במרכז

השף שאול בן אדרת מ”התרנגול הכחול” מציע לראש השנה מארז אלוהי – תמורת 850 שקלים מקבלים הביתה מארז מלא לארבעה סועדים, עם שלל מטעמים: לצד חלה מתוקה עם תפוחים וסילאן יוצעו שש מנות ראשונות (סלט עשבים, כבד קצוץ, חצילים ברוטב עגבניות, כרוב תחמיץ, חזרת טרייה בסלק אדום וכרובית בטחינה), שלוש מנות עיקריות (קציצות פרגית, צלי בקר ופילה דניס בסגנון חריימה), שתי תוספות (פירה על בצל מקורמל ואורז עם חמוציות ושקדים) ושני קינוחים (עוגת דבש וקינמון וצנצנת אגוזים מתוקים בדבש).
לפרטים: 054-9551000 (כשר ללא תעודה, משלוחים בגוש דן)

מנות לראש השנה ריחות וטעמים (צילום: גיל אבירם)
מנות לראש השנה ריחות וטעמים (צילום: גיל אבירם)

לקראת ראש השנה, מציעים ברשת “שוק ריחות וטעמים” ברמת השרון ובנתניה תפריט המציע מעל ל־15 סוגי סלטים (טאבולה, בורגול, שורשים, טחינה, אנטיפסטי ועוד), מעל עשר מנות ראשונות שונות (כרובית מצופה בפירורי לחם, עלי גפן ממולאים, קרפלך, כבד קצוץ ועוד), עשרות תוספות, שבעה סוגי מנות עוף ודגים, וגולת הכותרת - מגוון רחב של מנות בשר (קובות ממולאות, פלפל ממולא בשר, גולש, צלי בקר ברוטב, גלילות חצילים ממולאים בשר ועוד). בנוסף, מציעים ברשת מאפה קיגל מתוק, מאפי פילו בשר, קציצות קינואה, חומוס, עדשים, ברוקולי וקישואים, חזרת חריפה ועוד. אפילו את הקינוח אפשר להזמין ברשת - כדורי שוקולד ענקיים ומגוון רחב של עוגות.
לפרטים: 03-5164465 - רמת השרון, 09-7447464 – נתניה (כשר ללא תעודה, איסוף עצמי ומשלוחים נקודתיים ברמת השרון)

חגי תשרי גרקו דלי (צילום: גל קלדרון)
חגי תשרי גרקו דלי (צילום: גל קלדרון)

המעדנייה “גרקו דלי” (סניפים בתל אביב ובהרצליה) מציעה תפריט מארזים חגיגי בסגנון יווני לארוחת החג, כולל כלים מהמטבח היווני - מפלייסמנט חגיגי ויווני לשולחן, דרך מחבתות, קערות וכדי אלומיניום, ועד אוזו, קוקטיילים ואלכוהול יווני. לפתיחים ניתן לרכוש שלל מנות כמו סלט דלעת ועשבי תיבול, סלט כבדי עוף עם ביצים וכוסברה, וכן עיקריות כגון חציל ממולא בבשר טלה ומוסקה עם בשר עגל. לקינוח – גלידה יוונית.
לפרטים: האתר של “גרקו דלי" (לא כשר, משלוחים לגוש דן וחלקים מהשרון)

מארז חגי תשרי מארי אנטואנט  (צילום: גל זהבי)
מארז חגי תשרי מארי אנטואנט (צילום: גל זהבי)

בריושים ממולאים הם כנראה הדור הבא של מנות הפתיחה החגיגיות אצלכם בשולחן. "מארי אנטואנט" של שף שחר לוי מציעה מארז של בריושים מפתיעים, ובראשם בריוש ממולא בדג חריימה פיקנטי - עדין מבחוץ, חריף מבפנים. במחיר של 353 שקלים מקבלים מארז של 12 יחידות לבחירה עם סלט ויין רוזה.
לפרטים: האתר של "מארי אנטואנט" (לא כשר, משלוחים באזור גוש דן)

סן פלגרינו טורטליני במרק חרירה של ניר מסיקה (צילום: ליאת הלפרן)
סן פלגרינו טורטליני במרק חרירה של ניר מסיקה (צילום: ליאת הלפרן)

טנזיה טלה, טורטליני וגם סלטים מסורתיים: מותג המים סן פלגרינו והשפים חיים כהן, תומר טל וניר מסיקה ארזו ארוחת ראש השנה זוגית הכוללת מנות כגון מזטים וחלה של חג (חיים כהן), פלמידה כבושה בסגנון ג’ורג’ וג’ון (תומר טל), טנזיה טלה (ניר מסיקה), הכנאפה של חיים (חיים כהן) ואפילו הפתעה לבוקר למחרת – רוטב שקשוקה של חיים כהן.
לפרטים: האתר BLEND (לא כשר, משלוחים מאשדוד עד חיפה)

