1. ייאוש אלגנטי

טלוויזיה

הבלש הצרפתי ג'וליאן בפטיסט חוזר בעונה שניה ומענגת

הבלש הצרפתי החכם ג'וליאן בפטיסט (צ'אקי קריו, 'הנעדר', 'דיבוקים'), חוזר בעונה חדשה ומטלטלת. העונה, בפטיסט אינו האיש שהכרנו. לאחר שספג אבדה אישית טרגית, ג'וליאן מרחיק מעליו את אשתו ומחפש כל הסחת דעת אפשרית שתרחיק אותו מהכאב- בין תחתית בקבוק אלכוהול לתיק חקירה חדש ומאתגר. כאשר משפחתה של שגרירת בריטניה אמה צ'יימברס (פיאונה שואו, 'להרוג את איב'), נעלמת בעת חופשת סקי בהרים בהונגריה, בפטיסט נחוש לפתור את התעלומה. אך כאשר תיק החקירה הופך לברוטלי ומייאש במיוחד, ג'וליאן נאלץ לחשוב מחוץ לקופסה ומחליט לאסוף מידע מכוחות משטרת הונגריה ולחשוב על כיווני חקירה שונים.

YES - כל פרקי העונה עולים ל-VOD בבינג', החל מאתמול

מתוך ''ג'וליאן בפטיסט'' (צילום: באדיבות yes)
מתוך ''ג'וליאן בפטיסט'' (צילום: באדיבות yes)

2. פרפרים מכל מיני צבעים

ילדים

'פרפר נחמד' חוזרת למרקע עם מנחים חדשים

משי קליינשטיין, אורי בנאי, אסתר רדא ובן יוסיפוביץ ינחו את 'פרפר נחמד' בגרסה המחודשת יחד עם נולי, אוזה, שבי ובץ. הסדרה מיועדת לילדי הגן (ולכל מי שמתגעגע) וכל פרק יעסוק בדילמות מעולמם של הילדים ויציע להם כלים להתמודדות. בכל תוכנית ישולבו ביצועים חדשים לשירים מוכרים כמו גם שירים חדשים שכתבו והלחינו במיוחד לתוכנית יהונתן גפן, לאה נאור, מיריק שניר, יוני רכטר, נורית הירש, אלון עדר ואחרים. את שיר הפתיחה המוכר תבצע נינט טייב. במהלך העונה יתארחו באולפן אורחים מפתיעים ואהובים, שיתרמו אף הם להעשרת ילדי ישראל בדרכם. בין האורחים - חוה אלברשטיין, הראל סקעת, חיים כהן, גאולה אבן סער, עידו מוסרי, אביהו מדינה ורבים נוספים.

'פרפר נחמד' תשודר ב-כאן חינוכית ובדיגיטל בימים ראשון עד שלישי, החל מה-5.9, בשעה 07:30

פרפר נחמד החדשה (צילום: משה נחומוביץ')
פרפר נחמד החדשה (צילום: משה נחומוביץ')

3. בסקנדינביה הייאוש יותר נוח

טלוויזיה

סדרה דנית חדשה תעזור לכם להעביר את החגים

'דרכים משונות' ('My Different Ways') היא דרמה קומית דנית חדשה המבוססת על הספר באותו השם מאת הסופרת סיגורד הארטקורן פלאטנר. ויטוס בן ה-27 תקוע בשגרת חייו המשמימים עד שהוא פוגש את אמה, בחורה אופטימית, הרפתקנית ואימפולסיבית – או במילים אחרות, כל מה שהוא לא. מתפתח ביניהם קשר, אבל ויטוס שוכח לספר לה שחברתו לשעבר נכנסה להיריון ולמורת רוחו החליטה לשמור את התינוק. מה שוויטוס לא יודע זה שלאמה יש סוד משלה, והוא אפילו יותר גדול מהסוד שלו. בסדרה מככבים מאדס רות'ר ('מקומות מושלמים'), קריסטין קוג'אט ת'ורפ ('קיץ פרוע'), וצ'ילי שנל ביקן.

