טרור בניו זילנד: מחבל תומך דאעש תקף ופצע שישה אנשים


פיגוע טרור אירע אתמול בעיר אוקלנד שבניו זילנד. מחבל חמוש בסכין שהה בתוך מרכז קניות ותקף שישה אזרחים, חלקם נפצעו באורח אנוש. הוא חוסל מיד לאחר מכן על ידי שוטרים שנכחו במקום. ראש ממשלת ניו-זילנד, ג'סינדה ארדרן, הודיעה בהצהרה לתקשורת כי מחבל נורה למוות מספר דקות לאחר שהחל לדקור אנשים בקניון.

עוד היא הוסיפה כי שמו ותמונתו של המחבל אסורים, בשלב זה, לפרסום בשל צו בית משפט בעניין, אך ידוע כי מדובר בתושב סרי-לנקה אשר היה נתון תחת מעקב הרשויות, בשל זיקתו לדעא"ש." מה שהתרחש היום זה מעשה מתועב", אמרה ארדרן. בעקבות הפיגוע, רשת הסופרמקטים Countdown, אשר בסניפה בוצע הפיגוע, הודיעה כי כי הסירה את כל הסכינים והמספריים ממדפיה.

הטליבאן הודיע שהשיג שליטה מלאה באפגניסטן

כוחות הטליבאן השתלטו באופן מלא על אפגניסטן, כולל עמק פנג'שיר, שם כוחות האופוזיציה החזיקו מעמד, כך דיווחו אמש גורמים בטליבאן. "בחסדו של אלוהים הכל יכול, אנו שולטים בכל אפגניסטן", אמר אחד ממפקדי הארגון. למרות הודעת הטאליבן, כוחות ההתנגדות במדינה הכחישו כי המחוז נפל לידי הטאליבן.

טליבאן בקאבול (צילום: רויטרס)
טליבאן בקאבול (צילום: רויטרס)


במהלך החגיגות של ארגון הטרור, 17 בני אדם נהרגו כתוצאה מירי. על פי סוכנות הידיעות "שמדש", 41 בני אדם נוספים נפצעו במהלך הירי החגיגי במחוז נאנגרהר. בעקבות הירי, דובר הטאליבן צייץ בטוויטר: "יש להימנע מירי באוויר, תתפללו ותודות לאלוהים במקום. הקליעים עלולים לפגוע באזרחינו, אז אל תירו ללא צורך". 

בנט בשיחה עם מנהיגים יהודים: "אנקוט צעדים לצמצום הסכסוך עם הפלסטינים"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשיחת זום עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית כי על אף שלא תהיה פריצת דרך מדינית עם הפלסטינים במהלך כהונתו, הוא מתכוון לבצע צעדים שיצמצמו את הסכסוך עם הפלסטינים ויורידו את המתיחות - כך לפי שני אנשים שהשתתפו בשיחה. "כולם מבינים שאנחנו לא צפויים לפריצת דרך מדינית בעתיד הקרוב", אמר בנט.

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: איתן אלחדז/TPS)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: איתן אלחדז/TPS)


בנט נשאל על הפגישה שהתקיימה בין שר הביטחון בני גנץ לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר כי הוא לא מתכוון להיפגש עם אבו-מאזן כיוון שהוא הגיש תלונה נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "כמישהו שבא מהעולם העסקי - אם מישהו תובע אותי אני לא נחמד אליו", אמר בנט. "אני גם לא רוצה ליצור (אצל הפלסטינים - ב"ר) אשליה של משהו שלא יקרה ואז האכזבה עלולה להביא להשלכות שליליות. זה המצב ואני מבין אותו. לא נבצע צעדים רדיקליים. לא נספח ולא נקפיא בנייה. אנחנו נעשה צעדים לייצב את האזור".

בכירי מערכת הבריאות בארה"ב לבית הלבן: ממליצים להאט את קצב החיסון השלישי

ראשי מערכת הבריאות בארה"ב אמרו לבית הלבן כי אין מספיק מידע בכדי להמליץ לציבור הרחב להתחסן במנה שלישית נגד קורונה, כך דווח אמש בניו יורק טיימס. בתוך כך, המומחים ממליצים לחסן במנת הבוסטר רק אוכלוסיות סיכון מסוימות. בתוך כך, גורם מעורה בפרטים אמר כי ארה"ב תעניק רק מנוח חיסון של פייזר במסגרת מבצע החיסון השלישי.

מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)
מתחם חיסונים לקורונה בארה''ב (צילום: רויטרס)


לדבריהם, הם זקוקים לעוד זמן על מנת לבחון את כל המידע הדרוש. זאת, ברקע כוונת ממשל ביידן להרחיב את מבצע החיסונים בסוף החודש.  לצד זאת, גורמים במנהל המזון והתרופות והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן אמרו לרכז תחום הקורונה בבית הלבן כי ייתכן שהסוכנויות יוכלו להעניק המלצה לחיסון שלישי בסוף ספטמבר לאוכלוסיות מסוימות שקיבלו בעבר את החיסון של פייזר.

בעקבות הוראת ביידן: יפורסמו מסמכי חקירת פיגועי ה-11 בספטמבר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה (בין שישי לשבת) כי הורה למשרד המשפטים לבחון מחדש מסמכים מחקירת פיגועי ה-11 בספטמבר, על מנת להכינם לשחרור לציבור. "כאשר התמודדתי לנשיאות התחייבתי לשקיפות בנוגע לסיווג מחדש של מסמכים מפיגוע הטרור ב-2001. כעת, כשאנו מתקרבים לציון 20 שנה ליום הטראגי, אני מכבד את ההתחייבות הזו", אמר הנשיא.

אסון התאומים (צילום: רויטרס)
אסון התאומים (צילום: רויטרס)

 
בעקבות ההנחייה של ביידן והצו שהוציא בנושא, התובע הכללי בארה"ב, מריק גרלנד, מחוייב להפוך את המסמכים המסווגים לציבוריים בתוך חצי שנה.  בתוך כך, יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, אדם שיף, אמר כי הוא תומך בצעד של הנשיא: "למשפחות ההרוגים, ולכל האמריקאים, יש זכות לדעת את הסיפור המלא"