כפות תמרים קיבוץ אילות  (צילום: רוני בלחסן)
כפות תמרים קיבוץ אילות (צילום: רוני בלחסן)

בדרום

קייטרינג “כפות תמרים” שבקיבוץ אילות בערבה הדרומית, הממוקם ממש בכניסה לעיר אילת, מציע למעלה מ־150 מנות מוכנות להגשה בשולחן החג, בהן עוף עם רימונים וסלק, תבשיל בקר וערמונים, נתח אסאדו מושחם ברוטב ברביקיו, קציצות דגים ברוטב לימון, סינטה עגל צלויה בחרדל ועשבי תיבול, ארטישוק ממולא, רולדת בקר ממולאת פירות יבשים, כבד קצוץ ועוד.
לפרטים: 054-5875049 (כשר, משלוחים לאילת והערבה הדרומית)

ראש השנה קובה גוטה  (צילום: יח''צ)
ראש השנה קובה גוטה (צילום: יח''צ)

בצפון

אם אתם יותר בעניין של אוכל עז טעם ויצרי, הנה אופציה טובה לצפוניים: בין המנות של “קובה גוטה” בטירת הכרמל לשולחן ראש השנה יוצעו בשר ראש בבישול ארוך בתוספת גרגירי חומוס (120 שקלים לק”ג), מוח מרוקאי בליווי רוטב פיקנטי של פלפלים קלויים ושום (199 שקלים לק”ג); רילמי - תבשיל כבש מסורתי עם פירות יבשים (170 שקלים לק”ג); שופלור - פרחי כרובית במילוי בשר בקר ברוטב עגבניות וירקות שורש (89 שקלים לק”ג); שוק טלה שלמה בצלייה ארוכה בליווי רוטב רימונים (190 שקלים) ועוד. יוצע למכירה גם גפילטע פיש לצד חזרת ביתית (85 שקלים).
לפרטים: 073-7274433 (כשר, משלוחים לטירת הכרמל, חיפה, נשר, חוף הכרמל)

אריכא  (צילום: דוד מויאל)
אריכא (צילום: דוד מויאל)

בירושלים

פורטובלו צלויה, בצל שרוף וצנוברים, קרם פלפלים מתוקים, מטבוחה מעושנת, פטריית שמפיניון צלויה עם בצל, פטרוזיליה ובלסמי מצומצם, קונפי שום, קרם טחינה לימון פרסי שחור, טפנד עגבניות מיובשות וזעתר טרי ועוד – אם כל אלה עוררו את בלוטות הטעם שלכם, אתם מוזמנים להזמין מארז של “אריכא סביח” בירושלים. מארז הסלטים מוכן על ידי איתי אריכא במטרה לתת מענה לכל מי שחושש להגיע לסניף בשוק מחנה יהודה.
לפרטים: 055-66997787 (כשר, משלוחים באזור ירושלים)

איבגי מארז  (צילום: יח''צ)
איבגי מארז (צילום: יח''צ)

המארזים של מעדניית איבגי בשוק מחנה יהודה יוצעו בשתי אפשרויות: הראשונה היא מארזים שהוכנו מבעוד מועד ויכילו מבחר עשיר של כ־400 גבינות בוטיק מובחרות מישראל ומחו"ל, יינות משובחים, קוויאר של דג בורי, סוגי זיתים, סלט מטיאס כבוש, חמוצים ביתיים, פרלינים לאפייה ולבישול, מגוון פסטות המיובאות מאיטליה, רביולי ועוד, ומחירם ינוע בין 300 ל־500 שקלים; האפשרות השנייה - בניית מארז לפי תקציב הלקוח.
לפרטים: 050-3334386 (כשר, משלוחים לירושלים ומודיעין)

יפהלה  (צילום: שרון רביבו)
יפהלה (צילום: שרון רביבו)

במסעדת “יפה’לה” הירושלמית החליטו לבנות תפריט מיוחד לרגל השנה החדשה, וכל מי שיגיע למסעדה יוכל לרכוש במקום או להזמין לביתו מאכלים ביתיים משובחים מעשה ידיה של יפה צבג. בתפריט תוכלו למצוא בין השאר סלט פלפלים קלויים וסלט גזר מרוקאי ובגזרת הדגים תוכלו למצוא קציצות דגים ברוטב מזרחי, פילה סלמון בעשבי תיבול וגפילטע פיש. במנות הבשר ניתן למצוא קציצות בקר ברוטב עגבניות, בשר ראש וגרגירי חומוס פיקנטי וארטישוק ממולא, ובמנות העוף - מוקפץ סיני עם ירקות, כבדי עוף ובצל ופרגיות על האש. ויש גם אופציות צמחוניות.
לפרטים: 053-7104938 (כשר, משלוחים לאזור ירושלים)

