הסיעות הפלסטיניות גינו היום (שני) את פגישתם של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וכינו אותה "התפתחות מסוכנת" ו"דקירה בגב" העם הפלסטיני.

השניים שוחחו בעניין היחסים הישראלים-פלסטינים "בכל המובנים", כך אמר חוסין א-שיח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, שהשתתף בפגישה שנערכה אמש ברמאללה. בכירים ברשות סירבו לספק פרטים נוספים על אודות הפגישה, בה נכח גם מאג'ד פרג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטינית.

שר הביטחון בני גנץ מאשר שעמד בקשר עם גורמים בקטאר. צילום: טל עוז, משרד הביטחון

גורמים פלסטינים נוספים, גינו את פגישת הצדדים ואף כינו את גנץ "שר המלחמה הציוני". גורמים בחמאס הביעו אף הם את חמתם לנוכח הפגישה ותארו אותה "מסוכנת" והטיחו כי הפגישה "משקפת את זלזול הרשות הפלסטינית בדם הפלסטינים".

"הפגישה משקפה רמת שיתוף פעולה גבוהה עם הכיבוש כמו גם את חוסר האכפתיות של הרשות כלפי האינטרס הפלסטיני", כך אמר דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי.

דובר נוסף מטעם הארגון טען כי הפגישה היא "סכין בגבם של הפלסטינים והקרבותיו", והוסיף כי זוהי "בגידה בדמם של הקדושים". שכן המפגש בין הצדדים לדבריו, מעיד על נפילת הרשות הפלסטינית ונטישתה את הערכים הלאומיים. חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר: "הפגישה מעידה על כך שההנהגה הפלסטינית ממשיכה לחיות באשליה כי תוכל להשיג משהו באמצעות 'הסכם שלום כושל'". 

אבו מאזן ושותפיו להנהגת פת''ח (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן ושותפיו להנהגת פת''ח (צילום: פלאש 90)

גורמים בג'יהאד האסלאמי טענו כי הפגישה באה על רקע הפשעים הישראלים ותוקפנותם נגד הפלסטינים. "דם הילדים שנהרגו על ידי צבא הכיבוש בהוראת גנץ עדיין על הקרקע, ולא התייבש", אמר דובר הארגון. הוא האשים את הרשות ואת עבאס כי הפנו עורף לקוננזוס הלאומי, וקבעו תנאים המשרתים את ישראל לחידוש הדיאלוג הלאומי, "תוך שלוחצים ידיהם בדם".

בכיר בתנועת פת"ח, מתח גם הוא ביקורת לאור פגישת הצדדים. "התהליך יכול להימשך חודשים עד לקיום פגישה בין בכיר פלסטיני אחד לאחר", הוא אמר, "אך זה לוקח בדיוק שיחת טלפון אחת על מנת לקיים שיחה בין גורם פלסטיני לשר המלחמה של האויב".

הוא הוסיף: "איזו תרבות פוליטית אנו מנסים לקדם, כאשר עבטס מציב אלף תנאים לפגוש את אחיו הפלסטינים, בעוד שהוא אינו מעז פלמחות נגד פשעי האויב? מתי יגמר חוסר המוסר?".