ארצות הברית תקפה היום (ראשון) באמצעות מל"ט, מחבל מתאבד המזוהה עם ארגון דאעש, שתכנן לבצע פיגוע בנמל התעופה בקאבול, כך על פי גורמים רשמיים שאישרו זאת לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת, כיממה לסיום נוכחותה הצבאית של ארצות הברית באפגניסטן.

זוהי המתקפה השניה שבוצעה על ידי הצבא האמריקאי מאז מתקפת הטרור שאירעה בנמל התעופה ביום רביעי האחרון, שהובילה למותם של כ-170 בני אדם, בהם חיילים אמריקאים. אמש, ארצות הברית הודיעה כי חיסלה, באמצעות מל"ט, פעיל דעאש שהיה מעורב בתכנון הפיגוע.
 

כזכור, ביום רביעי האחרון, בעיצומו של מבצע פינוי האזרחים האפגניים, ארגון דאעש (ISIS-K) יזם פיגוע סמוך לנמל התעופה בבירה, שהוביל למותם של כ-170 בני אדם, בהם גם חיילים אמריקאים. גורמים ציינו כי מספר ההרוגים בפועל עשוי להיות גבוה אף יותר, בעקבות הכאוס בהליך הפינוי. בנוסף, במתקפה נפצעו מעל ל-180 בני אדם.

ביום חמישי האחרון, הודיע משרד הבריאות של הממלכה המאוחדת כי למעלה מ-13 אלף בני אדם פונו על ידי הכוחות הבריטים מקאבול במסגרת מבצע "פיטינג" שהחל ב-13 באוגוסט. מזכיר ההגנה ציין כי כ-8,000 מהאפגנים שפונו זכאים לתוכנית רילוקיישן בבריטניה, רובם כאלה שעבדו עבור הממשל הבריטי ובעלי דרכונים בריטים.