החל מה-1.9 ב-HOT HBO וכל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV וגם ב-YES ובסלקום TV

מתוך ''דרכים משונות'' (צילום: קי ארט, באדיבות HOT)
מתוך ''דרכים משונות'' (צילום: קי ארט, באדיבות HOT)

4. איך מתקנים לב שבור

תיאטרון

ההצגה 'גידול ושמו בועז' מנסה לברר איך משתחררים מאהבות קודמות

נועה מתבשרת שיש לה גידול על הלב - בועז, האקס שלה מלפני שלוש שנים. היא חשבה שהיא כבר מזמן התגברה עליו, אבל מתברר שהוא עדיין שם - יושב לה על הלב. הדרך היחידה להסיר את הגידול ולמצוא אהבה היא להרוג את בועז עם אקדח והכל. העלילה מסתבכת כאשר נכנסת לתמונה הפסיכולוגית, שסוחבת גידול משל עצמה וקטליזטור רפואי בשם רופוס, שדומה לבועז כמו שתי טיפות אופטלגין. עכשיו נועה צריכה לבחור האם להישאר עם הגידול ולסיים את חייה כזקנה ערירית או להרוג את בועז ולנסות למצוא אהבה. מחזה אורן דיקמן, בימוי תמר קינן, תפאורה זוהר שואף, תלבושות רוני שימרון, תאורה מתן פרמינגר, מוזיקה יאור יעקב.

1.9, 20:30 תיאטרון צוותא, תל אביב

מתוך ''גידול ושמו בועז'' (צילום: יוסי צבקר)
מתוך ''גידול ושמו בועז'' (צילום: יוסי צבקר)

5. אותלו וזמן גנוב

מחול

להקת בלט ירושלים מעלה ערב עם שתי עבודות מרתקות

להקת בלט ירושלים מעלה ערב מיוחד ובו שתי עבודות – 'אותלו' על פי שייקספיר, לכוריאוגרפיה של מרינה קסלר (אסטוניה), עם מוזיקה מאת ארבו פארט (אסטוניה) ועיצוב במה ותלבושות אנדראה האמר (שוודיה). זוהי הפקה של היצירה, הפעם בביצוע הדור החדש של בלט ירושלים. עוד באותו ערב, בכורה עולמית של 'Rubato' ('זמן גנוב'), בלט במערכה אחת מאת יגור מנשיקוב (ישראל). היצירה נוצרה בהפוגה שבין שני הסגרים בשנה שעברה. הקומפוזיציה, שמתחילה במטרונום ועוברת למוזיקה מאת פרוקופייב, משקפת את החופש היצירתי ואת יכולת המשחק של הרקדניות. רקדניות: ענאל זייטקיו, שרה למפרט, מירי לפידוס ודנה למפרט.

31.8, 21:00 מרכז סוזן דלל תל אביב // 1.9 אולם רבקה קראון תיאטרון ירושלים

מתוך ''אותלו'' (צילום: סמיון לרנר)
מתוך ''אותלו'' (צילום: סמיון לרנר)

6. הקריקטורה היומית

אמנות

מוזיאון ישראל מציג תערוכת הדפסים של אונורה דומייה

התערוכה  'אונורה דומייה: סאטיריקן בפריז' תיפתח בשבוע הבא במוזיאון ישראל, ירושלים. דומיה (1879-1808) היה צייר צרפתי ואמן גרפי בעל מעורבות עמוקה בהתפתחויות הפוליטיות והחברתיות של תקופתו. הייתה לו יכולת יוצאת דופן לקלוט את המחוות וההבעות האנושיות הדקות ביותר, ואותן הוא תיאר בקריקטורות הידועות שלו, שאותן הדפיס באמצעות לוחות אבן על סמך זיכרונו בלבד. באמצעות הדפסיו, ציוריו ופסליו, ביטא דומייה סימפטיה רבה לעניים ולאנשי השוליים, תוך שהוא מתעד תקופה של מהפכות חברתיות, פוליטיות וכלכליות גדולות באמצע המאה ה-19 בצרפת. התערוכה החדשה בוחנת את המבט רחב היריעה שהוא מספק על החיים בפריז במאה ה-19, ומעניקה הצצה אליהם לצופה בן זמננו. אוצרת אפרת אהרון.

