סיורי שקיעה בפארק אריאל שרון
הסיור מתחיל בשעות האור ומסתיים לאחר רדת החמה, והוא משלב הליכה לאור עששיות. זוהי הזדמנות נפלאה לחוות את הטבע שמשתנה, לצפות בשקיעה ולהכיר את סיפורו המעניין של "הר הפסולת". בפארק, שעבר טרנספורמציה, ישנם שטחי טבע, שרידים ארכיאולוגיים, נחלים ואגמים, שטחים חקלאיים, פינות פיקניק ותצפית.
מתחם ההר, פארק אריאל שרון.
יום שני, 30.8.
מחיר: 40 שקלים.
פרטים נוספים באתר פארק אריאל שרון.

פארק אריאל שרון (צילום: אורי אהרון)
פארק אריאל שרון (צילום: אורי אהרון)


סודות תל אשקלון
בגן הלאומי תל אשקלון תוכלו לקחת חלק בפעילות מיוחדת שבמהלכה תגלו את סודות העיר העתיקה. הפעילות, שנמשכת כשעה וחצי, כוללת חידות ומשימות מאתגרות לכל המשפחה, ממש כמו בחדר בריחה. בין היתר תצטרכו לפתוח מנעולים ותיבות, למשוך חבלים, למשש חפצים ולפתור בעיות. כל משפחה שמגיעה לגן יכולה לרכוש ערכת משחק, שבה יש מפה, חידות ומפתחות, שבעזרתם תחשוף את סודות העיר.
גן לאומי תל אשקלון.
כל יום, 08:30־14:00.
מחיר הערכה: 15 שקלים.
בימי שבת וחג המשחק זמין רק בהזמנה מראש באתר רשות הטבע והגנים.

תל אשקלון (צילום:  אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)
תל אשקלון (צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים)


שקיעה בגן לאומי עבדת
מטיילים בדרום ורוצים לחתום את היום מול נוף עוצר נשימה? בגן לאומי עבדת תוכלו לצאת לסיור בעיר נבטית קסומה ולחלום איך שליט העיר הקדומה סגר את יומו מול היופי האינסופי של המדבר. מעבדת הקדומה תוכלו להשקיף אל ערוץ נחל צין ואל מרחבי המדבר הפתוחים, לטייל בין שרידים של העיר המשגשגת ולראות את צבעי המדבר משתנים לאטם עם רדת החשיכה.
גן לאומי עבדת.
28.8־31.8. כניסה אחרונה בשעה 16:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.
פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.

עבדת (צילום: דורון ניסים)
עבדת (צילום: דורון ניסים)


בדרך לגביע
מכירים את זה שאתם מגיעים לטייל עם הילדים במקום חדש ורוצים לגרום להם להתנתק מהרשתות החברתיות? ברור שמכירים, השאלה היא איך עושים את זה. התשובה קלה: תהפכו את הטיול לאתגרי. בגן לאומי כוכב הירדן מציעים למשפחות המטיילות להשתתף במשחק הניווטים "בדרך לגביע". המשחק, שממחיש את חיי האבירים, משלב משימות וניווט במבצר צלבני. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי המפה, ובעזרת משימות ורמזים תוכלו ללמוד מעט על חיי האבירים והקרבות שנערכו במקום.
גן לאומי כוכב הירדן.
בימי שישי ושבת באוגוסט, 10:00־17:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.
פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.


