ביסקוטי

הרשת מציעה קולקציית עוגות וקינוחים בשילוב סמלי החג, ובהם דבש ותפוחים, כולל עוגת דבש מסורתית בשילובים מפתיעים ומרעננים, עוגיות, מאפים ברוח החג ועוגות מוס עשירות.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את אופרה דבש – הכוללת שכבות של עוגת דבש, פטיסייר קפה, שוקולד קריספי וציפוי קרמל דבש. זו עוגה מסקרנת, יפה ומגרה, שמורכבת משכבות דקות של טורט דבש, וביניהן שכבות של קרם וחתיכות שוקולד. העוגה מתוקה מאוד, חלק מהטועמים חשבו שאפילו מתוקה מדי. אהבנו את הקראנצ’יות שנתן השוקולד בשילוב טעמי הקפה והדבש. העוגה דבש רושה שטעמנו הייתה בדיוק מה שציפינו ממנה להיות – עוגת דבש בציפוי שוקולד ואגוזים שעידן את הכבדות של הדבש. העוגה האהובה עלינו הייתה טרס לצ’ס - עוגת טורט “מוצפת” בחלב, עם חלב מרוכז ושמנת ושכבה דקה של טופי דבש בציפוי שנטילי וניל. זו עוגה שיוצרת את הביס המושלם. טעמי הדבש כאן מעודנים ומרומזים. הווניל שמעל הטורט פשוט חלומי ונמס בפה.

מחיר: 46־138 שקלים

ציון: 9.5

עוגות לראש השנה, מאפיית ביסקוטי (צילום: בועז לביא,סטיילינג: ענת לבל)
עוגות לראש השנה, מאפיית ביסקוטי (צילום: בועז לביא,סטיילינג: ענת לבל)

בוטיק סנטרל

רשת בוטיק סנטרל מציעה מגוון עוגות וקינוחים חדשים שיימכרו לצד הקלאסיקות המוכרות. כמו כן, הרשת תציע את שלוש העוגות הזוכות בתחרות “מאסטר פטיסרי” שקיימה במהלך חודש יולי, שבה התמודדו למעלה מ־200 עוגות דבש.

טעמנו וחשבנו: בחרנו ללכת על העוגות הזוכות, וזאת הייתה בחירה מצוינת. התחלנו עם המקום הראשון - אלבינוצ’ה (דבורה ברומנית) הכוללת בצק שמרים עשיר בחלמונים במילוי קרם פקאן ודבש. זו עוגה נהדרת עם בצק שמרים כיפי, לא כבד ופשוט נמס בפה. אהבנו את הקרם שהסתתר בתוכו – קרם מעודן ולא מתוק, שנתן פרשיות. אחר כך עברנו אל טארט דבש רויאל – הכולל בצק פריך עם קרם דבש רויאל אפוי. גם פה הבצק היה מושלם, פריך במידה ולא כבד. קרם הדבש שמעליו היה מאוזן במתיקותו והשתלב נהדר עם הבצק. גם מעוגת הסמיטניק של הרשת, שנראתה מאוד חגיגית, נהנינו. זו עוגת שכבות קלאסית עם דבש ושמנת חמוצה. עוגה טובה עם טעמים מאוזנים – רק שטעמי הדבש כלל לא מורגשים בה.

מחיר: 44־140 שקלים

ציון: 9

עוגות לראש השנה, בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
עוגות לראש השנה, בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

רולדין

הרשת משיקה קולקציית ראש השנה שכוללת עוגות מהודרות לאירוח, חלביות ופרווה, עוגות דבש קלאסיות, עוגות דבש בווריאציות שונות ומבחר של מארזים ומתנות בעבודת יד.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את דולצ’ה פקאן (בתמונה) – דקואז פקאן ושקדים, קריספי פייטה, קרמו דולצ’ה ושונטי קרמל. למרות התיאור שובר השיניים, גילינו עוגה אלגנטית למראה עם קרם קרמלי נהדר. זאת בדיוק העוגה שתרצו להגיש כשאתם מארחים. בגלל שהיא עשירה בטעמים, אי אפשר לאכול ממנה הרבה – כך שזה מאזן את רגשי האשמה מכל הקלוריות. טעמנו גם את עוגת הדבש בסבוסה - עוגה מצוינת בשילוב סירופ פריחת הדרים ארומטי שבתוכה יש שברי פיסטוק שמשדרגים את כל החוויה - ואת עוגת הדבש אמרטי שהיא שילוב של עוגת דבש ומרציפן, בשילוב קולי משמש, עוגיות אמרטי ושקדים קלויים. זו עוגה מרעננת הודות לקולי משמש החמצמץ מעט. שתי עוגות שבהחלט נשמח לנשנש אחרי ארוחה טובה.

