הטכנולוגיה הקיימת הופכת את הרכב החשמלי לנגיש מאי פעם. ב-2021 צפויים להימכר בישראל מעל 7,000 מכוניות כאלה, כאשר באירופה ובארצות הברית הן הופכות להיות הרוב המכריע ברשימת הדגמים המבוקשים של לקוחות פרטיים ומסחריים כאחד. 

מלבד טסלה שגררה אחריה תשומת לב רבה, גם יצרניות רכב מסורתיות כמו טויוטה, יונדאי ואחרות מציעות לישראלים שלל דגמים חשמליים בתנאים מעולים. למעשה, היבואנים בארץ מציעים כיום למכירה מעל 20 דגמים של מכוניות חשמליות או היברידיות. אז בעוד ב-2017 לדוגמא עלו על הכביש רק כ-1,300 מכוניות כאלה, העתיד צופה גידול משמעותי שישפיע על כל אחד ואחת מאיתנו.

רגע, אז איפה ההתלבטות?
על אף האמור לעיל, השאלה האם כדאי להשקיע ברכב חשמלי בהחלט לגיטימית. ראשית, העלות הראשונית של רכב חשמלי עלולה להיות מעט גבוהה יותר בהשוואה למכונית מונעת דלק במפרט דומה. בנוסף, נסיעה על רכב חשמלי היא חוויה קצת שונה שדורשת תקופת הסתגלות.
 
אם מצרפים למערכת השיקולים את התשתית בישראל שעדיין לא פרוסה במלואה ולכן גם לא לגמרי מוכנה עם עמדות טעינה זמינות לרכבים חשמליים, מבינים למה רבים עדיין מתלבטים האם להצטרף למהפכה. מכאן והלאה אין רק עצה אחת שמתאימה לכולם, אלא פרמטרים שונים שכדאי להתייחס אליהם. 

כל מה שכדאי לדעת על רכב חשמלי
היתרונות של רכב חשמלי ברורים. זו המכונית היחידה שמאפשרת לכם לדלג לגמרי על ביקור בתחנת דלק, ניתן להטעין אותה גם בעמדה ביתית ומתרגלים לחבר אותה לחשמל מיד בסוף היום – בדיוק כמו שעושים עם הטלפון. חוץ מזה, אי אפשר להתעלם מכך שפריסת עמדות הטעינה הולכת ומתקדמת מיום ליום, מה גם שדגמים מסוימים כבר מסוגלים לגמוע מעל 600 ק"מ ברצף.

בהקשר רחב יותר, מכוניות חשמליות ככל הנראה תורמות לסביבה. הן לא מרעישות, לא מפזרות עשן ומזהמים וצורכות פחות אנרגיה ישירה ועקיפה. מבחינה פרקטית, מערכת השחיקה של מנוע חשמלי נמוכה ועמידה משמעותית בהשוואה למנוע בעירה פנימית ולכן תבקרו פחות במוסך. 

אם *מימון לקניית רכב הוא הבעיה, כדאי לדעת שהיום אפשר לקבל *הלוואה לכל מטרה גם לצרכים כאלה. סכום ההלוואה יכול להצטרף להון העצמי שלכם או לעמוד בפני עצמו, כאשר השאיפה היא לשלם עכשיו אבל לחסוך אחר כך על הוצאות דלק ותחזוקה. מהבחינה הזו, רכב חשמלי יכול להיות סוג של השקעה ולא רק הוצאה רגילה.

כך תדעו אם זה מתאים לכם
רכב חשמלי בראש ובראשונה מתאים בצורה מובהקת עבור מי שמתכוונים להשתמש בו רק לנסיעות קצרות ועירוניות. אם השימוש העיקרי שלכם בראש הוא כדי לנסוע לעבודה או לסידורים עם הילדים, זה הפתרון האידיאלי: הוא יחסוך עבורכם בהוצאות, יציע חווית נהיגה מושלמת ויתכתב עם החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר שקיימים בתחום.

מנגד, רכב חשמלי פחות מתאים למי שעומד להשתמש בו בצורה מסחרית. לחילופין, רכב כזה גם לא יצליח לענות נכון להיום על הצרכים של משפחות גדולות. לפחות בישראל, דגמי הרכבים החשמליים עדיין לא מסוגלים להתמודד עם דגמי 7 מקומות של המכוניות המסורתיות. בסופו של דבר, אתם אלו שתדעו האם זו ההשקעה הנכונה עבורכם ממש עכשיו – או רק בעוד כמה שנים. 

*כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.