אורן חזן בדרך להקים מפלגה חדשה? בערב גמר חגיגי, מכובד, ערוך בטעם רב (על ידי רועי עוז, האח הגדול), עם בחירה נכונה של מוזיקת רקע ודברי תודה יפים ומרגשים לכל אחד מארבעת הפיינליסטים, באה לסיומה עונה נוספת, פחות מוצלחת מהאחרות, של "האח הגדול". ומי שהוכרז כמנצח היה אורן חזן.

אם לשפוט את התנהגותו של חזן בתוך הבית בכל התקופה הזאת, אחרי שמסננים את כל הדעות הקדומות עליו והביקורות להן זכה מהתקשורת לפני היכנסו לבית, היא בסך הכל היתה תקינה ולא נפל בה פגם שעלול היה להכתיר אותו כנבל האולטימטיבי (כפי שרבים בציבור שלא נמנים על אוהדיו, קיוו שיקרה). הוא בהחלט ידע "לשחק אותה" ולהטות את כף המאזניים לטובתו. אם הוא נכנס עם אסטרטגיה ועשה מניפולציות כפי שיטענו מתנגדיו, לפחות זאת היתה אסטרטגיה חיובית שאין בה רוע ומחשבות זדון. נהפוך הוא, האיש חשף צד רגיש וסנטימנטלי באישיותו. הוא ידע למחות דמעה כשהתרגש, ידע לסלוח ולא לטפח רגשות נקם. אם שמתם לב, כששרית העליבה אותו וקראה לו "מטורף", ואז באה להתנצל וחיבקה אותו, הוא התרכך כמו צמר גפן. איך אמר לו תמיר: "אתה אדם לא שגרתי ואנחנו בבית נחשפנו גם לנפש שלך".

אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)
אורן חזן (צילום: אבשלום ששוני)

לצד החיכוכים שחזן יצר עם דיירים אחרים או שהם יצרו איתו, הוא גם ידע להתנצל, לעודד ולשמש עוגן לצעירים וחסרי ניסיון ממנו, כשלעיתים הוא משחרר לאוויר העולם דברי חוכמה והגיגים מעניינים בשפה רהוטה ועושר ורבלי שריתקו חלק גדול מהצופים והפכו את העונה להרבה יותר מעניינת ממה שנועדה להיות. בואו נודה על האמת, ללא אורן חזן, זאת יכלה להיות העונה הכי משעממת מכל העונות לדורותיהן, בגלל קאסט של אנשים די רדומים ונטולי כריזמה, מלבד כמה בודדים שהודחו מוקדם מדי.

ברגע שהוכרז המנצח רגשותיי היו מעורבים, כי רציתי גם בנצחונו של תמיר, אחד האנשים היותר מרגשים ומתוקים שנראו בריאליטי שהיה ראוי לא פחות מאורן להיות האחרון שמכבה את האור. זו באמת היתה העונה הראשונה ששני דיירים ראויים באופן שווה התחרו על המקום הראשון. זו גם העונה הראשונה, למרות כל הביקורת, שלא השאירה טעם חמוץ בפה או אכזבה גדולה על נצחונו של דייר אחד והפסדו של האחר. הסיבה פשוטה: גם אורן וגם תמיר ניצחו, כל אחד בדרכו.

תמיר ורדי (צילום: מיכה לובטון)
תמיר ורדי (צילום: מיכה לובטון)

אורן ניצח כי השיג את המטרה לשמה הגיע לתוכנית. הוא לא בא לגרוף את המיליון, הוא בא לחשוף צדדים יפים באישיותו שלא הכרנו, אחרי שבמשך שנים לא זכה ליחס מחמיא במיוחד במרחב הציבורי. יכולנו לראות את השמחה על פניו כאשר ישב אחרון על הספה ליד תמיר, כמי שאומר: מקום ראשון, שני או שלישי, אני כבר ניצחתי.

כל מי שנחמץ ליבם, ואני ביניהם, לראות את תמיר שוב מגיע למקום השני, אחרי שכל העונה התפלל לא להגיע לשם כמו פעם (כי בואו, להגיע לפסגה אך לא לתקוע בה דגל זו אכזבה לא קטנה), יוכלו להתנחם בעובדה שגם הוא, כמו אורן, ניצח. הוא ניצח בעשותו צעד נוסף כדי להתגבר על הפחדים והעכבות שלו במשך שנים ארוכות, אלו הקשורים לתדמיתו כהומוסקסואל מוצהר וגאה, במקום האיש שבמשך שנים חשב על עצמו כחריג ושבגלל חריגותו הוא אכזבה לסביבתו ולמשפחתו. האיש בעל אלף ההבעות הצליח להצחיק אותנו גם ברגע הסיום כאשר צפה בסרטון על עצמו שהציגו לו המנחים. כל מנעד הרגשות שעבר עליו בזמן הצפייה בסרטון, בא לידי ביטוי בהבעות חדשות שנוספו לרפרטואר ההבעות שכבר מוכרות, ומצאתי את עצמי מתרכזת יותר בהן מאשר בסרטון עצמו.

תמיר ורדי, שרית פולק, עומר ברזני, אורן חזן (צילום: מיכה לובטון)
תמיר ורדי, שרית פולק, עומר ברזני, אורן חזן (צילום: מיכה לובטון)

אחרי הכרזת הניצחון, אורן חזן רמז שהוא יחזור לעשייה פוליטית גם בדרכו חזרה הביתה עם אישתו רינת, כששיתף פוסט בו כתב "יש לנו עוד דרך ארוכה משותפת יחד". האם יחזור לליכוד, או יקים מפלגה חדשה? הרי הניצחון שלו באח הגדול מצביע על מאות אלפי הצבעות עבורו, מתוך שני מיליון הצבעות של הגמר, כלומר מספר מנדטים מכובד, לא?