אגף התברואה וניהול הפסולת של עיריית תל אביב-יפו החל להפעיל היום (רביעי) "קקנועים" - קטנועים לאיסוף צואת כלבים ברחבי העיר. ה"קקנוע", תוצרת כחול-לבן, שואב את צואת הכלבים שלא נאספה אל מיכל איסוף המכיל כ-20 ליטר ויכול לבצע כ-200 שאיבות עד שמתמלא. 

ה"קקנועים" מסתובבים לאורכה ולרוחבה של העיר, מהבוקר עד הערב, לפי תוכנית עבודה סדורה שנבנתה על סמך בקשות של אנשי תברואה בשטח יחד עם תלונות התושבים.

פעולת איסוף הצואה על ידי ה"קקנוע" מצטרפת לשלל פעולות שעושה העירייה למיגור מפגעי הצואה, בהם: חלוקת דוחות לבעלי כלבים שאינם אוספים את צואת כלבם, הצבת מתקני שקיות לאיסוף צואה בגינות ובפארקים, הקמת עשרות גינות כלבים ברחבי העיר ואף אישור חוק עזר עירוני המאפשר לקחת דגימות DNA לכלבים.

ה''קקנוע'', קטנועים לאיסוף צואת כלבים ברחבי תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
ה''קקנוע'', קטנועים לאיסוף צואת כלבים ברחבי תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)


עידן גביש, מנהל אגף התברואה וניהול הפסולת בעירייה, אמר: "אחד המפגעים העיקריים שתושבי העיר מתלוננים עליו הוא צואת הכלבים שלא נאספת ואחרי קמפיין שגרר לא מעט תגובות נסערות, אנחנו שמחים להפעיל את 'הקקנוע', שהוא מהלך נוסף וחדשני במאבק שלנו בתופעה".

בתל אביב-יפו היחס בין מספר הכלבים לבני האדם נחשב לאחד הגבוהים בעולם, עם יותר מ-40 אלף משקי בית בעלי כלבים, כך שלמעשה 1 מכל 11 תושבים הוא בעלים של כלב.

על פי נתונים שנאספו בעירייה כ-500 קילו צואת כלבים בממוצע בחודש לא נאספת על ידי בעליהם. כאמור לעיל, העירייה מצידה פועלת ביתר שאת למיגור המפגעים, אך האחריות לשמור על ניקיון המרחב הציבורי מוטלת בראש ובראשונה על בעלי הכלבים.  

בחודש אפריל השנה, יצאה העירייה בקמפיין הקורא לאיסוף צואת כלבים, לאחר שנמצא כי במהלך שנת 2020 נרשמה עלייה ניכרת בהיקף הדיווחים על צואת הכלבים שלא נאספת על ידי בעלי הכלבים בעיר, כמו גם עלייה באי שביעות רצון התושבים ממפגע זה.