דובר החמאס, עבד אל-לטיף אלקנוא, העביר אתמול מסר לישראל דרך סוכנות הידיעות שהאב ואמר כי "העם הפלסטיני ברצועת עזה נחוש להשיג את כל דרישותיו ולא להסכים יותר להקלות הדרגתיות. האפשריות שלנו פתוחות, וכל האמצעים והכלים זמינים". בהמשך ציין כי במידה ולא תושג פריצת דרך במשא ומתן עם ישראל, פעילותיו של ארגון הטרור ימשכו באופנים שונים  

היום (שבת) אמר חבר הנהגת ארגון הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאוד שהאב, לסוכנות הידיעות הפלסטינית "סמא" כי "האפשרויות שלנו יגדלו ויתרחבו, אם ישראל לא תסיר את המעצור מעל רצועת עזה. המדיניות של סגירת המעברים בהתאם להתפתחויות הפוליטיות חייבת להיפסק".

בהמשך, התייחס שהאב לחידוש שיגורי בלוני התבערה מרצועת עזה ואמר כי "הבלונים הם אמצעי ללחץ פוליטי וציבורי, ויישומה אינו מצריך עבודה מאורגנת של הפלגים. לעם הפלסטיני יש את הזכות לנקוט בכל הדרכים המאפשרות לו לחזק את זכויותיו הפוליטיות והלאומיות".

מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)


כזכור, בשבועות האחרונים, העניקה ישראל היתר ל-7,000 פועלים לצאת לעבוד בשטחה. יחד עם מתן היתרי עבודה לפועלים הסכימה ישראל להסדר הדולרים החדש בתיאום עם ממשלת קטאר.

מכירת המים לרצועה הוגדלה ב־5 מיליון מטרים מעוקבים, ושטח הדיג הוחזר לטווח המרבי של 15 מיילים (27 קילומטרים). סחר הזהב בין עזה לגדה, שנאסר בהוראת ישראל, מותר מעתה ואילך. נוסף על כך, תוכל עזה לייבא מכוניות מחו"ל, כמו בעבר.