מחרתיים צפויה להיפתח שנת הלימודים החדשה, אולם תלמידים ומורים רבים ייאלצו להישאר בביתם, לאחר שאתמול התברר כי 124,412 תלמידים ו־6,560 אנשי צוות נמצאים בבידוד. מבין אלה 34,005 ו־2,195 (בהתאמה) הם חולים מאומתים.

אותם תלמידים ומורים אינם היחידים במערכת החינוך שיישארו בבית ב־1 בספטמבר - במסגרת המתווה "מגן לחינוך" גם כיתות ח'־י"ב שבהן יש פחות מ־70% מחוסנים בערים אדומות יפתחו את שנת הלימודים באופן מקוון מהבית. למעשה, רק כיתות בעלות שיעור חיסון העולה על 70% ילמדו בבתי הספר.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש העריך אתמול בראיון ב־103FM כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ביום רביעי.

הוא הוסיף כי "כרגע לא קיים אמצעי אכיפה משפטי נגד מורים לא מחוסנים שלא יהיו מוכנים להיבדק. אי אפשר לומר שהם לא ייכנסו לבית הספר, אבל זה בעבודה. להבנתי יש תמיכה משפטית שלא להחזיר מורה לא מחוסן שמסרב להיבדק. לדעתי האישית - מורה שלא מוכן להיבדק, שעישב בבית ולא יקבל שכר".

אש אמר כי לא תימנע כניסה לבתי הספר של תלמידים שלא יהיו מוכנים להיבדק עקב חוק חינוך חובה. הוא הדגיש כי לדעתו ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים מוצדקת משום ש"מערכת החינוך היא הדבר האחרון שצריך להיסגר. לא ייתכן שכל המשק פתוח אבל הלימודים לא ייפתחו. אנו אומנם לא נעולים אף פעם, אך לא צופים שהחלטה זו תשתנה".

כשנשאל על העלייה הצפויה בהדבקה לאחר החזרה ללימודים, במיוחד עקב המפגשים המשפחתיים המרובים סביב שולחנות החג, אש השיב כי "צריך לנקוט אמצעי זהירות. יש לנו אמצעי חדש שהכנסנו, הבדיקות המהירות. אני קורא לאנשים לקנות את הבדיקות האלה ולעשות אותן לפני שפוגשים את בני המשפחה בחגים".

לדבריו, מנהלי בתי ספר, מורים והורים - "צריך לסמוך עליהם, אחרת לא נוכל להתקדם".