ד"ר גל זוהר, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה, התייחס היום (ראשון) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM לנתונים השירות לפיהם מספר המתפטרים עלה לאורך השנים האחרונות, והגיע בזמן המשבר הקורונה ל-23 אחוזים. זוהר אמר כי "אנו רואים בשנים האחרונות עלייה הדרגתית במספר המתפטרים, שמגיעה כשהמשק במצב טוב יחסית. זו לא תופעה חדשה במיוחד, אך היא כן בולטת".



לטענת זוהר, "יש יותר אפשרויות, בעיקר עבור אנשים עם מיומנויות גבוהות, ולכן זה לא מפתיע. בתקופה האחרונה ובמשבר הנוכחי, אנחנו מתחילים לראות תופעות כאלה גם בקרב אלו שמרוויחים שכר נמוך יותר. מדובר בקפיצה משמעותית מאוד של מתפטרים דווקא בקרב האוכלוסיות המוחלשות". זוהר הוסיף כי "משבר הקורונה נתן רשת ביטחון בשביל אותן קבוצות ואפשר ליותר אנשים לחשוב כמה צעדים קדימה, לחשוב איך להתפתח מקצועית - ולהתפטר. לכן, נמצאים אצלנו יותר דווקא אלו שעובדים בשכר נמוך, והם גם אלו שנשארו לתקופה ארוכה יותר". 

כמו כן, זוהר דיבר על נתוני האבטלה: "עדיין לא כל האנשים חוזרים לעבודה, אבל אנחנו רואים כי האבטלה הולכת וקטנה. אין לנו נתונים מדויקים על התופעה הזו, אנחנו כן יודעים שלא מספיק אנשים שדרגו את המיומנויות שלהם במהלך השנה של הקורונה כפי שביקשנו לאורך כל הדרך, אבל אני מניח שנדע תמונת מצב מדויקת יותר כשהחגים ייגמרו והקיץ יעבור".

לבסוף, מנהל מחלקת המחקר והמדיניות בשירות התעסוקה אמר: "בתקופה כזאת של שינוי - רוב האנשים מסתדרים, מוצאים מקומות עבודה חדשים ומתאימים את עצמם לשוק העבודה המשתנה. ראינו את תחילת התהליך לפני המשבר הנוכחי, כאשר בשנים האחרונות כמעט כל הארגונים הבינלאומיים הוציאו דוחות על שוק העבודה המשתנה. האינטרס של המדינה כרגע היא לעודד את האנשים בעלי מיומנויות נמוכות לחזור לעבודה ולהשתדרג".