ראש השנה כבר ממש כאן, ואם נשאר לכם עוד טיפה כוח אחרי אוגוסט האיום, תוכלו לנצל את חופשת החג להשתתפות בחגיגות. מקומות הבילוי והאתרים ברחבי הארץ כבר שינו את פניהם ולבשו חג - ולו רק כדי להרים קצת את המורל אחרי השנה האחרונה שהייתה לנו. אם אתם מחפשים המלצות למילוי הזמן בין הרביצות בחופי הים, הנה מקבץ אירועים מתוקים שיעזרו לכם להעביר את החופשה בכיף. וגם, מסלול טיולים קצר מושלם לימי החג.

מתוק כדבש!

כמדי שנה, מועצת הדבש מקיימת את פסטיבל הדבש המסורתי במכוורות ברחבי הארץ. הפעם, תיחנך במסגרתו מכוורת "פרחי הגליל" המחודשת של הדבוראית נגה ראובן ביישוב מנות, שנשרפה כליל בשנה שעברה בעקבות טרור חקלאי. ראובן, דבוראית מאז 1984, חוגגת בימים אלה את יום הולדתה ה־70. היא נחשבת מומחית בגידול מלכות דבורים ובעלת תואר ראשון בביולוגיה.

את הפתיחה המחודשת היא תציין בפעילות חווייתית למשפחות וילדים, סיור מודרך במכוורת, התנסות ברדייה עצמית, טעימות ממגוון סוגי הדבש ועוד.

מחיר: 25 שקל. ימי פעילות: 3.9 ו־5.9. סגור בשבת. להזמנות: 04-8220505, 054-4967420.
פסטיבל הדבש יתקיים עד 11.9, לפרטים נוספים: www.honey.org.il ובעמוד הפייסבוק: פסטיבל הדבש.

נגה ראובן  (צילום: אביטל הרשקוביץ)
נגה ראובן (צילום: אביטל הרשקוביץ)

מתוק לי מתוק לי...

ואם כבר דבש, לקראת ראש השנה דבוראים מהגליל מציעים מפגשים מעשירים שיאפשרו למבקרים ללמוד מעט על חיי הדבורים, חשיבותן לכדור הארץ ואופן הפקת הדבש. המפגשים ילוו בטעימות מתוקות של דבש ובהפתעות נוספות.

במשק אופיר יקיימו פעילות שכוללת צפייה בסרט קצר, סיור במכוורת והסבר על עבודת הדבורה והדבוראי, צפייה בדבורים בתוך כוורת שקופה, הדגמה של רדיית דבש, לבישת בגדי דבוראי, טעימת דבש, יצירת נרות מדונג, הכנת פיתות עם דבש בטאבון ועוד. משתתפי הפעילות הבוגרים יוכלו לבקר ביקב המשק ולטעום מגוון של יינות.

מתי ואיפה: שבת 4.9, בשעות 15:00-9:00. משק אופיר, ביער אלונים באלון הגליל.
הכניסה מותנית בהרשמה מראש בלבד. סיור יוצא כל חצי שעה.
מחיר: 40 שקל לאדם.
לפרטים ולהזמנות: 072-3957567.

מכוורת אופיר  (צילום: גלי שלו מלול)
מכוורת אופיר (צילום: גלי שלו מלול)

ובמרכז המבקרים עסל אלנור שבכפר הציורי פקיעין תקבלו הסבר על הדבורים, חייהן בכוורת וגם על הדבש שמייצרות, שמשמש למאכל, לריפוי ולקוסמטיקה.

ג'סאן סאלח הוא דבוראי מומחה, בוגר הלימודים לגידול דבורים במכללת תל חי. לאחר הלימודים ג'סאן המשיך ללמוד ולחקור את עולם הדבורים על ידי שני מחקרים מעמיקים ואף כתב את הספר "ממלכת הדבורים". המפגש שהוא מעביר כולל טעימות של דבש ותפוחים ופיצוחים, בקלאוות מדבש, שוקולד מריר במילוי דבש ופיצוחים, קפה ועוד.

מתי ואיפה: ימים שני-רביעי, 8.9-6.9, בשעה 12:00-11:00, במרכז עסל אלנור בפקיעין.
מחיר: 20 שקל.
לפרטים ולהזמנות: 072-3957616.

סליחות עם אשכולות וקק"ל 

לרגל שיא תקופת הסליחות עורכים ארגון אשכולות והקרן הקיימת לישראל אירועי סליחות המשלבים מזמורים, שבהם יוכלו המשתתפים להתחבר לקסם של חגי תשרי. הסיורים מתקיימים בכ־12 מוקדים מצפון עד דרום. בשונה משנים עברו, לצד ירושלים, צפת וטבריה, יעברו השנה אירועי סליחות גם בערים תל אביב-יפו, קיסריה, ואפילו העיר העתיקה בלוד, שנפגעה במהומות האחרונות.

