עמותת עדי
העמותה מפעילה בוטיק שבו מייצרים ומוכרים פריטים בעבודת יד שעשו ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים שמשתתפים בתוכנית הכשרה מקצועית־שיקומית המשלבת ריפוי בעיסוק עם עבודה משמעותית. ההכנסות ממכירת המוצרים יועברו כתרומה לעמותת עדי.

מתנות לדוגמה: סט צלוחיות "סימנים" מקרמיקה בעבודת יד עם ששת סמלי החג: רימון, תפוח, גזר, תמר, כרישה ודגים. קוטר 12 ס"מ, המחיר: 120 שקל. מארז 3 צלוחיות "רימונים" בקוטר 10 ס"מ. המחיר: 75 שקל. להשיג בעמוד הבית של עמותת עדי.

סט צלוחיות לסימני ראש השנה, מחיר 120 שח (צילום: עמותת עדי)
סט צלוחיות לסימני ראש השנה, מחיר 120 שח (צילום: עמותת עדי)

המרכז לטיפול וחקר האוטיזם
ב־30 שנות פעילותו המרכז מעניק מענה אבחוני וטיפולי בקהילה לילדים ולבוגרים עם אוטיזם ולבני משפחותיהם. כמדי ראש השנה, העמותה מציעה מתנות שצוירו בידי ילדים ובוגרים על הרצף: לוחות שנה שולחניים, לוחות קיר, יומנים, ברכות ואיגרות שנה טובה. כל ההכנסות מהמכירה הן קודש לטיפול ב־4,000 פעוטות, ילדים, נוער ובוגרים עם אוטיזם. הציורים בלוחות השנה, בכרטיסים וביומן מראים את היופי והססגוניות באופן שבו הציירים חווים את עולמנו ועולמם.

המחיר ללוח שנה שולחני: 55 שקל. לרכישה באתר העמותה או בטלפון 03-5100297.

לוח שנה (צילום: המרכז לחקר האוטיזם)
לוח שנה (צילום: המרכז לחקר האוטיזם)

עמותת בית הגלגלים
ארגון ארצי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, הכולל שישה בתים הפתוחים לאוכלוסיות שונות מכל חלקי החברה הישראלית. לקראת ראש השנה, העמותה מזמינה אתכם לרכוש מארז מהודר, ובכך לתרום להמשך פעילותה. בית הגלגלים מציע שני סוגי מארזים, הכוללים יין איכותי ומבחר שוקולדים. ההכנסות יועברו לעמותה ויסייעו לקידום אנשים עם מוגבלות.

מחירי המארזים נעים בין 100 ל־160 שקל. לפרטים נוספים ולהזמנות: 09-9557999

מארז בית הגלגלים (צילום: שני הלוי)
מארז בית הגלגלים (צילום: שני הלוי)

אקים  
מבחר מארזים מהודרים שארזו אנשים עם מוגבלות שכלית. המארזים כוללים יין, שמן זית, דבש, חמסה או רימון מקרמיקה בעבודת יד ועוד מגוון מוצרים. המחיר למארז לדוגמה: 99 שקל.

להזמנות ולרכישה אפשר להיכנס לחנות "אקימרקט" בחנות המקוונת מרמלדה מרקט או ליצור קשר בטלפון 03-7662218

מארז ראש השנה של אקים (צילום: באדיבות עמותת אקים ישראל)
מארז ראש השנה של אקים (צילום: באדיבות עמותת אקים ישראל)

כפר נהר הירדן
כפר נופש ייחודי וחווייתי בגליל התחתון, המותאם לילדים ולבני נוער המתמודדים עם מחלות מסכנות חיים ועם מחלות כרוניות. הכפר מציע למכירה ערכות טאי דאי להכנה עצמית הכוללות שתי חולצות במידה S, שישה צבעים, פיגמנט חזק ולא רעיל בבקבוק רב־פעמי לשימוש חוזר, ארבעה זוגות של כפפות, כיסוי שולחן וחבילה של 20 גומיות. ההכנסות יועברו כתרומה לילדי כפר נהר הירדן.

מחיר: 100 שקל, משלוח: 35 שקל. להזמנה באתר.

ארגון שלוה
המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה מפעיל תוכנית לבוגרים, הכוללת סדנאות תעסוקה שמספקות להם הכשרה ועבודה, ומקנה להם שגרה של יציאה לעבודה לצד מגורים מחוץ לבית וקיום חיים עצמאיים. בחנות המקוונת אפשר לרכוש מארזים לחג, בהם "יין yossi" בבקבוק מונגש בכתב ברייל. במארזים אפשר למצוא גם יצירות קרמיקה, שוקולדים, שמן זית ממשק אחיה שמסקו בוגרי שלוה, תכשיטים, חפצי נוי, מארזי תה ואת ספרו של נשיא שלוה קלמן סמואלס "חלומות שלא חלמתי", על סיפור חייו וחיי הארגון. את המארזים אפשר לרכוש באתר "שלוה־שופ".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית
"מטבח משלהן", פרויקט שמאגד מתכונים של 50 מנשות הקולינריה - מסעדניות, שפיות, בלוגריות וקונדיטוריות  - המובילות בישראל בספר בישול. את הספר יזמה, ערכה והפיקה בהתנדבות יעל כלב, לשעבר עורכת מגזין "על השולחן", והוא נותן מענה רחב לכל צורך. בין המתכונים שזורים טקסטים שכתבו נשות האוכל הישראליות על אחווה והעצמה נשית, כפי שהן באות לידי ביטוי בבישול ובאהבת האוכל. הספר בכריכה קשה, 288 עמודים, כשר.

