"לא נכפה על תושבי ירושלים שומרי המסורת חנויות לא כשרות, אבל אנחנו מוכרים שם אונליין תחת הכותרת 'ימות השליח'. גם בירושלים יש עניין במוצרי הרשת הלא כשרים. יש מאות הזמנות בשבוע המגיעות מהחנות בראשון לציון". כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל רשת טיב טעם חגי שלום.

 "בהשקפת עולמי אני נגד התרסה, אבל מצד שני גם נגד כפייה", הוא מוסיף. "אני פותח בקרוב חנות בפתח תקווה. ישבתי עם ראש העירייה והחלטתי שהחנות לא תפעל בשבת. אבל אני מחפש שטח לחנות באזור התעשייה בעיר שכן תפעל בשבת".

לדבריו, "טיב טעם מפעילה 42 סניפים. בשבוע שעבר נפתחה חנות בגבעתיים ובעוד שבועיים כאמור בפתח תקווה. בדצמבר או בינואר תיפתח חנות ברחוב המסגר בתל אביב וברבעון הראשון של 2022 בהוד השרון. אני מעדיף צמיחה אורגנית על הוצאת מאות מיליוני שקלים על קניית רשתות קיימות. לאחרונה השקענו בסניף רמת החייל 7 מיליון שקל".

חגי שלום, מנכ''ל ובעלים של טיב טעם (צילום: אסף לב)
חגי שלום, מנכ''ל ובעלים של טיב טעם (צילום: אסף לב)

להערכתו, אחרי החגים יעלו המחירים בגלל הגידול בעלויות חומרי הגלם כמו סוכר ושמן ועלויות ההובלה. עד כה הספקים נמנעו מעליות מחירים בגלל הירידה בביקוש ביוני־יולי. אבל המצב ישתנה, ולהערכתו ייווצר בחג גם מחסור בעופות כיוון שהמשחטות יהיו סגורות.

"בניגוד לרשתות האחרות, שפועלות חלקית בספטמבר בגלל חגי תשרי, אנחנו נפתח בצורה מלאה ומבחינתו ספטמבר יהיה חודש חזק - כי ימי החג נופלים השנה על אמצע השבוע", הוא מציין.

שלום מתלונן על מחסור בכוח אדם. "חסרים לי 140 איש ואנשים לא רוצים לעבוד", הוא אומר. "רובם טוענים שקשה להם ואחרי יום יומיים עוזבים. אם המשק ימשיך לצמוח, בעיית כוח האדם תחריף ונבקש אשרות עבודה לפלסטינים".

לדבריו, "שכר העבודה למתחיל הוא כ־34 שקל לשעה. את העובדים הוותיקים מפתים בהצעות ממתחרים. אני מעלה את השכר, במיוחד במקצועות מבוקשים כמו קצבים ואנשי מעדנייה".

הוא שולל התרחבות לתחומים נוספים ואומר: "אני חסיד המיקוד בעסקים. אני לא יודע לטפל בכלי בית ולא מוכן להיגרר אחרי אלה שפותחים חנויות Home למיניהן. כולם זורמים לאזור הסיטי של תל אביב, אף שהתחום הזה גדוש ולא בטוח שהוא רווחי".

טיב טעם סיימה את מחצית 2021 ברווח של 36 מיליון שקל - גידול של 54.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח ברבעון השני גדל ב־16.6% לעומת 2020 ל־18.3 מיליון שקל. ההכנסות במחצית 2021 גדלו ב־2.7% לעומת מחצית 2020 ל־793 מיליון שקל וברבעון השני הסתכמו ב־392.3 מיליון שקל. מועדון הלקוחות מונה 403 אלף חברים. החברה תחלק דיווידנד בהיקף של 5.5 מיליון שקל.