פגישה מדינית: ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הלילה (בין רביעי לחמישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. במהלך הפגישה דנו בנט ובלינקן בקידום פטור מוויזה לארה"ב לישראלים. לדברי דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, השניים "הסכימו על החשיבות של קידום הכללת ישראלים בתכנית הפטור מוויזה על מנת להועיל גם לאזרחים האמריקאים וגם לאזרחים הישראלים".

גורם בסביבת רה"מ הסביר כי הסוגייה זקוקה לקידום מצד בכיר אמריקאי, לאחר שקידומה נעצר בשיחות קודמות. "זו מחווה של ממשלת ארה"ב לישראלים", אמר הגורם. "ראש הממשלה העלה את הנושא כי זה חשוב לו, זו בעיה שצריך לפתור". 

שגריר ישראל בוושינגטון ובאו"ם, גלעד ארדן, אמר כי הוא "שמח על ההתקדמות המשמעותית בדרך להשגת פטור מוויזה לישראלים היוצאים לארה"ב - מהלך שהובלתי בחודשים האחרונים כשגריר, מכיוון שאין סיבה שישראלים יבזבזו זמן בכסף כדי לנסות להיכנס לארה"ב".  

בפתח הפגישה אמר בנט לעיתונאים כי "נדבר על שורת נושאים, בראשם איך אנחנו דוחקים את ניסיונותיה של איראן להשתלט על האזור ואת המירוץ שלה לנשק גרעיני".

"נדבר על היציבות האזורית, ועל שינויי האקלים, שזה נושא שמעסיק את כולנו", הוסיף. "אנחנו עובדים קשה למצוא דברים משותפים שאנחנו כן מסכימים עליהם, ונשענים עליהם. נראה שזה עובד. אני מביא מישראל רוח חדשה, של אנשים שלפעמים חושבים אחרת ומחזיקים בדעות שונות, אבל עובדים ביחד בשיתוף פעולה וברצון טוב".

בתוך כך, בכירים בבית הלבן אמרו לקראת הפגישה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבנט, כי אם הדיפלומטיה עם איראן תיכשל - הממשל האמריקאי ישקול לפעול בדרכים אחרות כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, כך דווח ב"וואלה!".

מוקדם יותר, ראש הממשלה נפגש בפעם הראשונה עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בוושינגטון, ארצות הברית. בהודעה לתקשורת, נמסר כי "ראש הממשלה ומזכיר ההגנה דנו בשורת נושאים אזוריים, מדיניים וביטחוניים, ובראשם הדרכים לבלום את תוקפנותה האזורית של איראן ואת ההתקדמות בתכנית הגרעין האיראנית".

נפתלי בנט, לויד אוסטין (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
נפתלי בנט, לויד אוסטין (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

בפגישה השתתפו ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי לרה"מ, אלוף אבי גיל, שגריר ארה"ב לוושינגטון ולאו"ם, גלעד ארדן, מזכיר הממשלה, שלום שלמה, ראש הסגל של רה"מ, טל גן צבי, והיועצת המדינית שמרית מאיר.

הפגישות של בנט מגיעות על רקע ההסלמה ברצועת עזה, במקביל לאישור מתווה העברת הכספים המחודש אותו יזם שר הביטחון בני גנץ בשיתוף פעולה עם הקטארים.