שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקרה הערב (שלישי) בחדר המצב של משרד החינוך, בחנה את ההיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים ונשאה דברים, בהם אמרה כי "בכל שכבות הגיל נשים דגש על ההיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמידים" והדגישה: "יש לנו חובה מוסרית להחזיר את התלמידים לשגרת לימודים יציבה".

יפעת שאשא ביטון בחדר המצב של משרד החינוך (צילום: אבשלום ששוני)
יפעת שאשא ביטון בחדר המצב של משרד החינוך (צילום: אבשלום ששוני)

בפתיחת דבריה אמרה השרה: "כמורה ומחנכת, כמי שהכשירה מורים וכאימא אני מתרגשת להיות כאן היום ולפתוח את שנת הלימודים תשפ''ב כשרת החינוך של מדינת ישראל. נמצאים כאן הרבה אנשים ובעלי תפקידים שעשו הכל כדי שנצליח לפתוח את שנת הלימודים מחר. זה לא היה קל. אני מעריכה את המאמץ המשותף ומודה לכל מי שלקח חלק במבצע שהביא אותנו אל היעד החשוב הזה".

"אני יודעת שלחלק מההורים ישנן גם חששות ואני גם יודעת שלא יהיה קל, אך יש לנו חובה מוסרית להחזיר את התלמידים ליציבות ושגרת לימודים למען החוסן הנפשי שלהם. יש לנו דרך ויש לנו תכנית שגובשה יחד עם משרד הבריאות ומלווה ע"י מומחים ואנשי מקצוע ולא נהסס לשנות אותה ולהתאים אותה למציאות שמתפתחת".

"אנחנו נעשה הערכות מצב כל הזמן ויש לנו שותפים מצוינים - משרד הבריאות ארגוני המורים המנהלים התלמידים וההורים, ואנחנו צועדים בדרך הזו יחד. אני סומכת עליכם ההורים שתשתפו פעולה גם עם הבדיקות שיש לערוך היום, לכולנו יש אותה מטרה לאפשר לילדים שלנו, שגרה ולמידה רצופה במציאות המאתגרת שאנחנו נמצאים בה". 

"השנה אנחנו נתמקד בעיקר בצמצום הפערים בעקבות השנה וחצי האחרונות בצמצום הפערים בלימודי קרוא וכתוב של א' ב' ג', הכנה לבגרות של יא' יב' שכבר הודענו שנפחית את מספר הבחינות לחמש בחינות בגרות וחיזוק לימודי הליבה בכל שכבות הגיל".

"בכל שכבות הגיל – נשים דגש על ההיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמידים כי הם התשתית ללמידה מיטבית. ילד שלא פנוי ללמידה לא יגיע להישגים. במקביל, בשנה הקרובה, נוביל תהליכי עומק לקידום מערכת החינוך. בטווח הארוך, אך על זה עוד נדבר בהמשך. אני מאחלת לכולם, שנה טובה, פוריה ומוצלחת של יציבות ושל שגרה מבורכת".