אלפי סטודנטים הגיעו אתמול לפסטיבל הענק פאנג'ויה באילת, למרות החששות מהדבקה המונית. באי הפסטיבל, שחלקם קנו כרטיסים זמן רב מראש, לא נרתעו מהאזהרות של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, וגם המארגנים סירבו לבטל בטענה שהתו הירוק יספיק למניעת התפשטות הנגיף בקהל הצפוף.

"הגענו לאילת, יש פקקים מטורפים. המון אנשים", סיפרו אתמול מני בנין ודניאל נוח ממכללת חולון. "הולך להיות פה אירוע שיהיה כנראה בעייתי מבחינת התחלואה. שמענו שיגיעו לכאן 25 אלף איש".

אלא שגם החשש מהדבקה לא מונע מהמשתתפים להדוף את הביקורת על עצם קיום האירוע. "התבקשנו לשלוח תו ירוק, וגם פה בדקו שיש לנו תו ירוק", אמרו השניים. "יודעים על הפסטיבל הזה במשך שלושה חודשים, אבל לילה לפני פתאום בכל מהדורות החדשות נזכרים לדבר על זה. אם יש בעיה, אז איפה כולם היו לפני? התחלואה עולה כבר כמעט חודשיים. יש מסיבות, יש הופעות של עומר אדם, יש משחקי כדורגל. צריך להזכיר שיש פה רק אוכלוסייה מחוסנת".

במקביל, תושבי אילת העידו על פחד אמיתי מהדבקה. "אילת היום היא עיר אדומה, אבל לדעתי אחרי הפאנג'ויה נהיה עיר שחורה", התבדח נהג המונית אורי שיש. "אנשים יתערבבו אחד עם השני, יבואו לקניונים ויעלו למוניות, ולאט־לאט נגיע למצב של מתים בעיר. רק אז כולם יתעוררו. אני מבין שכלכלה זה לפני הכל כי אנחנו מחוסנים, אבל זה נהיה מוגזם".

גורמים במשרד הבריאות תקפו אתמול את משרד התרבות והספורט ואמרו: "הם מנסים להיות נחמדים, אבל בפועל גורמים לתחלואה לעלות. לא יכול להיות שאלפים יתקהלו כשהתחלואה בשיאה. בכל התקהלות של יותר מ־100 אנשים, הסיכוי למצוא חולה מאומת כמעט ודאי".

אתמול שיגר ראש עיריית אילת אלי לנקרי מכתב חריף לשר הורוביץ ולד"ר אלרעי פרייס, שבו טען כי לא ניתנו לעירייה כלים להתמודדות עם ההתקהלויות בפסטיבל. לטענתו, מטרת המכתב שפרסמה אתמול ד"ר אלרעי פרייס הייתה להעביר את האחריות ממשרד הבריאות אל הציבור.

"לא בכדי המכתב נשלח ללא נמען וברגע האחרון ממש. הוא יועד לתקשורת וכוון לדעת הקהל. מטרתו לאפשר למשרד הבריאות להסיר מעליו אחריות ציבורית ולנפנף במכתב בבחינת 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'", כתב ראש העירייה.

פאנג'ויה Funjoya  (צילום: גיא סידי)
פאנג'ויה Funjoya (צילום: גיא סידי)


אגב, מבלים שבכל זאת העדיפו לבטל את הגעתם נתקלו בסירוב מצד מארגני הפסטיבל להשיב להם את כספם. "שלחתי הודעה מסודרת, שבה הסברתי שאני מפחד להידבק ולכן לא אגיע, אבל הם לא הסכימו לבטל את הכרטיס", סיפר סטודנט בשם אלעד.

"ניסיתי למכור אותו בפייסבוק, אבל גם אחרים מפחדים. הכסף נזרק לפח". המארגנים טוענים בתגובה כי כל עוד ההנחיות מאפשרות את קיום האירוע, אין באפשרותם לבטל כרטיסים, שהרי המדינה אינה מפצה עליהם.