מחיר: 25־149 שקלים

ציון: 9

עוגת דולצ'ה פקאן מבית רולדין (צילום: רונן מנגן)
עוגת דולצ'ה פקאן מבית רולדין (צילום: רונן מנגן)

שמו

הרשת משיקה קולקציית חג עם קינוחים קלאסיים ווריאציות שונות לעוגת הדבש המסורתית כמו דובוש דבש, עקיצת הדבורה, דובשניות ועוד.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את הקראנץ’ שקדים והופתענו לטובה למרות שזאת לא עוגת חג קלאסית. מדובר בקראנץ’ מבצק חמאה במילוי מחית שקדים וזילופי דבש. זו עוגה מבצק חלומי שנמס בפה, עם טעם מאוד עדין של דבש ומלא שקדים פרוסים שמוסיפים מרקם וטעם. ניסינו גם את הדולצ’ה (בתמונה) - שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד ולרונה. זו עוגה מצוינת, יפה וטעימה. המוס מעודן ומשתלב מעולה עם התחתית השוקולדית. התאהבנו.

מחיר: 38־89 שקלים

ציון: 9

עוגת דולצ'ה לראש השנה מבית שמו (צילום: דניאל לילה)
עוגת דולצ'ה לראש השנה מבית שמו (צילום: דניאל לילה)

מייזון קייזר

מותג המאפים מציע קולקציה על טהרת הדבש הכוללת מבחר חגיגי של עוגות, טארטים מתוקים ולחמים.

טעמנו וחשבנו: התחלנו מקייק דבש ופקאן – עוגה בחושה עם דבש וקישוטים של אגוזי פקאן. זו עוגה נהדרת לכל הדעות, עם מתיקות נכונה והמון רכות. ניסינו גם עוגת תפוחים מושקים בקלבדוס עם קינמון וקראמבל אפוי (בתמונה), שגם היא מעולה. בעוגה יש כמות נדיבה של תפוחי עץ שהושרו בברנדי תפוחים ושמתמזגים בטבעיות בבצק. הקראמבל שמעל העניק מרקם נוסף. היא גם לא מתוקה מדי, כך שקשה להפסיק לאכול אותה.

מחיר: 19־109 שקלים

ציון: 9 

עוגת תפוחים מושקים בקלבדוס וקימון מבית מייזון קייזר (צילום: באדיבות מייזון קייזר)
עוגת תפוחים מושקים בקלבדוס וקימון מבית מייזון קייזר (צילום: באדיבות מייזון קייזר)

נומילי

הקונדיטוריה מציגה קולקציה הכוללת עוגות תפוחים, אגוזי לוז ודבש, שכולה על טהרת הפטיסרי הצרפתי הקלאסי. מה שמייחד את העוגות הוא שדבש מהווה רבע ממשקל העוגה.

טעמנו וחשבנו: בדקנו את הקראמבל תפוחים – הכוללת בצק פריך, קרם פטיסייר, מלית תפוחי גרני סמית מבושלים בחמאה ווניל וחתיכות שלמות של תפוחים, ומעוטרת בשכבת קראמבל. זו עוגה עשירה ומלאה בתפוחים רכים ומתוקים. הבצק הפריך רך ונמס בפה, בניגוד לקראנצ’יות שמספקת השכבה העליונה. זו עוגה מעולה לאוהבי התפוחים והמתוק. חיסרון יחיד: היא מתפרקת קצת כשחותכים אותה.

