פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה במרכז רפואי הדסה בירושלים, הזהיר דרך חשבון הטוויטר שלו כי ישנה עלייה משמעותית במספר המאומתים בירושלים, ככל הנראה בשל פתיחת שנת הלימודים בירושלים, והעריך כי אנחנו לפני צונאמי אפשרי של התפרצות מחודשת. 

היום (ראשון) שוחח פרופ' מבורך עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והסביר את טענותיו: "כולם רוצים את רווחת הלימודים ומבינים את הצורך של התלמידים לחזור לבתי הספר. הנושא של פתיחת הלימודים הוא שנוי במחלוקת והתזמון הוא בעייתי, ישנו רושם שהמערכת לא מוכנה, יש בעיות שלא מדווחות, לא ברור מה גורלם של 30 אלף מורים שלא התחסנו. המגפה בעיצומה, יש לנו תחזיות שהיא עומדת להיעצר אבל לא הייתי לוקח החלטות רק לפי ההערכות, יש פה שאלה של ניהול סיכונים".

"כשאני רואה את מצב התחלואה בירושלים ובישראל, אני הייתי דוחה את שנת הלימודים. זה רגע מסוכן, הרבה כיתות ייסגרו ברגע שייפתחו. זה יעשה בלאגן וזה יעשה חוסר אמון במערכת, היא לא מאוד מוכנה בהתחשב במצב הכללי שבו אנחנו נמצאים", הזהיר. 

כמו כן, הציע מנהל מחלקת הקורונה במרכז רפואי הדסה, "לנצל את המגפה לאפיקים לטווח הרחוק", ואמר כי "כיתות קטנות יכולות להיות טובות, מערכת החינוך משוועת להקטנת הכיתות". 

בהמשך, התייחס לנתוני התחלואה ואמר כי "מספר המאומתים הופך פחות ממספר החולים קשה, ככל הנראה בעקבות הבוסטר. אבל זה מספרים גבוהים ואסור להירדם. יש תקווה שמקדם ההדבקה ירד ל-1. אנחנו קרובים אבל לא שם". 

בסיום, התייחס גם למחאת בתי החולים ומערכת הבריאות וסיפר כי "אנחנו בשביתה, אבל התחלנו לקבל גם חולי קורונה מאיזור המרכז. כשמגיע מישהו במצב קשה אנחנו מטפלים בו, לעומת זאת עצרנו את הגעת החולים האחרים מבחוץ". העיצומים אצלנו ובעוד שישה בתי חולים הם רק בגלל שלא קיבלנו את הכספים שהובטחו לנו".