עמותת SPACEIL, המקדמת את פרויקט "בראשית 2" - החללית הישראלית השניה שתשוגר לירח, שצפויה להיות משוגרת בשנת 2024 - פרסמה הערב (חמישי) קול קורא להגשת הצעות לניסויים במשימת החלל.

לפי העמותה, "הקול הקורא מכוון לאוניברסיטאות, צוותי מחקר וחברות טכנולוגיות ברחבי העולם. ההצעות למחקר יכולות להתמקד במגוון נושאים ובהם ניסויים העוסקים באדמת הירח, מצב פני השטח, קיימות על הירח - ייצור מים ומזון, אסטרוביולוגיה, נתונים השוואתיים משני צידי הירח ועוד".

העמותה הבהירה כי "מטרת הקול הקורא היא לשלב מחקר מדעי עם תוכניות חינוך הפונות לציבור באמצעות ביצוע ניסויים שניתן יהיה להנגיש חינוכית לתלמידים, ובכך לקרב עוד צעירים לעולם המדע, כחלק מחזונה של SpaceIL".

משימת ״בראשית 2״ שואפת לייצר הישגים בינלאומיים בתחום החלל העמוק, וביניהם נחיתה כפולה על הירח במשימה אחת; נחיתה בצד הרחוק של הירח (עד היום רק סין הצליחה לנחות שם); הנחתות (הצמודות לחללית האם) תהיינה החלליות הקטנות ביותר ששוגרו אי פעם לחלל (כל אחת מהן שוקלת כ120 ק"ג עם דלק ו-60 ק"ג בלי דלק).

חללית האם מתוכננת למשימה ארוכת טווח של כ-5 שנים וצפויה להוות פלטפורמה לפעילות חינוכית מדעית בארץ ובעולם, באמצעות חיבור מרחוק, אשר תאפשר לתלמידים ומדענים וחוקרים ממדינות שונות להשתתף במחקר מדעי בחלל העמוק.

כזכור, לאחרונה הודיעה העמותה כי השלימה גיוס של 70 מיליון דולר מפטריק דרהי, מרטין מושל ומוריס קאהן שתרמו יחדיו את הסכום לטובת המשימה.

שמעון שריד מנכ"ל SpaceIL, אמר כי "משימתה של בראשית 2 הינה פורצת דרך ועל כן אנו מחפשים לשלב בה ניסויים חדשניים שיוכלו לסייע לקדם את האנושות. אני קורא לחוקרים מרחבי העולם, גדולים כקטנים, מוסדות ואנשים פרטיים להציע ניסויים מדעיים בעלי ערך מדעי וחינוכי כאחד ולסייע לנו לפרוץ גבולות ולחלום רחוק".

המועד האחרון להגשת ההצעות: 15 בנובמבר 2021. לקריטריונים המלאים ופרטים נוספים - באתר העמותה.