ניסינו גם את עוגת עקיצת הדבורה (בתמונה) – הכוללת שתי שכבות בריוש, וביניהן קרם לז’ר (פטיסייר עם קצפת) מעוטר בשכבת שקדים פרוסים בדבש וחמאה. עוגה מצוינת לכל הדעות. היא עשויה מבצק אוורירי שמקבל קראנצ’יות הודות לשקדים הפרוסים שמעל. קרם הל’זר עשיר ונמצא בנדיבות. אהבנו.

מחיר: 44־150 שקלים

ציון: 9

עוגת ''עקיצת הדבורה'' מבית נומילי (צילום: יהונתן בן חיים)
עוגת ''עקיצת הדבורה'' מבית נומילי (צילום: יהונתן בן חיים)

מאפיות ג'ייקובס 

מאפיות הבוטיק יצרו עוגות חגיגיות ומיוחדות, עוגות בחושות קלאסיות, עוגיות וכמובן חלות במהדורה מיוחדת.

טעמנו וחשבנו: ניסינו את מוס רובי, פטל ותפוחים הכוללת בסיס קראנץ’ נוגט ופטל, ספוג וניל, אינסרט תפוחים מוקפצים, קרמו שוקולד רובי ופטל, מוס רובי אוורירי וריסוס אדום. זו עוגה מושלמת לאירוח, הן מבחינת הנראות והן מבחינת הטעם. עוגה יפהפייה שמושכת את העין עם משחק מעניין של מרקמים וטעמים, כאשר את המתיקות מאזנת החמצמצות של הפטל. אחריה דגמנו את המדוביק - עוגת שכבות טורט קרמל ודבש עם גנאש שוקולד חלב, גנאש שוקולד גולד מוקצף ושמנת חמוצה. זו עוגה מרעננת שכיף לאכול בסיום הארוחה או לצד הקפה. אהבנו את הרכות שלה, אך היינו שמחים אם היו מאזנים את המתיקות שלה. אנחנו ממליצים גם לא לוותר על חלות הבריוש של הרשת.

מחיר: 46־129 שקלים

ציון: 8.5

עוגה לראש השנה מבית ג'ייקובס (צילום: יעל יצחקי)
עוגה לראש השנה מבית ג'ייקובס (צילום: יעל יצחקי)

טאטי

הרשת מציעה מגוון מאפים, לחמים מיוחדים ועוגות עם דבש במבחר תוספות.

טעמנו וחשבנו: דגמנו את המדוביק (בתמונה) – עוגת שכבות ביסקוויט רך ושכבות קרם דבש וריבת חלב. עוגה עדינה עם שכבות דקות ומדויקות שנותנות ביס מענג. הדבש הוא לא העיקר בעוגה הזאת, אז היא נהדרת למי שרוצה לעשות מחווה לסמלי החג, אבל לא מת על טעמי הדבש. ריבת החלב היא שנותנת את הטון כאן, וזה לגמרי קנה אותנו. בנוסף, ניסינו גם עוגת דבש וריקוטה - עוגת דבש קלאסית עם טוויסט מיוחד - מילוי גבינת ריקוטה שנותנת פרשיות וקרמיות, למה שיכולה הייתה להיות עוד עוגת דבש סתמית.

מחיר: 49־82 שקלים

ציון: 8.5

עוגת מודובניק מבית טאטי (צילום: אמיר מנחם)
עוגת מודובניק מבית טאטי (צילום: אמיר מנחם)

מתוקה

בקונדיטוריה מקבלים את ראש השנה עם קולקציית עוגות על טהרת הדבש, שבה ניתן למצוא שלל עוגות בחושות, פאי תפוחים ומיני עוגות דבש.

טעמנו וחשבנו: כמו תמיד, העוגות הבחושות כאן לא מאכזבות, כך שלא במפתיע הן ניצבות במרכז הקולקציה. דגמנו עוגת דבש קלאסית שהייתה רכה וטעימה. זו עוגה נהדרת לימי החג, לצד הקפה או כשמחפשים סיום לא כבד לארוחה. דגמנו גם בחושה דבש פיסטוק שמגיעה עם שערות קדאיף וקישוט של פיסטוקים. העוגה נראית מבטיחה, אך החיבור בין שערות הקדאיף לעוגה לא היה טבעי ומיותר לטעמנו. האכזבה מהקדאיף נשכחה די מהר בזכות המיני־עוגות דבש - עוגות בגודל ביס, רכות ונימוחות בפה. פשוט תענוג.

