עופר איסקוב, אחיה של שירה איסקוב, שוחח היום (רביעי) עם ניסים משעל ורוני בר און בתכניתם ב-103FM, זאת על רקע הרשעתו התקדימית של אביעד משה, בעלה לשעבר, בניסיון הרצח של שירה ובהתעללות בבנם המשותף.

בפתח דבריו התייחס עופר לרגשותיה של שירה בעת הכרעת הדין: "רגעים של התרגשות, של דמעות בעיניים, אושר, שמחה, רגעים בהם אתה אומר לעצמך שהצדק נעשה. זו החלטה שאפילו לא ציפינו לבוא ולקבל אותה ופתאום מקבלים הכרעה כזו".

"ידענו שירשיעו אותו על כזה מעשה אך לא על פגיעה בחסר ישע", הוסיף, "זה מקרה תקדימי שעוד לא היה במדינה. השופטת באה והכריעה שניתן לפגוע בילד לא רק על בסיס מעשה פיזי. זה מאוד חשוב גם לנשים אחרות".

עוד תיאר עופר, כי שירה "מאושרת, מחויכת, היא מקבלת חיבוק חזק מאוד מכולם, ואני כמובן תומך בה נפשית ופיזית. התמיכה והאהבה מכולם עוזרות מאוד. הילד בסדר, מקבל חום ואהבה מכל המשפחה יחד ומכל מי שצריך לבוא ולטפל בו".

שירה איסקוב בדיון בבית המשפט (צילום: שי מכלוף, וואלה!)
שירה איסקוב בדיון בבית המשפט (צילום: שי מכלוף, וואלה!)

"נקבע מועד לעוד שלושה חודשים כמדומני עד שנגיע לגזר הדין המלא", אמר עת התייחס למועד גזר דינו של משה. "כנראה שטבוע בכל אדם גן של מפלצתיות, זה לא דבר שניתן לאמוד אותו. אחותי למרבה הצער נקלעה לכך, אם היא הייתה יוצאת מהבית שתי דקות לפני יכול להיות שזה לא היה קורה. יכול להיות שהצלנו הרבה נשים אחרות".

עו"ד בן מעוז, פרקליטה של שירה, שוחח גם הוא עם משעל ובר און, והביא את התייחסותו להכרעת בית המשפט: "ציפיתי שזה מה שיקרה, יחד עם זאת בבית משפט לא יודעים איך יוצאים, הייתה ציפייה גדולה אך ההפתעה גם הייתה גדולה, כשביהמ"ש הרשיע אותו בכל העבירות בכתב האישום ללא יוצא מהכלל, גם בניסיון לרצח, גם בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובצורה תקדימית ואולי היסטורית בהתעללות בקטין חסר ישע".

"כתב האישום הוגש מלכתחילה ללא העבירה של התעללות בקטין. אחרי שהוגש, פניתי לפרקליטות וסברתי שיש מקום אולי באופן תקדימי לצרף אליו את אותה עבירה וקיבלו את דעתי", הסביר מעוז את הרקע להכרעת הדין הראשונית מסוגה.

"הוגשו חוות דעת רפואיות שהצביעו על הנזק והנזק העתידי שעלול להיגרם לקטין כתוצאה מהחשיפה שלו לאירועים האלימים, וביהמ"ש היום סוקר את ההתפתחות של הפסיקה ומתייחס לפסיקה משווה במקומות אחרים בעולם, ומציין שיש התפחות בנושא ושיש להכיר גם בנזק נפשי שנגרם לקטין מעצם הנוכחות שלו באירוע כהתעללות לכל דבר ועניין. זו אמירה חשובה מאוד", הוסיף.

בסוף דבריו, הדגיש מעוז כי "לפעמים אנו לא מודעים עד כמה ילדים מבינים, שומעים ומקשיבים לשיחות של ההורים, קל וחומר שמדובר באירועים כל כך קשים. היום בנה של שירה גדל קצת והוא מתחיל לדבר, ואני שומע ממנה דברים מאוד קשים שהיום אנו מבינים עד כמה הבין את גודל הטרגדיה ואת האירוע, למזלנו הוא מטופל על ידי הגורמים הכי טובים שיכולים להיות. היום הוא בן שנתיים וחצי. בשלב מסוים הוא הפסיק לדבר ועכשיו הוא חוזר לדבר ומטופל, אך ללא ספק הדבר הזה עלול להשפיע ואני שמח שבית המשפט הבין את זה והכריע כפי שהכריע".

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, 103FM