הודעת משרד הבריאות על ביטול חובת שבעת ימי הבידוד החל מיום שישי למחוסני קורונה החוזרים לארץ, הביאה לזינוקים בהזמנת לטיסות וחופשות בחו"ל. ההערכות הן שאם לא יחול מפנה בלתי צפוי, המגמה של הגידול החד בהזמנות תימשך והמראות של המוני ישראלים היוצאים לנופשים וטיולים בחו"ל, יחזרו לנתב"ג לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה ויגיעו לשיאם במהלך סוכות. 

בתוך כך, חברות תעופה מיהרו להודיע על הוספת יעדים והגברת תדירות הטיסות. "אנו רואים גידול של מאות אחוזים בכניסה לאתר וגידול של עשרות אחוזים בהזמנות לחופשה", ציין סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, גיל סתיו. "עיקר ההזמנות בשלב הזה הן ליעדי יוון, מונטנגרו ומרוקו", הוסיף. 

לדבריו, "האפשרות להזמין עכשיו במחיר אטרקטיבי ללא חובת בידוד ובנוסף להוסיף את מגן ביטול הנסיעה המאפשר ללקוחות לבטל ללא דמי ביטול מכל סיבה שהיא, 72 שעות לפני מועד הטיסה, מעודדת משפחות רבות לצאת לחופשה במהלך חודש ספטמבר".

לצד זאת, ישראייר הודיעה היום על הוספת טיסות לזנזיבר, טביליסי ומיקונוס. בנוסף לטיסות אשר החברה כבר הוסיפה לאחרונה – לאתונה, רודוס, באקו, קפריסין, בודפשט, באטומי, פראג, מונטנגרו, מרקש, קייב, דובאי, וינה, ורשה וזלצבורג.

"כל עוד היינו בתסריט של ההחלטה הנוקשה שחייבה לסגור את השמיים לרוב היעדים ולחזור לבידוד של שבוע ימים, הרגשנו בלבול וחשש. אבל מהרגע שמשרד הבריאות הודיע על ההחלטה להסיר את הבידוד מרוב היעדים ונפתחה האופציה לחסן את כל האוכלוסייה בחיסון שלישי, אנו רואים מהבוקר גידול משמעותי ליעדים כמו אמסטרדם, ברצלונה, איטליה, אנגליה ויוון, שהיו עד עכשיו מדינות כתומות שחייבו בידוד", ציינה סמנכ"לית השיווק של איסתא, טלי נוי.

סמנכ"ל המסחר של טל תעופה, ניסים סגיס הודיע שחברת התעופה הספרדית אייר אירופה תגדיל את מספר הטיסות ממדריד לנתב"ג מטיסה שבועית אחת לשלוש טיסות שבועיות, מאמצע ספטמבר. "אנו רואים עלייה ניכרת החל מהודעה על ביטול חובת הבידוד בהתעניינות ובהזמנות של נוסעים ישראלים לספרד", ציין.

סמנכ"ל השיווק בקשרי תעופה, ניר מזור, אמר: "אנו מברכים על ההחלטה של משרד הבריאות שתחזיר את האוויר לענף התיירות. קשרי תעופה נערכת להרחבת יעדי הנופש שהיא מציעה לאור ההנחיות החדשות המעניקות פטור מבידוד למחוסנים בחיסון השלישי. אנו מעריכים כי ההנחיות החדשות יעודדו אזרחים להתחסן בחיסון השלישי וכי הביקוש לנופש בחו"ל בחגי שרי צפוי לעלות. פחות מ-24 שעות לאחר ההכרזה על שינוי המדיניות, יש זינוק של כ-300% בחיפושי היעדים באתר".

לדבריו, חמשת היעדים המוזמנים ביותר מאז ההודעה על שינוי המדיניות היו בודפשט, פראג, ארה"ב, רודוס וכרתים. כמו כן, חברת אל על הודיעה כבר לאחר הודעת משרד הבריאות, על הוספת יעדים והגברת תדירות הטיסות וההערכות הן שחברות תעופה נוספות יוסיפו טיסות.

גם חברת השטיח המעופף הודיעה על פתיחה מחודשת של קווים וחבילות נופש לבאטומי, רודוס, כרתים, דובאי וצפון איטליה. "אנו מברכים על ההחלטה שתאפשר לישראלים לחגוג את חגי תשרי ביעדים האהובים עליהם", ציין סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה, אורן כהן מגורי.