גלילות זוקיני במילוי גבינות אגוזים (צילום: עומר טל)
גלילות זוקיני במילוי גבינות אגוזים (צילום: עומר טל)

3 מארזים טבעוניים

שף עומר טל מקייטרינג הבוטיק הצמחי “איילה” מציע ארוחת ראש השנה עם פתיחים כגון ריבועי פולנטה אפויה, קרם תרד ושרי צלויות; ואינגליש קייק - בצק פריך, קרם כמהין ושקדים במילוי ארטישוק אלה רומנה/בצל מקורמל. בין העיקריות: מוסקה - חצילים ותפוח אדמה באטר, בולונז עדשים, טחינה ועגבניות; קציצות טופו ברוטב חריימה חריף, קציצות חלבון אפונה וסויה עסיסיות ברוטב שמנת פלפלים שחורים ופטריות. ויש גם אופציות לילדים.
לפרטים: האתר של “איילה" (כשר ללא תעודה, משלוחים דרך וולט לאזור תל אביב)

סייטן ברביקיו אותנטבעי (צילום: תמר אלמוג)
סייטן ברביקיו אותנטבעי (צילום: תמר אלמוג)

“אותנטבעי” מציעה ארוחה עם שבעה מוצרים, שכל אחד במשקל של קילו, כמו קיש ירקות בגודל משפחתי עם בצק פריך במילוי גזר, אפונה, תפוח אדמה בצל ותירס; מרק ירקות משפחתי עשיר; פשטידת טופו על בסיס שמנת ואטריות; תבשיל סייטן ברוטב חמוץ מתוק; נתחי סייטן ברביקיו; קציצות סייטן בסגנון מיטבולס ועוד. המארז כולל גם שני בקבוקי יין ביתיים שנעשים על ידי חברי קהילת העבריים, שתי גלידות על בסיס סויה ועוגת גבינה טבעונית עם סירופ אוכמניות (700 שקלים).
לפרטים: האתר של “אותנטבעי" (כשר למהדרין, משלוחים לכל הארץ ללא עלות)

באנה - חלה כוסמין  (צילום: יח''צ)
באנה - חלה כוסמין (צילום: יח''צ)

מסעדת הבריאות “באנה” מציעה מארז עם חלת כוסמין מלא, סלט תפוחי אדמה באיולי חזרת, צנצנת לאבנה קשיו, צנצנת פטה שקדים, מסבחה שעועית לוביה, ריבת תפוחי עץ, ממרח בסגנון דבש ועוגת “דבש”, יחד עם שני קוקטיילים או בקבוק יין לבחירה (200 שקלים).
לפרטים: 050-6991062 (לא כשר, משלוחים דרך וולט באזור תל אביב)

שובל כהן משה  (צילום: יח''צ)
שובל כהן משה (צילום: יח''צ)

3 מארזי קינוחים

הקונדיטורית שובל כהן משה מציעה מארז עם עוגת דבש, מיני עוגת שמרים במילוי נוטלה וחלווה, עוגיות אלפחורס רכות, מיני עוגת גבינה קרה עם שוקולד לבן, ושלושה קינוחים אישיים - עוגת גבינה פירורים, טריקולד ופיסטוק (150 שקלים).
לפרטים: בוואטסאפ 054-7699931 (כשר ללא תעודה, איסוף עצמי מקריית ביאליק)

מירית צבי (צילום: יח''צ)
מירית צבי (צילום: יח''צ)

המארז של מירית צבי מכיל חמישה קינוחים אישיים שונים, בהם סנט אונורה, פארי ברסט פיסטוק ופטל, ניו יורק צ’יזקייק, בר שוקולד, קרמל ובוטנים, וטארטלט לימון, קרמל ולוז (220 שקלים).
לפרטים: 054-2666066 (כשר ללא תעודה, משלוחים לגוש דן והשרון)

ריטה קדוש (צילום: יח''צ)
ריטה קדוש (צילום: יח''צ)

מארז ראש השנה של ריטה קדוש כולל עוגת מוס וניל עם קוביות עוגת דבש, קרם ברולה, ארבע פחזניות, צנצנת פנקוטה עם רימונים, צנצנת פיסטוק עם פירות יער וארבעה טארטלטים בטעמי לימון, פירות יער, מנגו וגבינה (280 שקלים).
לפרטים: 050-7773692 (כשר ללא תעודה, משלוחים לאזור המרכז)