פתיחה 6.9, 2021 // נעילה 15.5, 2022

הדפס של אונורה דומייה (צילום: פיטר לנו)
הדפס של אונורה דומייה (צילום: פיטר לנו)

7. ימים של דבש

לכל המשפחה

פסטיבל הדבש השנתי ייערך במכוורות ברחבי הארץ

עם בוא השנה החדשה וחגי תשרי, מזמינה מועצת הדבש לחגיגות 'פסטיבל הדבש', במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ, שיקיימו פעילות מעשירה, ללמידה על עולמן של הדבורים והדבוראים. המבקרים במכוורות ייהנו ממפגש עם דבוראים, צפייה מבעד לכוורת זכוכית בדבורים ובמלכת הדבורים, ביקור במכון לרדיית דבש, סרטונים על חיי הדבורים וחשיבות השמירה עליהן, סדנאות יצירה וטעימות 'דבש זני', שהינו דבש גולמי מזן אחד של פרח, המחויב ל-80% צוף של אותו זן. בישראל למעלה מ-20 סוגי דבש זני, כדוגמת דבש זעתר, מרווה, שיזף, קורנית, דרדר, אשל, אבוקדו, ועוד, אותם ניתן יהיה לטעום במכוורות. 

המכוורות יפעלו בהתאם הנחיות משרד הבריאות, לכן כדאי לוודא קודם להגעה. לפרטים - www.honey.org.il ובעמוד הפייסבוק - פסטיבל הדבש

פסטיבל ''הכל דבש'' (צילום: פיה אגמון)
פסטיבל ''הכל דבש'' (צילום: פיה אגמון)

8. אדון הסליחות

מוזיקה

עמיר בניון חובר לתזמורת ירושלים מזרח ומערב בקונצרט לימים הנוראים

לקראת הימים הנוראים וימי הסליחות תקיים תזמורת ירושלים מזרח מערב בניצוחו וניהולו האמנותי של המאסטרו תום כהן קונצרט ובו תארח את עמיר בניון לערב של תפילות, פיוטים וסליחה לצד טעימות משיריו האהובים בעיבודים של תום כהן. סליחות הן קטעי פסוקים, תפילות ופיוטים, שנאמרים ביום הכיפורים ולקראתו ובמרכזם עומדת הזכרת י"ג מידות הרחמים. התזמורת ובניון יבצעו בין השאר את 'ניצחת איתי הכל' , 'לילת אל חוב (ליל האהבה), 'אל נורא עלילה', 'שמחות קטנות', 'לך נפשי', 'עומד בשער', 'והריקותי לכם ברכה', 'אל מסתתר', 'אבינו מלכנו  ועוד. 

31.8, 20:30 היכל התרבות מרכז הבמה, גני תקווה

עמיר בניון (צילום: משה נחומוביץ')
עמיר בניון (צילום: משה נחומוביץ')

9. ג'אז בסלע

מוזיקה

שלישיית יותם זילברשטיין תתארח בסדרת הג'אז של היכל התרבות

במופע השני בסדרת הג'אז של היכל התרבות בתל אביב ' Jazz at Sela Lounge' תתארח שלישית יותם זילברשטיין אליה יצטרף הפרקשניסט הברזילאי ז'וקה פרפיניאן. הגיטריסט הבינלאומי המוערך יותם זילברשטיין מגיע לביקור מולדת וחובר לכמה מהטובים בנגני ישראל למופע מרגש. המופע הוא חלק מסדרה חדשה אותה מנהל אמנותית המלחין והמעבד, נגן הסקסופון אלי דג'יברי. יותם זילברשטיין גיטרה, ברק מורי בס, דניאל דור תופים, ז'וקה פרפיניאן כלי הקשה. במופעים הבאים יתארח הדואו של שי מאסטרו, שישיית אילן סאלם והביג בנד של אלי דג'יברי.

1.9, 21:00 Sela Lounge, מתחם אירוח אקסקלוסיבי בהיכל התרבות תל אביב. https://www.hatarbut.co.il/jazz2021/

יותם זילברשטיין (צילום: לורן דסנרב)
יותם זילברשטיין (צילום: לורן דסנרב)

10. עניין משפחתי

צילום

תערוכת המשך ל'אבות ובנים' מוצגת בכיכר העיר

מאז הועלתה, בחודש שעבר, בגן המוזיאון בחולון תערוכת הצילומים 'אבות ובנים' של הצלם איתן ברנט והאוצר רפי וזאנה,  פקדו אותה רבים והתגובות החמות הניבו את היוזמה לבקש מהמבקרים בתערוכה ומהמעוניינים לשלוח תמונה עם בניהם לצורך תערוכת המשך. רבים נענו לקריאה והתוצאה היא תערוכת 'אבות ובנים - פרק ב' שמוצגת עד ה-2.10 במרחב תערוכות החוצות בכיכר ויצמן בחולון.

הכניסה חופשית

אביעד צרפתי ובנו טוהר (צילום: אלבום משפחתי)
אביעד צרפתי ובנו טוהר (צילום: אלבום משפחתי)