"הקריאות לפירוק רשות מקרקעי ישראל הן אמירות פופוליסטיות המגיעות מצד גורמים שאינם מכירים את ההתנהלות שלנו. מדובר בגורמים אינטרסנטיים שהרשות עובדת מולם ודורשת מהם מחיר מלא על הקרקעות וזה כואב להם. לכן הם יוצרים ספינים". כך אומר ינקי קווינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל.

לדבריו, "אנחנו בהחלט צריכים להתייעל, לשפר את השירות להאיץ את התהליכים. אם נפריט את הרשות ונעביר את הקרקעות לגורמים פרטיים, יהיו מונופולים פרטיים וזה יהיה הרבה פחות טוב. לו היו מפריטים את הרשות, אי אפשר היה לבצע תוכנית כמו מחיר למשתכן או מחיר מטרה".

על יוקר המחייה בדיור הוסיף: "דירה זה מוצר חיוני והמדינה חייבת לעשות הכל כדי שתהיה בהישג יד. המחירים עולים בגלל הביקוש המושפע מהריבית הנמוכה במשק, ההקלות בריבית הפריים והפסקת תוכנית מחיר למשתכן. גם לצמצום ההיטלים על משקיעי הדיור הייתה השפעה. כמובן שלצד ההיצע יש השפעה. בנקודת הזמן הזאת שיווקנו מתחילת השנה יותר מ־50 אלף יחידות דירות למגורים ועשינו עסקות ב־35 אלף יחידות דיור. אנחנו נמצאים ברמת שיווק הגבוהה ב־50% ביחס לשנים הטובות ביותר. אני מאמין שב־2021 נעבור את היעדים שהממשלה קבעה".

על מחירי הקרקע האסטרונומיים במכרז שדה דב בתל אביב: "מדובר בתוכנית ייחודית. מדובר בשטח הכי מבוקש בישראל בהיקפים כאלה. שדה דב הוא מקרה מיוחד שאינו מעיד על הכלל, ולכן לא צריך להתרגש ולהשליך על המחירים בשאר אזורי הארץ. מדובר באזור בצפון תל אביב ומול הים, שם תעבור גם הרכבת קלה. לאזור כזה יש את המחירים שלו כי מדובר בעתודות הקרקע אחרונות. הופתעתי במקצת מתוצאות המכרז אבל לא בהרבה. הערכנו שמחיר הקרקע ליחידת דיור יעמוד על 2.5־2.6 מיליון שקל ולא 2.8 מיליון שקל".