ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, תקף הערב (חמישי) במליאת הכנסת את הממשלה והתקציב אותו היא עתידה להעביר בכנסת, באומרו כי "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע, יש בו גזרות והעלאת מיסים בניגוד גמור להבטחות שלכם. פגעתם בחקלאים, פגעתם בשכבות החלשות בפריפריה ובמעמד הביניים. נתתם סכומי עבאס למנסור עבאס ולמחמוד עבאס כי אתם תלויים בכספים שהבטתחם לרע"מ". 

עוד דיבר על הטיפול הקלוקל של הממשלה בנגיף הקורונה, ואמר כי "תוך חודשיים בלבד הבאתם אותנו למקום הגרוע ביותר בעולם. רק לפני כמה חודשים העברנו לכם את המדינה במצב הטוב ביותר בעולם. והיום: כמעט 11,000 מאומתים ביום. זה קרה משום שהתעלמתם מהקריאה שלי להביא מיד את החיסון השלישי לישראל והתעכבתם 6 שבועות מיותרים".

נתניהו ביקר את בנט, כשטען כי "ההתחייבות של בנט לכך שישראל לא תצא פומבית נגד הסכם הגרעין עם איראן היא הדבר היחיד שיצא מהפגישה עם ביידן. במשך שנים סירבתי לתת התחייבות כזאת, כפי שסירבתי להתחייב למדיניות 'אין הפתעות' , שלפיד נתן מיד עם הקמת הממשלה". 

"אלמלא עשינו זאת הן במישור המדיני והן במישור המבצעי - לאיראן היה מזמן ארסנל של נשק גרעיני. ואתם, תוך שמונה שבועות, כבלתם את ידינו גם מדינית וגם מבצעית", האשים.

נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
נפתלי בנט וג'ו ביידן (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

יו"ר האופוזיציה המשיך, ותקף את בנט גם על רקע מותו של בראל שמואלי, לוחם מג"ב שנהרג. "נחמן שי חשף את האמת כשאמר שכדי להרוויח שקט בשביל הצילום בבית הלבן, בנט לא הגיב על הרג הלוחם שלנו, בראל שמואלי ז״ל. אני שוב שולח מכאן תנחומים עמוקים למשפחתו. ולא רק שבנט לא הגיב, הוא גם העביר חצי מיליארד שקלים לאבו-מאזן". 

"אתם נותנים לפלסטינים מתנות חינם ומחזירים אותם לסדר היום העולמי. בעוד שאנחנו עקפנו את הפלסטינים והבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים עם מדינות ערב, בלי לתת להם אף מתנה", ציין.

נתניהו, כזכור, בילה את השבועיים האחרונים בחופשה משפחתית בהוואי, חזר אתמול בערב לישראל. נתניהו נחת בנתב"ג לקראת הדיון וההצבעה בקריאה הראשונה על תקציב המדינה ועל חוק ההסדרים. דיוני התקציב יתקיימו במליאת הכנסת במהלך היום, והם צפויים להימשך שעות ארוכות. נתניהו הגיע ליציע המבודדים בכנסת ואף צפוי לנאום משם במהלך הדיון.

על אף שהתחסן בחיסון השלישי נגד נגיף הקורונה, נתניהו עדיין נחשב למחויב בידוד כמו כל אזרח ישראלי שחוזר מארה"ב. עקב כך, ראש האופוזיציה צפוי להשתתף בדיון ובהצבעות על פי "נוהל ח"כ מבודד".

התנהלות מבודדים קבועה בכנסת קיימת זה חודשים ארוכים, הכללים נוסחו ונכנסו אל הפועל עוד בגל התחלואה הקודם. על פי הנוהל, ככל שחבר כנסת צריך בידוד, הוא יוכל להתנהל ולהצביע כרגיל, רק שבמקום במיקומו הרגיל והקבוע באולם המליאה, הוא יישב ביציע הציבור.