הביצה והתרנגולת: מי מגיעה קודם - האינטימיות הפיזית או האינטימיות הרגשית?

בין בני זוג יש חוזה בלתי כתוב שעוסק בסיפוק הצרכים הרגשיים והפיזיים אחד של השנייה. הבעיה, אם כך, מתחילה כשצורך של אחד מבני הזוג לא בא לידי סיפוק בגלל צורך של בן הזוג השני. גם אם סך הצרכים דומה, מאחר וסדר הפעולות שונה עלולה להיווצר התנגשות. אשתמש בדוגמה כדי שתבינו על מה אני מדברת: לאישה היה יום נהדר בעבודה, קיבלו רעיון שלה בישיבה, וזה אומר שהיא מתקרבת לקידום שרצתה בצעדי ענק. היא בעננים וחושבת איך תחזור הביתה ותספר לבעלה ואח"כ תעשה איתו אהבה. גם לבעל היה יום נהדר בעבודה, הוא קיבל שבחים על פרויקט, שהגיש לפני כמה ימים, וזה שימח אותו ממש. הוא חושב איך יחזור הביתה, יעשה אהבה עם אשתו ואולי אח"כ יספר לה מה קרה בעבודה.

במקרה שבדוגמה, לגבר ולאישה יש את אותו צורך, אך סדר הפעולות שונה, ולעתים אף מתנגש. בזמן שהבעל חזר חרמן ורצה לענג את אישתו, לקרוע מעליה את בגדיה ורק אח"כ לדבר על אירועי היום, היא רצתה לפצוח בשיחה כנה ופתוחה, לשתף כל פרט ופרט, ורק אח"כ להיכנס מתחת לסדינים. שניהם חזרו הביתה להוטים ונרגשים, ובמקום שהרגשות החיוביים ייצרו ערב זוגי נעים, חיובי ולוהט במיטה, התלקח ריב לוהט והם הלכו לישון גב אל גב. בשורה התחתונה, למרות ששניהם רצו באינטימיות פיזית ורגשית גם יחד, הסדר של הדברים גרם להם לפיצוץ ובטח שלא לאינטימיות משום צורה. 

נמאס לך מהתנוחה המיסיונרית? טריקים במיטה שיטריפו אותה לחלוטין

*כהערת אגב, חשוב לי להגיד שהסיפור נשמע מגדרי, אבל אל תכעסו עלי. אני יודעת שזה ממש לא פוליטקלי קורקט לדבר היום בצורה כ"כ מגדרית, אבל אין דרך להתחמק מזה, אינטימיות בחלקה היא מגדרית ואינטימיות גברית ונשית שונות במהות שלהן. עם זאת, חשוב לזכור, כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל. 

אז מה ההבדל הגדול בין אינטימיות גברית לאינטימיות נשית? חלק מהגברים צריכים לספק תחילה את הצורך הפיזי וחלק מהנשים צריכות למלא תחילה דווקא את החלק הרגשי, אבל בסופו של דבר שניהם זקוקים לאינטימיות פיזית ורגשית גם יחד. שני הצדדים שואפים לאינטימיות מלאה ומאוזנת ניקבי-גברי, אך המקור שלה ואיך שהיא נבנית שונים. 

סדר הדברים יכול לגרום לפיצוץ. בני זוג רבים (צילום: ingimage ASAP)
סדר הדברים יכול לגרום לפיצוץ. בני זוג רבים (צילום: ingimage ASAP)

יין ויאנג: מה ההבדלים בין האינטימיות הפיזית והרגשית ואיך הן משלימות אחת את השנייה?

אינטימיות רגשית היא אינטימיות של הרגשות העמוקים ביותר שלנו: תקוות, חלומות, פנטזיות ואף דאגות. את האינטימיות הרגשית, אשר מסייעת לבני הזוג להכיר אחד את השנייה טוב יותר, בונים בהדרגה בעזרת שיתוף של הרגשות הכי כמוסים שלנו והחלקים הנסתרים של נבכי לבנו. אינטימיות רגשית זה עירום של הנשמה והיא יכולה להיות מסעירה, מרטיטה, מסמרת שיער ומקרבת; אינטימיות כזו מצריכה הישענות על אמון בין בני הזוג תוך הקשבה, הכלה וחוסר שיפוטיות. לחלקנו קשה להיות באהבה ללא תנאי כי תמיד יש לנו דעות על הכל. לבסוף, אינטימיות רגשית הדדית נבנית בעזרת כל אלו, וככל שמעמיקים בה נוצר קשר רגשי עמוק שמחזק את הזוגיות והופך אותה לחזקה מהעולם כולו. סקס מטורף יכול להיווצר בין בני זוג שהשיתוף הריגשי ביניהם גבוה. התמסרות, פנטזיות מיניות ובכלל פתיחות מינית וסיפוק מיני יכולים להתרחש כשאנחנו נותנים אמון ומתמסרים לקשר הריגשי ביננו.

