מאיר ישראל עשוש בן ה-6 נפטר היום (שלישי) לאחר ששהה ככל הנראה זמן ממושך ברכב סגור, במועצה האזורית שדות נגב. צוות מד"א הגיע למקום ונאלץ לקבוע את מותו. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות מותו של הילד, אחיינו של חבר הכנסת שלמה קרעי, ואביו נמצא במקום עם חוקרי המשטרה.

חובש רפואת חירום במד"א, מעוז ויברמן, סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לחניה. ראינו שבסמוך לאחד הרכבים מבצעים פעולות החייאה בילד כבן 6 שחולץ מרכב סגור לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה חם מאוד למגע, ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה החמישי מתחילת שנת 2021 של תמותה כתוצאה משכחה או הילכדות ילדים ברכב.
מאז שנת 2010 נהרגו 39 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב (כולל המקרה היום).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, אמרה: "החופש הגדול מסתיים עם אסון גדול למשפחה נוספת שאיבדה את הילד שלה. מחקרים מראים ששכחת ילדים ברכב מתרחשת בעיקר בשל שינוי שגרה, עייפות וסטרס".

"לפנינו עוד חודש שלם של חגים וחופשות, שבהם הסכנה לשכחה ברכב עולה.  אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים: בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית ברכב, מתקשרים לבן או בת הזוג או משאירים חפץ חיוני בספסל האחורי. החל מ-1 במרץ 2022 ייכנס לתוקפו החוק המחייב להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחת ילדים. אנו ממליצים להורים להקדים ולרכוש מערכת חכמה המותאמת לצרכי המשפחה".

לפני כשבוע, פעוט כבן שנתיים הובא ללא רוח חיים לבית החולים יוספטל באילת, לאחר שככל הנראה נשכח ברכב המשפחה בעיר. התינוק נשכח ברכב על ידי הוריו, המתגוררים בעיר, וכעבור מספר שעות כשחזרו לרכב הוא נמצא על ידם ומיד הובא לבית חולים. גופת התינוק נשלחה לבדיקה במכון לרפואה משפטית, הוריו לא נעצרו ונסיבות האירוע בחקירה.