כוננות בקפריסין לקראת הגעתו הצפויה של כתם נפט ענק שנגרם בעקבות דליפה מתחנת כוח בסוריה: טורקיה שלחה ספינות מיוחדות בניסיון למנוע זיהום בחלק הצפוני של האי, בעוד שהשלטון בניקוסיה פנה לישראל וליוון להיערך לסיוע במידת הצורך. גורמים רשמיים בסוריה מסרו כי סדקים במכל דלק בתחנת כוח בבתי הזיקוק של העיירה בניאס, שבו היו 15 אלף טון של דלק, גרמו לדליפת הנוזל המזהם מאז יום שני שעבר. צילומי לוויין מהיממה האחרונה הראו כי הכתם התרחב ליותר מאלף קמ"ר בצפון הים התיכון והוא נע לעבר קפריסין.

על פי הנתונים העדכניים, הכתם נמצא במרחק של כ-30 ק"מ מחצי האי קרפאז שבצפון מזרח האי, בחלק הטורקי של קפריסין, והוא עלול להגיע לאזור החוף בשעות הקרובות. כמו כן, זוהה כי חלק מהכתם מתחיל להתקדם גם לעבר דרום טורקיה.

בצפון קפריסין, שם הסכנה כרגע גבוהה יותר, הודיע השר לאיכות הסביבה ותיירות, פיקרי אטאוגלו, כי הוקמה קבוצת עבודה מיוחדת להתמודדות עם המשבר הסביבתי המתקרב וכי טורקיה שלחה שלושה כלי שיט עם ציוד מיוחד במטרה לעצור את התקדמות הכתם. לדבריו, הוצבו מכשולים במרחק של 400 מטר מהחוף, אולם הוא הודה כי ייתכן שהם לא יספיקו. "אנחנו מקווים שכלי השיט שיגיעו מטורקיה יסייעו לנו למנוע את התפשטות הכתם", אמר.

גם בקפריסין היוונית נערכים לאפשרות שהכתם יגיע לחופי המדינה. הספינה אלכסנדריה, שמצוידת באמצעים למניעת זיהום, נשלחה במסגרת מנגנון הסיוע האירופי וצוות תגובה הופעלו בלרנקה במסגרת תוכנית חירום לאומית. שר החקלאות, קוסטס קאדיס, מסר כי הרשויות בקפריסין גם פנו ליוון ולישראל בבקשה שייערכו למתן סיוע במקרה הצורך בהתאם להסכמי שיתוף הפעולה בין המדינות.