לפני חודש וחצי התעוררה סערה בעקבות החלטת בן אנד ג'ריס העולמית להחרים את ההתנחלויות ולא למכור את תוצרתה בשטחן. כעת, מתברר שמאחורי המהלך הזה מסתתרת סערה נוספת שקשורה במעילה בכספים.

על פי הניו יורק פוסט, יו"ר דירקטוריון בן אנד ג'ריס אנורדהה מיטל מואשמת בכך שמשכה עשרות אלפי דולרים מקרן צדקה של החברה לקרן פרו-פלסטינית פרטית שבראשה היא עומדת. הדיווח על כך הגיע למס ההכנסה האמריקאי שחוקר את הנושא. מיטל מצייצת בקביעות מחשבון הטוויטר שלה כנגד מעשי ישראל בשטחים.

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: פלאש 90)
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה (צילום: פלאש 90)

מיטל, 54, היא חברת דירקטוריון מ-2008. היא הייתה זו שהוציאה לפועל את מהלך החרם על ההתנחלויות. היא גם משמשת סגנית נשיא קרן הצדקה של החברה. על פי החשד, ב-2017 וב-2018 משכה כ-100 אלף דולר מהקרן ל-"Oakland Institute", מוסד ללא כוונות רווח שהיא עומדת בראשו ושהיא בעלת השכר היחיד בו.

חלק מהכסף הגיע ל-Badil Resources Center, מרכז תמיכה לפלסטינים ולזכויות פליטים בגדה המערבית. "נראה שיש פה אפשרות לפעולה פסולה", נמסר מרשויות המס האמריקאיות.

בן אנד ג'ריס (צילום: מארק ישראל סלם)
בן אנד ג'ריס (צילום: מארק ישראל סלם)

האיחוד האירופי מנע. מיטל: "האשמות שווא"

בשנה שעברה, האיחוד האירופי מנע העברה של יותר מ-2 מיליון דולר לבאדיל, לאחר שראשיו סירבו לחתום על כך שהכסף לא יועבר לפעילות טרור של חמאס וחיזבאללה. התרומה של בן אנד ג'ריס, כביכול, ב-2017 הייתה אמורה לציין "50 שנה למלחמת ששת הימים והכיבוש".

מיטל אמרה כי מדובר ב"האשמות שווא" כלפי Oakland Institute והקרן של בן אנד ג'ריס.