נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס חתם ביום שישי האחרון על צו המאשר מכסת ייצוא נוספת של כ-3,500 טון בשר כשר בכל חודש, לקראת תקופת חגי תשרי. הצו נחתם לאחר עבודה מאומצת של גלית רונן, שגרירת ישראל בארגנטינה.

ארגנטינה נחשבת לאחת מיצואניות הבשר המרכזיות, אשר מוכרות בשר לישראל מידי שנה בהיקף של 35,000-40,000 בשנה. עם זאת, במאי האחרון החליטו במדינה הדרום אמריקאית על צימצום דרמטי של ייצוא הבשר מארגנטינה לכל העולם וזאת כדי להוריד את מחיר הבשר בשוק המקומי לאור מחאת הצרכנים. 

הפחתת הייבוא הורגשה במידה רבה בישראל בה הצטמצם היצע הבשר המיובא הכשר ועקב כך מחירו האמיר. לאחר שנפגש עם שגרירת ישראל בארגנטינה, החליט הנשיא המקומי להחריג את ישראל ולהגדיל את מכסת ייצוא הבשר אליה. המשלוח הראשון צפוי להגיע לארץ עוד לפני ראש השנה.

שגרירת ישראל בבואנוס איירס גלית רונן: "אני חושבת שאני הצמחונית היחידה בעולם שעבדה כל כך קשה כדי לאפשר לאנשים אחרים, במקרה זה, אזרחי ישראל - לאכול בשר. עשיתי זאת פעמיים: גם כשהשגרירות הצליחה להשיג אישור להנחית מטוס עם כ-100 שוחטים בשיא הסגר בתחילת מגיפה הקורונה (הפעם השלישית בהיסטוריה בה נחת מטוס אל על בארגנטינה), וגם כעת, כאשר הצלחנו להגדיל את מכסות הבשר הכשר המיוצא לישראל, כך שלא יווצר מחסור בבשר בקר בארץ".