התחממות ביחסים: נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בירדן לפני כמה ימים בחשאי ונפגש בארמון בעמאן עם המלך עבדאללה השני. במפגש החם, שהתקיים בהזמנת המלך, דנו הנשיא והמלך עבדאללה בסוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית. הפגישה נעשתה בתיאום על ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד.

על תוכן השיחה אמר הנשיא: "ירדן היא מדינה חשובה מאוד. אני מכבד מאוד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי מאוד שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר ביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין ועם הנשיא א-סיסי ואבו מאזן". 

הרצוג הוסיף כי "בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות מירדן בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו".

לדברי הנשיא "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר. בימים אלו אנו מציינים שנה לחתימה על הסכמי אברהם. אלו הניחו תשתית אזורית חשובה. הסכמים חשובים מאוד שמשנים את האזור והדיאלוג בו. שמחתי לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב בתחילת כהונתי, ובכוונתי לשוחח ולהיפגש עם ראשי מדינות נוספים מהמרחב". 

"אני מדבר עם מנהיגים רבים מכל רחבי העולם, כמעט בכל יום, בתיאום מלא עם ממשלת ישראל. אני חושב שמאוד חשוב לאינטרסים האסטרטגיים והמדיניים של מדינת ישראל לנהל דיאלוג עם כולם."

למעריב נודע כי ההודעה על ביקור הנשיא הרצוג בירדן תואמה עם השלטונות הירדנים. ביקורו של הנשיא הרצוג בא בהמשך ישיר לפגישה של המלך עבדאללה עם ראש הממשלה נפתלי בנט. 

השניים נפגשו לפני כחודשיים בעמאן אחרי נתק של שנים בין המלך לראש ממשלה ישראלי. השניים סיכמו על פתיחת דף חדש ביחסים בין שתי המדינות. נושא מרכזי שעלה בשיחת בנט עם המלך היה הוא מצוקת המים הקשה שבה מצויה הממלכה האשמית והרצון שלה לקבל סיוע ישראלי.    

בנוסף שר החוץ יאיר לפיד נועד לאחרונה עם עמיתו הירדני איימן ספאדי בצד הירדני של גשר אלנבי. השניים סיכמו על שורה של שיתופי פעולה. בין היתר סיכמו הצדדים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים בשנה הנוכחית. 

כמו כן, הסכימו השניים להגדיל את פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית מסכום של כ-160 מיליון דולר בשנה לכ-700 מיליון דולר, בהתאם לפרוטוקול פריז, המהווה את המסגרת הכלכלית לסחר בין ישראל לרשות הפלסטינית.

באותה פגישה קרא שר החוץ הירדני ללפיד ולממשלת ישראל לכבד את הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ולשמור על הזכויות של תושבי שכונת שייח ג'ראח.

מאז נבחר לכהונתו הנשיא הרצוג מגלה פעילות רבה בתחום המדיני. לאחרונה הוא החליף אגרות עם מלך מרוקו מוחמד השישי.

באגרת אותה העביר באמצעות שר החוץ יאיר לפיד, שביקר במרוקו לרגל חידוש היחסים בין שתי המדינות, הזמין הנשיא הרצוג את המלך להיפגש בהקדם. באגרת התשובה הביע המלך תקווה כי חידוש קשרים בין מרוקו לישראל יעודד שלום אזורי רחב. הרצוג גם שוחח לאחר שנבחר עם נשיא טורקיה ארדואן ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.