בעקבות פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה השבוע וההקלות הצפויות לפלסטינים בעזה, בהן הגדלת מרחב הדיג ל-15 מיל, פנתה משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל לשר גנץ, שכיהן כרמטכ"ל בזמן מבצע 'צוק איתן', ודרשה כי כל מהלך מדיני ילווה בהשבת השבויים והנעדרים משבי חמאס. 

לאה גולדין, אמו של הדר, שוחחה על כך הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ברדיו 103FM, והגיבה לדברים: "כל הסיפור של עזה הוא בלבול אחד גדול, שכחו מי האויב ומי אנחנו. כל הסיוע ההומניטרי וכל החארטה הזאת, אין לי שום בעיה עם החלטות עסקיות או פוליטיות אך תחזירו לנו את הבנים שלנו. זה אותו אויב שרצח אותם. עברו שבע שנים". 

גולדין הסבירה את דבריה בהרחבה: "אני לא שלחתי את הדר לעזה, אף אחד לא שאל אותנו כשסיכנו את חייהם בהחלטות של הכלה. גם הדר נהרג בהפסקת אש ושלחו אותם כמו ברווזים למטווח. מכיוון שאף אחד לא שאל אותי איך לשלוח אותם, שאף אחד לא ישאל אותי איך להחזיר אותם". עוד הוסיפה: "אל תבלבלו את המוח, זה בידיים שלנו אך יש לנו את האחראים. אל תקראו לבן שלי גופה, אם גנץ היה משקיע 10% מהגדלת הפנסיות בהחזרת הבנים, הם היו בבית". 

עוד אמרה: "הבן שלי הוא הדר גולדין, הוא לא גופה, אז אל תקראו לו גופה. הבן שלי הוא חייל שיצא להגן על המדינה ונחטף בהפסקת אש ורק בדיעבד הכריזו עליו כחלל. חלל הוא חייל שנהרג במילואי תפקידו - הוא לא גופה ולא יהיה גופה לעולם". גולדין הוסיפה: "אנחנו עוברים תהליך של זילות כבר שבע שנים בצורה יזומה על ידי אותם האנשים שרק מחליפים כיסאות מוזיקליים כל הזמן ושהם אחראים על הילדים שלנו ורוקדים על הדם של האימהות שלהם". 

בהמשך דבריה הדגישה גולדין כי "צריך למחוק את המילה 'להכיל' מהלקסיקון, השימוש בה היא על ידי אלו שמסירים אחריות מעצמם. מי שצריך לקחת אחריות על השבת בני משדה הקרב, הם אותם אלה שעושים ההפך ומעבירים את האחריות להכלה, איזו מילה נוראית. אף אחד לא מדבר כמה מחבלים שוחררו בחתימת נתניהו, גנץ ושקד, הם שותפים לפשע". גולדין סיכמה: "אי אפשר להכניס את כל הכניעות האלה תחת המושג הכלה. תוציאו את הקריאה הזו, הדברים עברו את כל גבול ההיגיון". 

סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני 103FM