מחיר: 32־69 שקלים

ציון: 8

מבחרר מאפי ''מתוקה'' לראש השנה (צילום: Header)
מבחרר מאפי ''מתוקה'' לראש השנה (צילום: Header)

קונדיטוריה שני

הרשת מציעה קולקציה של קינוחי חג, לצד מארזי חג מושקעים, בהם עוגות דבש קלאסיות, עוגת גבינה פירורים ודבש, שטרודל תפוחים ועוד.

טעמנו וחשבנו: טעמנו את הרולדה דבש קרם פטיסייר ותפוח עץ ביין, שגרמה לנו להרגיש שאנחנו בסיור נוסטלגי לשנות ה־80. מלבד לוק הרטרו, יש ברולדה שילובי טעמים שהזכירו לנו את הבית של סבתא עם מרמלדת היין שנתנה טוויסט נחמד. גם עוגת הדבש הקלאסית הייתה חביבה, לא מתוקה מדי, אוורירית ורכה. עוגה נהדרת ולא כבדה לצד הקפה. ההפתעה האמיתית בעינינו הייתה עוגיות הפירות היבשים בדבש - ריבועים של כל טוב שמתפצחים בפה, ושקשה להפסיק לנשנש אותם.

מחיר: 39־74 שקלים

ציון: 8

עוגה לראש השנה, קונדיטוריית שני (צילום: יפעת כהן)
עוגה לראש השנה, קונדיטוריית שני (צילום: יפעת כהן)

גוטלה

הקונדיטוריה מציעה קולקציית עוגות על טהרת הדבש והתפוחים: לצד עוגת הדבש הקלאסית ישנם גם פאי תפוחים על בסיס קרם שקדים וגם העוגה האהובה עקיצת הדבורה בוורסיה מיוחדת.

טעמנו וחשבנו: טעמנו את הפייבוריט שלנו - פאי תפוחים מבצק פריך עם קרם שקדים, תפוחי גרני סמית מבושלים ושטרויזל. הבצק מצוין, פריך ומעט מתקתק. מעליו מילוי מדויק ומאוזן שמשלב גם מתיקות וגם עוקץ חמצמץ טעים. ניסינו גם את עוקץ הדבורה (בתמונה) – שהגיעה כרולדה עם קרם פטיסייר וקרמל אגוזים עם דבש. עוגה שלכאורה יש בה את כל מה שהיינו מצפים מעוגה לראש השנה, אך אחרי כמה ביסים הרגשנו שהיא לא התרוממה. הטעמים טובים, אך לא מרגשים. מה שכן אהבנו בה הוא את הטופינג של הקרמל אגוזים שהתפצפץ בפה.

מחיר: 44־108 שקלים

ציון: 8

עוגת ''עוקץ הדבורה'' מבית גוטל'ה (צילום: שיר שינקינד)
עוגת ''עוקץ הדבורה'' מבית גוטל'ה (צילום: שיר שינקינד)

ביגה

הרשת משיקה קולקציה מיוחדת הכוללת מבחר של עוגות קלאסיות ומסורתיות על טהרת הדבש והתפוחים. לצדן ניתן למצוא גם עוגות דבש ללא גלוטן ועוגת דבש תפוחים ללא גלוטן.

טעמנו וחשבנו: ניסינו את עוגת הדבש ללא גלוטן (בתמונה) - אומנם הטועמים לא ניחשו שהיא ללא גלוטן, אך היא עדיין לא זכתה להצלחה ואפילו הוגדרה כ”עוגת חנק”. הבצק שלה היה יבש, התפורר, והרגישו בה את הסוכר הרב. עוגת התפוחים הייתה מוצלחת יותר. זו עוגה טעימה, מעליה פרוסות שקדים, ובפנים אגוזים וחתיכות תפוח. באופן כללי, העוגה הייתה יותר רטובה ולחה, ויש לה “הפתעות” בכל ביס.

מחיר: 42 שקלים 

ציון: 7.5

עוגת דבש ללא גלוטן מבית ביגה (צילום: יחצ)
עוגת דבש ללא גלוטן מבית ביגה (צילום: יחצ)