יש ילדים שרק מחכים לחזרה לבית הספר, למפגש עם החברים והשגרה, אך יש ילדים שעבורם תחילת השנה מאתגרת יותר, במיוחד אחרי השנה שעברה עליהם - עם סגרים, בידוד, שיעורים בזום וחדשות בלתי פוסקות.

שני יעקבי ברמן יועצת ומדריכת הורים מנדבת כמה עצות שיכולות לעזור לכולנו, שווה קריאה:

  • להתארגן יחד - לכו יחד איתם לבחור ולרכוש את כל הציוד הנדרש לקראת שנת הלימודים: ילקוט חדש, מחברות, קלמר, קופסאת אוכל, כלי כתיבה וחולצות בית הספר. זה יכניס את הילדים לציפייה ואווירה חיובית לקראת שנת הלימודים החדשה.
  • לדבר איתם - להכין את הילדים למה שצפוי להם: מסכות, קפסולות, בדיקות, שינוי בכיתות הלימוד שתפו אותם בשקיפות בכל העדכונים והנתונים שיש לכם. הכנה מראש מאפשרת לילדים להערך מבחינה רגשית ומפחיתה חרדה.
  • להגיע מוקדם - לילדים שמתקשה במעברים יהיה להם קל יותר להגיע לכיתה כששקט יותר, זה יאפשר להם כמה דקות של הערכות לפני שכל ילדי הכיתה מגיעים.
  • להכיל את הקושי ולהאמין בילדים - נכון שהשנתיים האחרונות מרובות שינויים, אבל גם החיים מלאים באתגרים, ותקופות כאלו מכינות את הילדים שלנו להתמודד עם כל מיני מצבים לא צפויים. תרגלו איתם לחפש גם את היתרונות במצב המורכב, ושדרו להם שאתם כאן עבורם, ותעברו את זה ביחד.
  • לשתף את הצוות החינוכי - במידה והילד מביע חששות רבים, ומעלה את הנושא ביוזמתו לעיתים תכופות, מומלץ לשתף ולהתייעץ עם המחנכת והיועצת של בית הספר. יש לצוות החינוכי כלים שונים שיכולים לסייע לרבות שיחה מקדימה עם הילד, הצעות קונקרטיות לחששות שיעלה וכדומה.

לסיכום, זכרו שלכל ילד יש זמן הסתגלות שונה ויש ילדים שמסתגלים לאט יותר לשינויים, שימו לב אם יש שיפור בהתמודדות (גם אם הקצב איטי), אך במידה ותוך מספר שבועות אין הטבה - מומלץ להתייעץ עם גורם מוסמך ולשקול המשך צעדים.

כיתה בימי קורונה   (צילום: מרק ישראל סלם)
כיתה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

מבצעי הרגע האחרון

ציוד כבר קניתם? הנה כמה מהמבצעים באתרים שגם מתחייבים לשלוח הכי מהר שאפשר עד הבית:

פלפוט במבצעי חזרה לבית הספר על מבחר ענק של ציוד, מכשירי כתיבה, תיקים וגאדג'טים. משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 199 ₪. 

YOLO עם הפריטים הכי מעוצבים, הכי מיוחדים והכי רטרו שיק בשוק. משלוח חינם בקנייה מעל 249 ₪.  עד 7 ימי עסקים.

קרביץ מציעים לצד המותגים המובילים והבלעדיים, מגוון רחב של מוצרים לתמיכה לימודית עבור ילדים החווים קושי. למשל: סט עפרונות ללימוד אחיזה נכונה (14 ₪), טושים ריחניים לעיוורי צבעים (14.90 ₪) ועוד. בקניה מעל 249 ₪ משלוח חינם. עד 10 ימי עסקים.

רשת דינמיקה במבצעים ייעודיים באתר האונליין במגוון רחב של סמארטפונים, מחשבים ניידים וטאבלטים מחודשים המתאימים לילדים החל מ- 99 ₪ ומשלוח חינם עד הבית. עד 3 ימי עסקים (למעט יישובים מרוחקים).

אתר תלבושת במבצע 7 חולצות במגוון רחב של צבעים עם הדפסה של סמל בית הספר ב-100 ₪ בלבד. בנוסף, מבחר פריטים במחירים משתלמים: טייצים החל מ-9.90 ₪, מכנסי בנים החל מ-19.90 ₪ ועוד. משלוח חינם בקניה מעל 199 ש"ח עד הבית תוך 5 ימי עסקים.

חולצות בית ספר תלבושת, טושים ריחניים, סט מחקי דובוני גומי, אביזרים לקלמר LOL, מערכת שעות יובנטוס (צילום: חיים כהן,יח''צ,סטודיו פלפוט,באדיבות קרביץ,צילום YOLO)
חולצות בית ספר תלבושת, טושים ריחניים, סט מחקי דובוני גומי, אביזרים לקלמר LOL, מערכת שעות יובנטוס (צילום: חיים כהן,יח''צ,סטודיו פלפוט,באדיבות קרביץ,צילום YOLO)