נפלה לתרמית? חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן שיתפה בפרופיל הטוויטר הפרטי שלה סרטון, בו נראה, כביכול, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כשהוא ישן במהלך פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט. היום (שני) סימנה הרשת החברתית את הסרטון כ"תוכן שעבר מניפולציה".

לצד הסרטון, דיסטל אטבריאן צייצה: "משום מה, התקשורת הישראלית נרדמה בעצמה ולא שמה לב לקטע ההיסטורי הזה. חשבתי שבכל זאת כדאי שתכירו". בציוץ נוסף היא כתבה: "האם נשיא שנרדם באמצע פגישה מול ראש ממשלת ישראל זאת ידיעה חשובה? לא יודעת, אבל זאת לבטח ידיעה חדשותית, והידיעה הזו צונזרה באופן מוחלט".

סרטון הווידאו ששיתפה ח''כ דיסטל אטבריאן בטוויטר (צילום: צילום מסך, טוויטר)
סרטון הווידאו ששיתפה ח''כ דיסטל אטבריאן בטוויטר (צילום: צילום מסך, טוויטר)

היום, לאחר שהסרטון סומן כאחד שעבר עריכה מניפולטיבית, צייצה חברת הכנסת שרשור חדש, תחת הכותרת "בואו נגרש זבובים טורדניים", בו כתבה כי לקחה את הסרטון מחשבון היוטיוב הרשמי של הבית הלבן ואף לא כתבה שהנשיא נרדם, אלא המליצה לאנשים לצפות בו. בנוסף, דיסטל ציינה כי למעלה מ-5 מיליון צופים הפכו את הסרטון לוויראלי וכי היא "יודעת דבר אחד – שפת הגוף שלו לא מכבדת את האדם שיושב מולו, במקרה מדובר בראש ממשלת ישראל".

דיסטל אטבריאן אף הוסיפה כי "טוויטר, שהוסיפה אזהרה לסרטון, מוזמנים להעביר אותה לבית הלבן", וצירפה קישור לסרטון המקורי אותו שיתפה. "לא נגעתי, לא ערכתי, אפילו לא אמרתי שביידן ישן. לקחתי את הסרטון והוא הפך לוויראלי ברחבי העולם. עכשיו תשאלו את עצמכם מה ריתק כמעט שישה מיליון בני אדם?", סיכמה חברת הכנסת.