בין ערביים בציפורי
כשהשמש יורדת ואיתה הלחות, והטבע מתקשט בצבעים חדשים, זה הזמן לעצור לסיור בעיר העתיקה ציפורי. הגן הלאומי פתוח בימים אלה עד שעה 21:00, כדי לאפשר למטיילים ליהנות מסיור במקום בלי השמש הקופחת. את הסיור באתר אפשר לעשות באופן עצמאי או מודרך. כך או כך הסיור ייקח אתכם דרך מפעל המים הגדול של ציפורי אל בטן האדמה. המסלול עובר דרך אמות המים ומאגר המים הגדול שסיפק חיים לעיר הקדומה. כמו כן, ניתן להיכנס למנהרת הפירים וללכת לאורכה בליווי פנסים. לאחר מכן ניתן לחזור לרכבים ולנסוע אל הרחוב הראשי של ציפורי, לבקר בבית חג הנילוס ולהתרשם מרצפת פסיפס בת 1,500 שנה. את הסיור מומלץ לסיים בתצפית נוף מבמת התיאטרון הרומי.
גן לאומי ציפורי.
סיור מודרך של שעה וחצי עד שעתיים בימי ראשון באוגוסט: בשפה הערבית בשעה 17:00, בשפה העברית בשעה 18:30.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.
פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים.

ציפורי (צילום: מנו גרינשפן)
ציפורי (צילום: מנו גרינשפן)


סיור וסרט
איגוד ערים כנרת ובית גבריאל מציעים דרך נפלאה לחוות את הכנרת, נופיה ואוצרות הטבע שלה, והפעם לא רק ברביצה בחופים העמוסים. לרגל סיום החופש הגדול הם מציעים סיור מודרך ב"שביל סובב כנרת". בשעה 18:00 יוצאים מבית גבריאל לסיור, שבמהלכו הולכים לאורך המכללה האקדמית כנרת, עולים לגבעה לתצפית מרהיבה, לעבר האגם הלאומי והשטחים הפסטורליים המקיפים אותו. על הגבעה תוכלו לראות פסיפסים יפהפיים ולהכין עם הילדים פיתות על טאבון. עד השעה 20:00 חוזרים לבית גבריאל, למפגש עם הצלם ובמאי סרטי הטבע משה אלפרט ולצפייה בסרטו החדש "כנרת - ים של חיים" תחת כיפת השמיים. הסרט המקסים מגולל את סיפורה של גורת חתולי ביצות שאיבדה את אמה ונותרה לבדה בג'ונגל החיים הסוער של הכנרת.
29.8, 18:00־20:00.
מחיר: 40 שקלים.
פרטים נוספים באתר בית גבריאל בכנרת ובטלפון:
04־6751175.

מתוך הסרט ''כנרת ים של חיים'' (צילום: משה אלפרט)
מתוך הסרט ''כנרת ים של חיים'' (צילום: משה אלפרט)


רגע מתוק לסיום
היש דרך טובה יותר לסיים את החופש הגדול מאשר השתתפות בסדנת שוקולד איכותי? השוקולטיירית שלומית זמיר מ"אודט" בוטיק השוקולד תגיע אל "סוד הפלא הקיבוצי" בכפר מסריק להנחות סדנת שוקולד, המתאימה לכל המשפחה. במהלך הסדנה תוכלו לבחור בין קוביות משוקולד, זילופים בשוקולד או יצירת סוכריות על מקל (משוקולד כמובן). נוסף על סדנת השוקולד עם אודט, תוכלו להצטרף גם לסדנת ציור על צלחות פורצלן, בהשראת מפעל נעמן פורצלן המיתולוגי, שפעל בכפר מסריק משנות ה־40, ולסדנה ליצירת עציץ מעוצב לקקטוס קטן. לצד הסדנאות יתקיים באתר גם סיור קצר, המלמד על חיי הקיבוץ של פעם, הכלים שבהם השתמשו ולא רואים יותר בשום מקום, ואפילו תזכו לפגוש בסנדלר הקיבוץ.
כפר מסריק
27.8־29.8, 10:00 ו־11:30.
מחיר: 90 שקלים, 30 שקלים למלווה.
פרטים נוספים באתר עמותת זמן גליל מערבי ובטלפון:
 072-3957570.  
סדנת שוקולד (צילום: אנטולי מיכאלו)
סדנת שוקולד (צילום: אנטולי מיכאלו)