ב־1 בספטמבר, כשכולם חזרו למסגרות בית הספר לאחר החופש הגדול, יום זה היה מרגש לא פחות עבור שלום חנוך, שנולד באותו תאריך של התחלות חדשות וחגג את יום הולדתו ה־75. חנוך, זמר, יוצר, מלחין ופזמונאי, הנחשב פורץ דרך, נמנה עם הראשונים בעולם המוזיקה הישראלית שניגן ויצר רוק ושירי מחאה. יצירתו הענפה ושיתופי הפעולה הרבים עם אומנים מהשורה הראשונה, בהם אריק איינשטיין ז"ל, השפיעה רבות על היצירה ועל הפסקול הישראלי לאורך השנים.

את ילדותו, העביר בקיבוץ משמרות, ואת תחילת דרכו המוזיקלית החל בגיל 12 כשכתב את 'לילה', שהפך למוכר בכל בית בישראל. חנוך היה חבר בלהקת הקיבוץ 'המשמרון' לצד ילדי הקיבוץ דאז מאיר אריאל ז"ל וחנן יובל, ובגיל 16 כבר החל ללמוד בבית הספר למשחק 'בית צבי', שם שיתף פעולה לראשונה עם הפזמונאית שמרית אור.

במהלך שירותו הצבאי בלהקת הנח"ל, היה שלום חנוך שותף ליצירת שירים מפורסמים רבים, בהם, 'הללויה', 'הייתי נער', ו'אילו ציפורים'. בהמשך הדרך שהפכה לסיפור הצלחה, שיתף פעולה עם אריק איינשטיין ז"ל ולהקת 'החלונות הגבוהים' לצד שמוליק קראוס ז"ל וג'וזי כץ. 

בשנת 1969, הצטרף חנוך לשלישיה שהקים בני אמדורסקי ז"ל ביחד עם חנן יובל, חברו של חנוך מקיבוץ משמרות, בשם 'השלושרים', בה הלחין רבים מהשירים, בהם 'מי מפחד מגברת לוין', ו'צרות טובות'.

בשנת 1970, הקמתה של להקת 'הצ'רצ'ילים', בה היה שותף, בישרה את מהפכת הרוק בישראל ושינתה את פני המוזיקה בישראל, בין היתר הודות ללהיטים 'מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר', 'קח לך אישה', ו'אבשלום'. כשחזר לישראל לאחר מספר שנים בלונדון, הקים חנוך את להקת 'תמוז'. על אף ש'סוף עונת התפוזים' היה לאלבומם היחיד, הצליחה הלהקה להטביע חותם במוזיקה הישראלית מראשיתה. 

שלום חנוך היה ועדיין נחשב כקול מחאה, זאת מאז שהוציא את שירו המושרש כל כך בתרבות 'מחכים למשיח', אליו הצטרפו 'לא עוצר באדום' שכתב בתקופת מלחמת שלום הגליל והפנה אצבע מאשימה כלפי התנהלות הממשלה. לאחר שפרצה מגפת הקורונה באפריל 2021, הפתיע והוציא אלבום חדש בשם 'הרצל לילנבלום', שזכה לחיבוק חם מהמבקרים ובו השתתפו חבריו ליצירה לאורך השנים, בהם משה לוי, אלי מגן ותמיר מוסקט. בעקבות יציאת האלבום, אירח שלום את רבקה מיכאלי לתוכנית מיוחדת בביתו. 

לרגל יום הולדתו ה־75 של המוזיקאי המשלב כבר שנים רבות קצב מקפיץ ומילים נוקבות, בחר יואב חנני, העורך המוזיקלי של 103fm את מיטב שיריו בשני בחלקים, שיחזירו אתכם אחורה בגלי נוסטלגיה, ביניהם 'אהבת נעוריי', 'אגדת דשא', ו'בגילגול הזה'. האזנה נעימה!