כילידת אמצע שנות ה-90 הייתי הבעלים של לפחות מכשיר צדפה אחד, והאמת היא, שדי התבאסתי ברגע שהם החלו להיעלם מהעולם, כי אין כמו התחושה של לסגור את המכשיר באמצעות קיפול. מאז עברו כמה שנים וסמסונג יצאו עם המכשיר המתקפל הראשון, שהתפרק לעיתונאים בידיים. מדובר היה אז במכה עבור החברה, בסדר גודל של משבר הנוט 7 המתפוצץ. בסמסונג למדו מהניסיון (הכואב) והמכשירים עברו את השינויים המתבקשים, כך שנראה כי הם יעמדו בקיפולים הרבים, זאת בזכות הציר שעובד היטב.

למרות שיצא לי להחזיק את המכשירים הקודמים מהסדרה, זו הפעם הראשונה שאני סוקרת מכשיר כזה. במבט ראשון, הגלקסי פליפ 3 (שהוכרז בתחילת החודש) נראה כמו מכשיר ממוצע של החברה, אם כי הוא ארוך מעט מהמכשירים הרגילים - אורכו 16.6 ס"מ כשהוא פתוח, ורוחבו 7.2 ס"מ. הוא דק במיוחד - 6.9 מ"מ, זאת במטרה לוודא שהוא יהיה כמה שפחות עבה בעת הקיפול. למעשה, עם הקיפול, אורכו עומד על 8.6 ס"מ, ועוביו - 17.1 ס"מ (שכוללים מרווח בין שני החלקים - בגלל הציר).

המסך הגדול של המכשיר זמין בגודל 6.7 אינץ', וברזולוציית +Full HD וקצב רענון של 120 הרץ. משקלו של הפליפ 3 עומד על 183 גרם בלבד, והוא נראה עדין למדי שכן המסך הקדמי שלו מצופה פלסטיק בלבד, כדי לאפשר קיפול, ולכן אינו מוגן בזכוכית גורילה כמקובל. עם זאת, גב המכשיר עשוי זכוכית גורילה ויקטוס. החברה מצהירה כי המכשיר עמיד למים בתקן IPX8, אך לא ניתן להיכנס איתו לים. בנוסף, הוא אינו עמיד כלל לאבק - כך שהוא לא פרטנר אידיאלי לטיולים. 

גלקסי Flip Z3 (צילום: יח''צ סמסונג)
גלקסי Flip Z3 (צילום: יח''צ סמסונג)

סוגייה משמעותית פה היא נוחות השימוש - הרי המכשיר ארוך ודק יותר מיתר הדגמים של סמסונג. הפליפ 3 הוא מכשיר יפה ונוח לאחיזה כאשר הוא מקופל וגודלו הופך אותו נוח לאחסון בתיק או בכיס המכנס (אפילו במכנסי נשים, הידועים בכיסים הקטנים שלהם). המידות שלו פתוח טובות ונוחות לשימוש, אם כי באופן אישי היה לי מוזר תחילה להחזיק אותו - בין היתר מפני שהוא דק מאוד, וכפתור ההפעלה/כיבוי והווליום שמוקמו במקום גבוה יותר - מן הסתם במטרה לשימוש כאשר המכשיר סגור. 

עכשיו, בואו נעבור לדבר החשוב ביותר במכשיר - הקיפול. ראשית, קחו בחשבון שניתן להרגיש ולהבחין בשקע הקיפול של המכשיר, דבר שתופס את תשומת הלב של המשתמשים כל הזמן. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, נראה שהפוטנציאל של המסך המתקפל עדיין לא מנוצל - שכן בסמסונג עדיין לא מציעים מספיק אפליקציות שבאמת משתמשות בקיפול. ניתן להשתמש בקיפול בין היתר באפליקציה ובלוח השנה, אבל מרבית האפליקציות - פשוט לא נראות טוב ונמרחות לאורך המסך, כך שהם אינן שמישות כך. 

אחד השדרוגים שקיבל המכשיר, לעומת קודמו, הוא המסך החיצוני - המאפשר צפייה במידע ונתונים מסוימים מבלי לפתוח את המכשיר. המסך גדל, ועומד כעת על כ-1.9 אינץ', דבר שמאפשר למשתמשים לקרוא בו את ההודעות שקיבלו ולראות את הווידג'טים השונים המוצגים עליו. כאמור, על המסך הקטן תוכלו בין היתר לראות את ההתראות השונות ולמחוק אותן, ולגשת למספר ווידג'טים בסיסיים - בהם שעה ותאריך, מוזיקה וטיימר. עם זאת, קחו בחשבון שגודלו של המסך גורם לכך שתצטרכו לגלול לא מעט כדי לקרוא את ההודעות שלכם. גם במקרה של המסך החיצוני נראה שהפוטנציאל אינו ממוצה במלואו - שכן עדיין לא ניתן למצוא ווידג'טים של אפליקציות צד שלישי, אלא רק של סמסונג. 

גלקסי Flip Z3 (צילום: יח''צ סמסונג)
גלקסי Flip Z3 (צילום: יח''צ סמסונג)

תכונה נוספת של המכשיר שניתנת לשימוש כאשר הוא סגור - היא אפליקציית המצלמה, הניתנת להפעלה באמצעות לחיצה כפולה על כפתור ההפעלה/כיבוי של המכשיר. בסמסונג מאפשרים גם ביצוע מעבר מהיר בין מערך הצילום הראשי לבין מצלמת הסלפי (אם כי התמונות הללו זמינות כעת רק בצורת ריבוע - כך שהן ככל הנראה מיועדות בעיקר לאינסטגרם).

כמו כן, בעת השימוש במצלמת הסלפי - ניתן לראות את הצילומים גם כאשר המכשיר סגור. דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו במכשיר הוא סוגיית השימוש ביד אחת - דבר מורכב מעט. הציר המחבר בין החלקי המכשיר הופך את פתיחתו באמצעות יד אחת לכמעט בלתי אפשרית, אך ניתן לסגור אותו באמצעות יד אחת, בדומה למכשירי הצדפה משנות ה-90. 

הפליפ 3 מצויד במעבד Snapdragon 888 של קוואלקום, יחד עם 8 גיגה-בייט של זיכרון, רכיב אחסון בנפח 256 גיגה-בייט (לא ניתן להרחבה באמצעות כרטיס) וסוללת 3,300mAh הנטענת בהספק מירבי של 15 וואט דרך חיבור USB-C, ומציעה תמיכה גם בטעינה אלחוטית בהספק 10 וואט ובטעינה הפוכה בהספק 4.5 וואט. מודה שבשלב הזה הייתי מצפה לסוללה גדולה יותר, שכן מדובר באחת קטנה יחסית למכשירי החברה כיום. כמו כן, למכשיר זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, כשהרמקול בחלקו התחתון של המכשיר הוא החזק יותר. 

מחיר: החל מ-3,750