האם "פרשת המתנות" חוזרת? על פי מידע שהגיע לידי מעריב, מתברר שמשפחת נתניהו לא החזירה למדינה עשרות מתנות, שערכן המשוער המוערך גבוה, שניתנו במהלך כהונתו של נתניהו ועקבותיהן אבדו. מכתב חריף בנדון שוגר ע"י היועמ"שית של משרד רה"מ לנתניהו עצמו ב-5 באוגוסט השנה. המכתב שוגר בעקבות מייל ששיגרה היועמ"שית שלומית ברנע לעוזרו של נתניהו, אשר חיון, ב-10 ביוני השנה.

מדובר, על פי הספירה האחרונה, ב-42 מתנות. על חלק מהן ענו אנשי נתניהו כי "המתנות לא נמצאו". במכתבה, מפרטת ברנע רשימה של 27 מתנות שטרם הוחזרו. מתנות נוספות יפורטו בהמשך. רוצים דוגמאות? בבקשה: קופסה מלבנית עשויה זכוכית מעוטרת עלי זהב של האמן סטפן שלנסר, עם חתימתו של הנשיא אובמה, שנמסרה לנתניהו במהלך ביקורו בארה"ב.

או: צלחת כסופה עם הכיתוב "שנה טובה", מתנה משגריר איטליה. או: ספר התנ"ך הראשון עם פירוש רש"י, מתנה שניתנה ע"י ולדימיר פוטין. או: מסמכי הצהרת הנשיא טראמפ בעניין העברת השגרירות לירושלים, ממוסגרים במסגרת עץ. מתנה מטראמפ שהועברה ע"י סגן הנשיא פנס בביקורו בירושלים. הרשימה כוללת מתנות שהתקבלו מנשיא צרפת סרקוזי, הקנצלרית מרקל, נשיאת פינלנד, רונלד לאודר, האפיפיור, שגריר יפן, שגרירות איטליה וכו'.

כל המתנות הללו אושרו להצגה במקומות שונים ע"י ועדת המתנות, אך לא הוחזרו לחדר המתנות. ברשימה זו לא נכללות מתנות שערכן המוערך פחות מ-300 ש"ח (מכך עולה שערכן של 27 המתנות שמפורטות במכתב גדול מ-300 ש"ח כל אחת). רשימה נפרדת של המתנות הללו (שערכן מועט יחסית) תועבר בהמשך.

"עם סיום כהונתך כראש הממשלה היה עליך להחזיר את כלל המתנות שקיבלת בתקופת כהונתך כראש הממשלה ואושרו לתצוגה כאמור, לחדר המתנות המשרדי במצב שבו ניתנו למעט בלאי סביר שנובע מחלוף הזמן", כתבה ברנע לנתניהו. כעת הוא נדרש להחזיר את המתנות שלא הוחזרו ועקבותיהן נעלמו. עד כאן: את תגובת משפחת נתניהו נביא כשיתאפשר.

מטעמו של נתניהו נמסר: "מדובר בניסיון לייצר פרשה פיקטיבית כדי להסיט את תשומת הלב מסכום העתק של 23 מיליון השקלים שמושקעים כעת מכספי הציבור בשיפוץ בתיהם הפרטיים של בנט ולפיד. כל המתנות שהגיעו לתצוגה בבית רה״מ או במשרד רה״מ הוחזרו, והמתנות המדוברות אינן ברשותו של רה״מ לשעבר נתניהו".