שתי סוכנות משטרתיות הביאו למעצר של 33 גברים 'שניסו לצוד ילדות' ברשתות החברתיות השונות, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. כל החושדים יובאו במהלך היום לבית המשפט בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. 

במשך ארבעת החודשים האחרונים, הסוכנות התחזו לילדות בנות 13 ופעלו ברשתות החברתיות המועדפות על ידי בני הנוער כמו טיק טוק, אינסטגרם ועוד. מרגע כניסתן לרשתות החברתיות הן נחשפו למאות הצעות על ידי גברים שכללו תכנים מינים כמו חשיפת איברי מין, תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני בוטה, הצעות תשלום בעבור מין, הצעות למפגשים ועוד. 

הבוקר כאמור, מאות שוטרים וחוקרי סייבר פשטו על בתיהם של החשודים, תושבים מרחבי הארץ. במהלך המבצע נתפסו מחשבים ניידים, סמארטפונים שעל פי החשד שימשו לניהול שיחות והפצת חומרי פדופיליה. עוד נתפס חומר החשוד כסם מסוג קנאביס שלא לצריכה עצמית. בין החשודים נעצרו תושב פתח תקווה, בן 51, שריצה בעברו שמונה שנות מאסר בגין עבירות מין, תושב חיפה, בן 20, מפוקח מין ותושב גבעתיים בן 75. לעצורים מיוחסות 27 עבירות ביניהן מעשה מגונה בקטין, הטרדה מינית וניסיון לשדל לזנות.

הסוכנת המשטרתית (צילום: דוברות המשטרה)
הסוכנת המשטרתית (צילום: דוברות המשטרה)


מהמשטרה נמסר כי חקירה זו שלוותה על ידי פרקליטות מחוז צפון היא נדבך נוסף בפעילות משטרת מחוז צפון ומטרתה הרתעת עבריינים הפועלים ברשת בתחום הפשיעה בכלל ובתחום הפדופיליה בפרט. 

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר בטקס חשיפת הסוכנות והמבצע: "הנזק של עבירות המין הוא כפול, גם בציר הנפשי וגם בציר הפיזי. הייתה פה דרך מדהימה, הפעלה של ארבעה חודשים, הפעלה יצירתית מאוד, משמעותית, עם חשיבה מחוץ לקופסא, עם אמצעים טכנולוגים שאנחנו לא מכירים ועם גישה למקומות שאנחנו לא נמצאים שם. התוצאה הסופית היא מצוינת".