הסיור בלוד ובבתי הכנסת הסמוכים לה יתקיים בהדרכת מרכז סיור ולימוד "בשבילוד" ובשיתוף קק"ל. בסיור יוכלו המשתתפים להתוודע לחיי התנאים בעיר העתיקה, ששילבו לימוד תורה עם עבודת אדמה. מתוך היכרות עם אורח החיים שלהם ילמדו המשתתפים על אומץ ושינוי. כמו כן, המטיילים יוכלו לראות ולחוות את העבר המפואר של לוד, לפגוש דמויות מופת ולשמוע סיפורים מרתקים בין סמטאות השוק, הח'אן, בית הקשתות ועוד.

מדובר בסיור מעגלי - הליכה לאורך 2 ק"מ שנמשכת כשעתיים וחצי - היוצא ממתנ"ס שיקגו ומסתיים בו. הסיור מתאים למשפחות ונגיש ברובו למתניידים בכיסאות גלגלים.

הסיורים יתקיימו בימי חמישי עד 14.9, בשעות 21:00-18:00. ההרשמה לסיורים הינה מראש, ללא עלות. 
לפרטים ולהרשמה: 08-6630030, tic.li/EOAGa3g.

בעקבות אוצרות הברון

ללא תו ירוק ומתאים לכל המשפחה: בזכרון יעקב מציעים למטיילים להשתתף במשחק בריחה עצמאי במדרחוב הצבעוני. המשחק, מבית צופן הברון, מבוסס על טלפון חכם, ובעזרת כתבי חידה ורמזים עליכם לאתר אובייקטים השייכים למקום ואשר יעזרו לכם להתקדם במשימות.
אורך המשחק כשעה וחצי עד שעתיים, ואפשר לעשות זאת תוך בילוי במדרחוב, עצירה לגלידה ועוד. מתאים לזוגות, קבוצות חברים או משפחות עם ילדים. ברכישת המשחק תקבלו קוד שיאפשר לכם להריץ את המשחק במספר טלפונים.

מחיר: החל מ-70 שקל למשתתף.
לפרטים: 0722-409004.

ניפגש ברכבת העמק

במרכז המבקרים הייחודי של רכבת העמק המיתולוגית בכפר יהושע שבמועצה האזורית עמק יזרעאל ניתן לצפות בתצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של הרכבת ותחנותיה העיקריות, באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת, המהווה העתק מדויק לרכבת העמק, ועוד שלל מיצגים הממחישים את סיפורה של התחנה הישנה. בראש השנה האתר יהיה פתוח למבקרים ללא עלות במסגרת "שבת ישראלית", פרויקט של משרד התרבות והמועצה לשימור אתרים.

בהתאם לכללי התו הסגול, מותנה ברישום מראש, מספר המקומות מוגבל.
לפרטים נוספים ולהרשמה לפעילות: 04-9014230 או באתר: Tickchak.co.il.

מוזיאון רכבת העמק בכפר יהושוע (צילום: מוזיאון הרכבת)
מוזיאון רכבת העמק בכפר יהושוע (צילום: מוזיאון הרכבת)

עין בוקק במדבר יהודה

בשמורת טבע מדבר יהודה - בין ערד לחלקו הדרומי של ים המלח - מחכה לכם מסלול קל ונוח להליכה. המסלול, שנמצא באחד האזורים הקסומים בארץ, מוביל לנווה מדבר יפהפה - עין בוקק.

נחל בוקק, שבו אנו מטיילים, הוא מהנחלים הקצרים ביותר באזור ואורכו כ־15 קילומטר. הנחל הייחודי מתחפר לו בין הסלעים ולמעשה יצר במצוק ההעתקים קניון מרהיב עם מפל ובריכות שכשוך. אנחנו הולכים השבוע בעקבות עין בוקק - מעיין מקסים וסביבו צמחים ובעלי חיים.
במסלול שלנו, שמתאים מאוד למשפחות מטיילות, תוכלו ליהנות מהנחל הזורם, הבריכות הקרירות, מפלונים, צמחייה מקומית, מדרגות סלע ואפילו שרידים מרתקים מהתקופות הרומית.

עין בוקק (צילום: גזית אגסי רשות הטבע והגנים)
עין בוקק (צילום: גזית אגסי רשות הטבע והגנים)

לעין בוקק יש שתי אופציות טיול: מסלול קצר שמתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים, ומסלול ארוך שמתאים בעיקר למיטיבי לכת. אורך המסלול הקצר: כ־3.5 ק"מ (כשעתיים).

איך מתחילים: מרחבת החניה המשולטת, דרומית לתחנת הדלק שמול מתחם המלונות, יורד שביל מסומן בצבע שחור (מערבית לכביש 90). למסלול הקצר יש לרדת ממגרש החנייה בעקבות הסימון השחור. המסלול יורד בערוץ אל הנחל הזורם. אחרי כמה מאות מטרים של הליכה נראה מפל סלע קטן. זוהי למעשה נקודת הקצה של הסיור הקצר. מנקודה זו נחזור על עקבותינו אל מגרש החנייה.