אלפי סיפורים: כמו בכל שנה, גם השנה יתקיים הפסטיבל במהלך חול המועד סוכות (18-28.9), בתיאטרון גבעתיים, וגם השנה הוא יהיה בניהולו האמנותי של אלפי. הפסטיבל יכלול מאה אירועים שיתקיימו באולמות השונים וברחבת התיאטרון, בהשתתפות מאות מספרים, אנשי תקשורת, צבא, אמנים, פוליטיקאים, אנשי תעשיית הבידור, משוררים וסופרים  שיספרו מסיפוריה המרתקים של מדינת ישראל ותושביה. בין האירועים: "סיפורי מרוקו" במלאת 60 שנה ל"מבצע יכין" להעלאת יהודי מרוקו ("הנציגים הפוליטיים עושים עוול לבני העדה המרוקאית. חבל לי").

"אני מכונת סיפורים. זו מתנה ענקית שקיבלתי ואני מתייחס לזה כאל שליחות, לספר את הסיפור של עם ישראל ומדינת ישראל. מישהו אמר פעם 'אני לא יודע האם זה סיפור נכון אבל מה שסיפרתי זאת האמת'". הוא נולד בבצרה שבעיראק, השביעי מבין עשרה ילדים. ב-1949 בהיותו פעוט בן שלוש נשלח עם סבתו לישראל היישר אל מעברת פרדס חנה ורק כעבור שלוש שנים התאחד עם הוריו ואחיו שעלו לישראל.

כבוגר תיכון רננים (לימים תלמה ילין), הוא התגלה בסיום הטירונות על ידי אורי זוהר ודוד אלעזר והוצב בלהקת השריון. "החלפתי את חיים טופול וביחד עם אורי זוהר עשינו את מערכון המגמגמים דדו התלהב ואמר: התקבלת ללהקת השריון,"" הוא משחזר. בין האירועים בפסטיבל הקרוב – "סיפורי מרוקו" במלאת 60 שנה להעלאת יהודי מרוקו ובהשתתפות חיים אוליאל, עו"ד ציון אמיר, אבנר דן ואחרים. רינה מצליח, בועז ביסמוט, ד"ר קלוד סיטבון יספרו על המסורת של הבית התוניסאי בו גדלו. ובפאנל אחר יתמקדו בתופעה ישראלית: סיפורי  האהבה בין בני ובנות העדות היקית והתימנית. 

יוסי אלפי בצעירותו (צילום: באדיבות יוסי אלפי)
יוסי אלפי בצעירותו (צילום: באדיבות יוסי אלפי)

עוד בפסטיבל הקרוב סיפורה, שימורה ועתידה של היידיש, הלדינו והעולם הסודי שהיא שומרת בתוכה ועוד. הפאנל "גאונים מווילנה" יעסוק ביהודי ליטא מארק שגאל, אבא קובנר יאשה חפץ ואחרים ובהשתתפות קובי לוריא, מיכאל קובנר, השף שמיל הולנד.

פאנל אחר יוקדש לעליית יהדות אתיופיה, בהשתתפות שלמה מולה, דני לימור איש המוסד שהעלה את בני העדה ואחרים. אירוע אחר יוקדש למחתרת הלח"י במלאת 80 שנה להקמתה. ובמסגרת האירועים שכותרתם משפחה, עדות ויהדות יובאו הסיפורים של יהדות עיראק לציון 80 שנה להקמת המחתרת היהודית  בעיראק שמשפחתו של  אלפי נמנתה בין שורותיה.

תתקיים גם הצדעה לבית החולים איכילוב במלאת 60 שנה להקמתו, ובהשתתפות "גיבורי הקורונה" פרופ" רוני גמזו, פרופ" עידית מטות, האחות אירס ברמן מטיפול נמרץ קורונה, פרופ יריב יוגב מנהל בית החולים ליולדות, פרופ" אבי אסנר.

יוסי אלפי (צילום: תיאטרון העם)
יוסי אלפי (צילום: תיאטרון העם)

ערב הצעדה נוסף במתחם אחר יוקדש לשחקן גבי עמרני בהשתתפות חברים מעולם התיאטרון הקולנוע והטלוויזיה. ‘אני אוהב אותו שנים והחלטתי להקדיש לגבי ערב שהוא מעין "פרס ישראל" שמגיע לו" אומר אלפי. גולת הכותרת של הפסטיבל הוא האירוע לרגל חגיגות המאה לעיר גבעתיים. אלפי נזכר בראש העיר הקודם של גבעתיים יצחק ירון שאפשר לו להפוך את תיאטרון גבעתיים לבית של פסטיבל מספרי הסיפורים ועם ממשיכו ראש העיר הנוכחי רן קוניק. 

בתום הפסטיבל ה-28 ואחרי החגים יצא לאור ספר השירים החדש שלו "ערמוניה" (הוצאת חדרים) קובץ שירים המביא בתמציתיות את סיפור התמודדותו עם סרטן הערמונית בו חלה לפני כשלוש שנים. "הספר נכתב בלי ידיעתי. כתבתי לעצמי ראשי פרקים כדי לכתוב ספר לאחר שאצא מהבלגן של המחלה ולפתע היה לי ספר. בתחילה אשתי סירבה לקרוא את הספר היות שהשירים נכנסים עמוק לתוך תוכי. אבל זהו גם ספר מצחיק. אני גאה  שסיגלתי לעצמי הומור גם בימים הקשים של המחלה. החדר שלי בתל השומר היה כמו מתנ"ס, כשהרופאים והאחיות ישבו אצלי בהפסקות לשמוע סיפורים ולעשות סלפי," מגלה אלפי.

למידע נוסף: www.facebook.com/IsraelStoryTelling | לכרטיסים: www.pashbar.co.il | או בטלפון 8023*