תשעה ימים לאחר פציעתו האנושה: שוטר מג"ב, בראל חדריה שמואלי, הובא הערב (שני) למנוחות בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. 

אמו של שמואלי, ניצה, ספדה לו באומרה: "אני הבטחתי, אני הולכת בעקבות הבן שלי, אני הולכת בעקבותיו, אני את החיים שלי לא יכולה להמשיך. אין לנו חיים!". 

היא הוסיפה לבקר את "ממשלת ישראל, צה"ל, משטרת ישראל, ימ"ס משמר הגבול שלחו אותך להיות קרטון מול מחבלים. אני רוצה שמישהו יגיד לי מתי מחבל הגיע עם בקלאווה, סוכריות טופי? אחרי יום סגרו את החור", כשהתייחסה ללקויות שהובילו לפציעתו האנושה ובהמשך למותו.

בנוסף, העבירה ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט, וכינתה אותו "ביזיון למדינת ישראל. ראש ממשלת ישראל התקשר, ולא ידע את השם של הלוחם! בנט יושב עם ראש חמאס בממשלת ישראל".

עם זאת, בהמשך הוסיפה: "אנחנו אוהבים את כולם. התפרצתי על נפתלי בנט כי הוא ראש הממשלה כרגע. אנחנו לא ימין ולא שמאל. אני מזמינה את ראש הממשלה לדבר איתי בארבע עיניים".

אביו, יוסי, ספד לו גם כן, ואמר: "ילד שלי, גבר שלי, אהוב שלי. בחיים לא אשכח את דמותך הכובשת, אתה חרוט בלבי לעולם. הבטחתי לך ליד מיטתך בנשימתך האחרונה, שאני אהיה חזק, אתה ילד מיוחד שכולם אהבו ואתה אהבת את כולם, תלמיד מצטיין, שחקן כדורגל, אהבת לשיר ואני שמעתי את כל השירים בבית החולים. לב של אבא שלך, אני אוהב אותך, תודה לעם ישראל על התפילות, הילד שלי בגן עדן".

קברו של בראל שמואלי (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
קברו של בראל שמואלי (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

בנוסף, מספר אנשים גידפו ואיימו על אלוף פיקוד דרום, אליעזר טולדנו, בעת שהניח זר על קברו של שמואלי. 

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר בהספדו כי "אנחנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו עם לכתו של בראל ז"ל. לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה בראל, כך למדתי ממפקדיך וחבריך, מזן הלוחמים הטובים ביותר.

"ביקשת לשרת שירות משמעותי והגשמת את שאיפתך להשתלב ביחידת המסתערבים של משמר הגבול שישמת כצלף, השתתפת בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה, היית לוחם אמיץ בעל יכולות פיקוד והובלה. משפחה יקרה האב יוסף, האם ניצה, האחיות הילה ואגם והאח אודי - הפכתם גם אתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד".

שמואלי, כזכור, נורה מטווח אפס בראשו בשבוע שעבר, בעת הפרות סדר אלימות בגבול רצועת עזה, שנפתחו לאחר עצרת חמאס ברצועה, נפצע באורח אנוש ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. מצבו התדרדר אתמול, וצוות בית החולים נאלץ מוקדם יותר היום לקבוע את מותו

אביו של בראל חדריה שמואלי בהלווייתו (צילום: דוברות המשטרה)
אביו של בראל חדריה שמואלי בהלווייתו (צילום: דוברות המשטרה)

"דרישת המשפחה היא שתיערך בדיקה ויינקטו צעדים משמעותיים"

בתוך כך, בני משפחתו של שמואלי דרשו מהרמטכ"ל להקים ועדת חקירה צבאית, שתבחן את הכשלים המערכתיים החמורים שהיו קודם, בזמן ולאחר האירוע.

במכתב נוקב ששיגר אתמול בא כוחם, עו"ד רן כהן רוכברגר, לרמטכ"ל אביב כוכבי, למפקד פד"ם אלוף אליעזר טולדנו וכן למפכ״ל ולמפקד מג"ב, הועלו טענות רבות וחריפות מצד בני משפחתו של חדריה שמואלי.

בין הליקויים החמורים שהוצגו בפנייה: ההיערכות המקדימה החסרה של הכוחות להפרת הסדר האלימה, ההימנעות משימוש באמצעים מתאימים לפיזור המתפרעים, מתן האפשרות למתפרעים להגיע לכדי ״טווח אפס״ מהגדר, הותרת הכוח בנקודת התורפה מאחורי החרך למרות האיום הברור עליהם והעמימות בהנחיות שהועברו ללוחמים שנדרשו ״להכיל״ את האירועים.

"המשפחה לא תשלים עם מסקנות שיפנו שוב את האחריות ל'שי"ן-גימ"ל' בלבד. דרישת המשפחה היא שתיערך בדיקה נוקבת, אובייקטיבית ובלתי תלויה, יוסקו כל המסקנות המתחייבות - גם ביחס לדרג הפיקוד הבכיר - ויינקטו צעדים פיקודיים וסגליים משמעותיים וחריפים", נכתב בפנייה של עו״ד כהן רוכברגר.