המחיר: 142 שקל. לרכוש באתר "מטבח משלהן".

גליליס בשיתוף וראייטי ישראל
גליליס הוא מיזם חברתי של קבוצת MORAZ צמחי מרפא, ולו ערך סביבתי וחברתי המקדם יצרנים קטנים מהגליל ומהפריפריה ומשלב בפעילותו אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. לראשונה המיזם משתף פעולה עם עמותת וראייטי ישראל, במטרה לתמוך בעשרות אלפי ילדי וראייטי הסובלים מאוטיזם, שיתוק מוחין, תסמונת דאון ולקויות אחרות. המארזים של גליליס מכילים מוצרים של מיטב יצרני הבוטיק בגליל ונמכרים בטווח המחירים: 85־185 שקל. להשיג באתר גליליס.

גליליס טעימות מהגליל מחיר 120 ש''ח  (צילום: יחצ)
גליליס טעימות מהגליל מחיר 120 ש''ח (צילום: יחצ)

אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש
מתנות מקוריות לראש השנה שמייצרים מתמודדי נפש העובדים במרכזי התעסוקה ברחבי הארץ. הרווח ממכירת המוצרים מועבר אליהם ישירות כדי לסייע להם להשתלב בקהילה ולחיות חיים מלאים ובעלי משמעות. המסגרת התעסוקתית היא מודל שיקומי, שלפיו מתמודדים עם מגבלה נפשית מקבלים הכשרה וכלים שיעזרו להם להשתלב בתעסוקה בשוק. מארז תשרי כולל קעריות דבש, שמן זית מסיק מגל, דבש, קונפיטורת תפוח עץ וקינמון, מארז של שמונה איגרות ברכה, מקל דבש, מגש אינגליש קייק בהבלטת פרחים 16x29 ס"מ, צלוחית מרובעת בהבלטת פרחים 17x17 ס"מ, המחיר: 240 שקל.

עלות המארזים והמתנות נעה בין 8 ל־260 שקל. לרכישה באתר חנות האונליין "אנושופ".

עידו בנסמן (צילום: באדיבות החיות של דודו)
עידו בנסמן (צילום: באדיבות החיות של דודו)

החיות של דודו הוא מיזם תעסוקתי־חברתי המבוסס על הציורים של עידו בנסמן (Dodo), צעיר על הספקטרום האוטיסטי שאוהב לצייר, בעיקר חיות צבעוניות. המיזם הוקם כדי לייצר לעידו, כיום בן 25, מקום תעסוקה שיתאים לכישוריו ויביא לידי ביטוי את הכישרונות והחוזקות שלו.

עד מהרה הצטרפו אל עידו חברים נוספים, צעירים עם צרכים מיוחדים שהוכשרו במיוחד וזכו בהזדמנות להשתלב במעגל העבודה, ליהנות משכר הוגן ומתנאים סוציאליים מלאים במקום עבודה תומך ומכיל, במסגרת תעסוקתית מותאמת כשגרת חיים מכבדת בחייהם הבוגרים.

במסגרת הפעילות, הבוגרים מייצרים מתנות ומוצרים בעיצוב מקורי עם מסרים של אופטימיות, הומור ושמחת חיים. אלו הם ערכי היסוד של המשפחה של דודו, שהפכה את האוטיזם לכוח והצלחה: "אנו מקווים לתת השראה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים לממש את הכישרון של ילדיהם ולמנף אותו לסיפור גאווה והצלחה. בדרך זו לתת להם ולבני משפחתם איכות חיים ועיסוק בחוזקות וביכולות המיוחדות. המסר שלנו הוא לתת לילדים כמו עידו את החופש להיות מי שהם ואיך שהטבע ברא אותם ולראות את היופי והשמחה שהם מפיצים סביבם".

באתר האינטרנט של "החיות של דודו" יש מבחר גדול של מוצרים לכל גיל ולכל תקציב, מארזים מיוחדים לחגים ולימות השנה עם שירות משלוחים יעיל לכל רחבי הארץ.

לצד האג'נדה החברתית של המיזם יש גם חשיבה על הסביבה. באתר תוכלו למצוא מבחר מתנות אקולוגיות עשויות חומרים טבעיים. לכבוד השנה הבאה עלינו לטובה, הופק לוח שנה ידידותי לסביבה, שכל חודש בו מוקדש לנושא סביבתי שונה ומלווה בטיפ שכל אחד יכול לאמץ וליישם. את לוח השנה אפשר לרכוש גם כחלק ממארז מתנה ובו בקבוק אקולוגי או ספל תרמי ושקית קניות מבד.

מלבד למתנות המקסימות כשלעצמן, חשוב לזכור כי הרכישה באתר "החיות של דודו" מספקת לצעירים גאווה, כבוד, סיפוק וחיבור לקהילה.