יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט שרן השכל התייחסה בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM לפתיחת שנת הלימודים ואמרה כי "אני מאוד מודאגת מכך שמשרד הבריאות גורר רגליים ולא מעביר את מתווה הפתיחה למשרד החינוך".

חברת הכנסת אמרה בנוסף כי "צריך להיות קשובים לגורמים המקצועיים. כרגע אנו רואים ששיעורי התחלואה היומיים מתחילים להתייצב ואף לרדת. אנחנו מצליחים לעצור את שרשראות ההדבקה - אנחנו בכיוון טוב ואם כך נמשיך, אין סיבה לא לפתוח את שנת הלימודים". 

"ברור שאנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה ומאתגרת", ציינה השכל. "אנחנו מאוד חוששים מהמגפה, אבל אנחנו לוקחים את כל מתווי הזהירות ומאתגרים את משרד הבריאות ואת משרד החינוך על מנת לוודא שהתלמידים שחוזרים ללימודים - הם בטוחים". השכל הוסיפה כי "חשוב לומר שמספר ימי הלימודים הוא מצומם ולכל התלמידים יש בדיקה בחינם שהם צריכים לעשות יום לפני פתיחת בתי הספר". 

בנוסף לכך, יו"ר ועדת החינוך אמרה כי "משרד הבריאות ניסה לתת לאנשי הסגל הקבוע באוניברסיטאות פטור מתו ירוק, כאשר הם מחילים את זה על כל הסטודנטים - וביטלתי את זה. במידה ומורים לא ירצו להתחסן זה בסדר, אבל הם ייאלצו לעבור בדיקה כל יום או יומיים על מנת לוודא שהם לא מדביקים את אותם הילדים שהם באים ללמד". 

לבסוף, אמרה השכל: "אני אומרת את זה מפה - כן, אני חוששת. אנחנו צריכים להגן על ילדים מהשלכות ארוכות טווח שאנחנו עדיין לא יודעים מספיק לגביהן. יש לקורונה תופעות לוואי מאוד קשות, והיא מסכנת חיי אדם - גם של ילדים".


סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני, 103FM