאחרונה, אך הדגישה כי הוא בעיכוב שפתי. היא נתנה התייחסותה לפסק הדין שניתן באשר להתעללות בבנה ואמרה: "זה שהכירו בזה - זה כיף אדיר. פשוט מדהים, משמח שהצדק נעשה". כשנשאלה באשר לציפיותיה מגזר הדין, השיבה: "אני מצפה שיקבל את העונש המקסימלי שקבוע בחוק". 

מורן גז, מפרקליטות מחוז דרום, אמרה: "אני מתרגשת. בית המשפט הלך צעד משמעותי לעבר מתלוננים, מתלוננות, ילדים. ההחלטה נתנה המון כוח לנשים להתמודד עם מה שהן עוברות. הבת שלי בת השמונה אמרה לי אחרי האירוע הזה שהיא לא רוצה להתחתן, והיום בית המשפט ענה לה שהמדינה תעשה הכל כדי שיהיה לה את הרצון הזה להתחתן, כי יש המון אנשים טובים".

עורך הדין אבי ביטון מפרקליטות מחוז דרום, הוסיף: "חשוב לומר שבית המשפט קיבל את עמדתנו גם בעבירת התעללות בקטין. בנם המשותף נכח באותם רגעים ארוכים וראה את האלימות האכזרית של אביו כלפי אמו במכות סכין למשך זמן ארוך. כמובן שהוא גם נפגע נפש".

שירה איסקרוב בבית המשפט  (צילום: שי מכלוף, וואלה!)
שירה איסקרוב בבית המשפט (צילום: שי מכלוף, וואלה!)

כזכור, לפני כחודשיים נעצר משה מחדש בכלא, בחשד שהעביר לאיסקוב מסר מאיים, בעודו עצור עד תום ההליכים. מי שדיווח על האירוע היה סוהר בבית המעצר, ששמע את משה מדבר ומתוכן השיחה הבין כי מדובר באיומים לגבי איסקוב. הוא העביר את הדיווח למפקדיו ואלו עירבו את המשטרה, שהחליטה לבצע את מעצרו.

לצד זאת, בדיון שהתקיים בחודש מרץ האחרון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כחלק משלב ההוכחות הביע משה חרטה על שעשה: "מצטער ומביע חרטה בפני שירה ובני משפחתה". זאת, בניגוד לגרסתו בפעמים הקודמות.

הבעת החרטה מצידו, מהווה שינוי לעומת גרסתו, אשר השמיע אותה באמצעות המענה לכתב האישום שהגיש בו נטען: "מכלול התגרות המתלוננת שהצטבר במהלך פרק הזמן מאז ההפלה והתעצם עובר לערב ראש השנה, הוא אשר גרם לנאשם לאבד שליטה על מעשיו ולפגוע במתלוננת". הפרקליטים הוסיפו כי "המאשימה שכחה לציין כי הנאשם הפסיק בחניקת המתלוננת מיוזמתו", וטענו כי לא הייתה לו כוונה להורגה.

שירה איסקוב בדיון בבית המשפט (צילום: שי מכלוף, וואלה!)
שירה איסקוב בדיון בבית המשפט (צילום: שי מכלוף, וואלה!)

כזכור, משה בן ה-45 נאשם כי ניסה לרצוח את אשתו שירה בת ה-31 בביתם במצפה רמון בערב ראש השנה. שירה ניצלה מניסיון הרצח בזכות תושיית השכנים לאחר שאביעד משה דקר אותה 20 פעמים, חתך את אוזנה והשחית את פניה במכות מערוך - וכל זאת לעיני בנם הפעוט, בן שנה ו-10 חודשים.