הכתב לענייני משפט של ערוץ 12, גיא פלג, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על מנת להסביר את הגילויים החדשים בתיק 4000, אשר נחשפו על ידי פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לפיהם מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה ניהל קשר עם יו"ר מפלגת העבודה דאז יצחק הרצוג, על מנת לקדמו בבחירות 2015.

"המסגרת הכללית היא החלטת בית המשפט להיעתר לבקשת פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' להרחיב את חומר החקירה, שנשלח מהסלולרי של ישועה. כמות עצומה של מסרונים נסרקו והועברו להגנה, המסרון שצוטט שולב במסגרת תשובת הפרקליטים לבית המשפט", הסביר פלג.

אילן ישועה בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אילן ישועה בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריו, הסנגורים מתנגדים לבקשת התביעה לזמן לחקירה את אבי אלקלעי, אחד מעורכי אתר וואלה. לטענתם, העדויות כבר החלו להישמע בבית המשפט ולכן אי אפשר לקיים השלמות חקירה בשלב זה, ובמידה וכן "אז יש לחקור עדים נוספים ולא רק את אלקלעי".

על פי פלג, "ההגנה מנסה לומר שבאתר 'וואלה' תיעבו את נתניהו לאורך כל הדרך. לטענתה, ככל שאתם מאשימים את נתניהו בשוחד לאור 'היענות חריגה' של 'וואלה' לדרישותיו, אז אנחנו נוכיח שהייתה היענות לעוד פוליטיקאים ולעוד גורמים מסחריים. בפרקליטות טוענים שזו לא השאלה, אלא האם אותו מסרון מתחנף הוביל להורדת 'הוראות הפעלה' מהעורך בהקשר להרצוג".

לסיום אמר הכתב כי "גם אם הרצוג אכן ביקש דבר מה מישועה בעקבות המסרון, צריך לבדוק האם הוא טילפן לשאול אלוביץ' באותה התקופה והאם הרצוג פעל מתוקף היותו מחוקק למען האינטרסים הכלכליים של אלוביץ'".

סייע בהכנת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm