הילדים נחשפים לאתגר שבקושי: ספרי הילדים "הנורמטיביים" תמיד יכילו מוסרי השכל מלמדים. משפטים ופתגמים כאלו, מלווים אותנו מגיל קטן ותמיד יהיו זכורים לנו כמשלים נחמדים ועתיקים. הספר "אמא שלי עיוורת", לעומת זאת, לא מחפש את המשל הצבעוני והעתיק, אלא מדבר על קושי אמיתי ואתגר של חיי היום-יום לאלפי ילדים בארץ. דרך סיפורה של טליה, ילדה רגישה ומיוחדת הדואגת לאמה העיוורת, אנו לומדים על האמצעים שמסייעים לעיוורים ביום יום שלהם: מהפעולה הכי פשוטה של חציית כביש, או איך לדעת אם הכוס מלאה, ועד איך לזהות את הסימנים ברחוב.

טליה מספרת מנקודת מבטה על סגנון החיים המיוחד של אמה, ומתארת את העזרים השונים הקיימים לאנשים עיוורים, שמטרתם "לנרמל" ככל הניתן את שגרת חייהם ולהקל עליהם את פעולות היום יום. תוך חרוזים ופעילויות מגלים הילדים את עולמם המיוחד של העיוורים ומצטרפים לחוויה של טליה ואמה. הספר מסופר מנקודת מבטה של טליה ובגובה עיניים של הילדים. הספר מבקש לומר כי מוגבלות ושונות אינם מפחיתים מבני האדם ומנסה לגשר ולהפגיש בין הצדדים. בנוסף, הספר מעורר שיח חשוב בין הילדים וההורים ברגישות ואמפתיה ומאפשר לדבר על שונות ומוגבלות.

בנוסף, זה ספר אינטראקטיבי המשלב בתוכו עניין ופעילויות לילדים. הם יוכלו להרגיש כיצד ברייל כתוב וכך גם איך רושמים את השם שלהם וילמדו על עוד מכשירים ודברים שקיימים לנו במרחב ומסייעים לעיוורים להיות קצת יותר עצמאיים.

הסופרת בת אל תורכיה (25), סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון ללימודי מדינת ישראל מזמינה אתכם הקוראים והורי הילדים לחלוק איתם את עולמה. בת אל שעשתה שנת שירות ב"מגדלאור" (מרכז שיקומי לעיוורים ולקויי ראייה) עבדה במפעל השיקומי כרכזת חברתית ושם לראשונה נחשפה לעולם העיוורים. שנת השירות פתחה לה עולם מופלא של אנשים מעוררי השראה, פיתוחים מיוחדים ודרך קירוב לבבות וקשר אישי שנמשך עד היום. בנוסף, לכך לפני שנתיים סבתא של בת אל שגידלה אותה התעוורה בעקבות כשל ניתוחי ומכאן שם הספר. וכך מתרומה לחברה, הקושי והמוגבלות נכנס בפתח ביתה, כך שלא רק נחשפה לעולם החיים אלא חיה אותו ביחד איתה.

"הספר הוא פתיחה נפלאה לדיון ערכי ומשמעותי עבור ילדיכם, אתם מוזמנים להצטרף אליי לחיים של טליה ואמה, ויחד להיחשף לחיים שלנו ביחד ולצד העיוורים ולגלות מהי אהבה אמיתית".

הספר מחכה לאיוריו האחרונים ומוכן לפרוש כנפיים, הוא ממתין ומתרגש להגיע למדפי החנויות וביתכם ובנוסף נמצא בתהליך של שיתוף פעולה עם משרד החינוך להכניסו לרשימת ספריהם. הספר כרגע נמצא בתהליך של מימון המונים (עד ה-23.9) על מנת לקחת חלק מהצלחתו של שינוי אמיתי. כלומר, אם הסכום המיועד לא יגויס בחודש הקרוב הוא יוחזר לתומכים והספר לא יצא (מסלול הכל או כלום).

תהליך גיוס ההוצאה לאור מורכב מתשורות מגניבות ומגוונות על מנת לקבל את הספר במכירה מוקדמת, מחיר מוזל ולהנות בין היתר מצ'ופרים נוספים וכיפיים. אז הנה לכם הזדמנות לעשות בחירה שתשפיע על החברה שלנו, על המודעות שלנו, וחשוב מכך, של הדור הצעיר, שלא תמיד מודע וער לאוכלוסייה מיוחדת זו החיה בקרבנו.

לינק לגיוס הכספים: https://headstart.co.il/project/64765