אינטימיות פיזית היא הבעת תשוקה ורגש באופן פיזי תוך כבוד לגבולות הצד השני. האינטימיות הפיזית נבנית, אף היא בהדרגה, במהלך הקשר הזוגי, כאשר בני הזוג חוקרים את הגוף והאיברים האינטימיים אחד של השנייה, כמו גם את של עצמם, מנסים מגע ותנוחות שונים ופורצים את גבולות הפנטזיות הסוערות והמרטיטות ביותר. מאפשרים לעצמנו ללכת קצת יותר רחוק עם החוויות המיניות שאנחנו רוצים להרגיש. 

האינטימיות הרגשית והפיזית נתמכות אחת בשנייה. ככל שבני הזוג מדברים ומשתפים אחד את השנייה יותר, כך הם מכירים יותר טוב אחד את השנייה, יכולים "לקרוא" את מצב הרוח של החצי השני ולדעת ברגע הנכון האם זה זמן מתאים ללבוש את התחתון הכי סקסי ולהדליק נרות או שהערב יותר מתאים להתכרבל מול סרט טוב. ככל שבני הזוג חוקרים את גבולות המיניות אחד של השנייה, כך הלהט ביניהם מתגבר ומעמיק, ומספיק מבט בעיניים או לחישה בטלפון כדי להרגיש רצון עז להתקרב.

אינטימיות היא לא דבר של מה בכך ועל בני הזוג להשקיע על מנת "לשדרג" את האינטימיות, הן הרגשית והן הפיזית, ובשביל לשמר ולטפח את הקשר הזוגי לאורך השנים.

צריך להשקיע בשביל לשמר את האינטימיות (צילום: ingimage ASAP)
צריך להשקיע בשביל לשמר את האינטימיות (צילום: ingimage ASAP)

אז איך מטפחים אינטימיות זוגית?

כבדו אחד את השנייה: זוגיות טובה מתחילה בכבוד הדדי. כבדו את הרצונות של החצי השני. אם היא לא רוצה לדבר כעת או שהוא מעדיף ללכת לישון ולא לשכב איתך הערב כבדו את הבקשה. כבדו מילה, כבדו זמנים וכבדו את השפה בה אתם מדברים.

הראו גמישות: זוגיות היא מסע של שני אנשים שונים שמשתנים לאורך השנים. הכניסו מעט גמישות לתוך מערכת היחסים במקום "ללכת עם הראש בקיר". אתם תראו שזה ישתלם. כשאתם בודקים ממקום חוקר וסקרן מה נכון לי היום ולא באים מקובעים – דברים חדשים נפתחים.

דברו יותר: החצי השני לא יכול לקרוא את המחשבות שלכם. הקדישו זמן לשיחות אינטימיות מקרבות. שתפו אחד את השנייה בחלומות שלכם בחיים, בפנטזיות המיניות שלכם ובמחשבות אחרות של היומיום ונסו לא להיות שיפוטיים כאשר אתם מקשיבים לנבכי הלב אחד של השנייה. האינטימיות הרגשית תלויה באופן ישיר בשיחות עומק אלו.

תשקיעו במיטה: אל תתקעו על תנוחה אחת, תמצאו עוד תנוחות לחקור. תזכרו שלא חייבים חדירה והמטרה לא חייבת להיות אורגזמה – תתלטפו, תיהנו מהתנסות במגע שונה, תנסו כל מיני דברים חדשים, תביטו אחד לשנייה עמוק בעיניים, תתנשקו עם לשון, תתאהבו מחדש, תאוננו אחד מול השנייה, תשקיעו בלבוש סקסי ובמתנות אהבה. אל תתנו לאינטימיות הפיזית להישחק לאורך השנים.

אינטימיות היא הבסיס לזוגיות שלכם! גם אם היא בתחילת דרכה וגם אם אתם כבר שנים רבות ביחד, אל תזניחו את האינטימיות הזוגית שלכם – הפיזית והרגשית.

לכל עצה ושאלה אני כאן בשבילכם,

לימור.
מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים 
בואו לקבוצת הפייסבוק שלי מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא