הולנד הודיעה היום (שישי) על שינוי בהגבלות הכניסה למדינה בעקבות המלצת האיחוד האירופי להסיר את ישראל מרשימת המדינות הירוקות. בכך הופכת הולנד למדינה השלישית באירופה שאוסרת או מגבילה כניסת ישראלים לשטחה. 

לפי הודעת הממשלה ההולנדית, החל ממחר תיאסר כניסת אזרחים שאינם מחוסנים מהמדינות ארה"ב, גרמניה, הונגריה, ישראל, לבנון, קוסובו, מונטנגרו וצפון מקדוניה, המוגדרות בסיכון גבוה. בנוסף, החל מהשבוע הבא יידרשו הנכנסים למדינה להציג בדיקה שלילית בנוסף לתעודת החיסון. 

אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)
אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)

כזכור, אתמול הודיעה שוודיה כי לא תאפשר כניסה של ישראלים למדינה החל מיום שני, 6 בספטמבר, בשל התחלואה הרבה בקורונה בישראל. בכך הפכה המדינה הסקנדינבית למדינה השנייה שאימצה את המלצת האיחוד האירופי והצטרפה לפורטוגל, שעשתה זאת יום קודם לכן. 

לפי ההודעה, רק ישראלים עם צרכים דחופים ואישור מיוחד יורשו להיכנס למדינה. כמו כן, שוודיה החליטה לאסור כניסת אזרחים גם מארה"ב, קוסובו, לבנון, מונטנגרו וצפון מקדוניה.

ממשלת שוודיה הוסיפה כי היא בוחנת כעת את האפשרות - בהתחשב בתהליך ברמת האיחוד האירופי - לפטור מחוסנים ממדינות מסוימות ממגבלות הכניסה. בכוונת הממשלה לחזור לסוגיה זו במועד מאוחר יותר.