נמנעים מנשנושים: יום לפני ארוחת החג הראשונה בתקופת חגי תשרי, הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, נתנה את הטיפים שלה לאיך לשמור על תזונה נבונה גם כשכמות האוכל עולה על גדותיה. איך ניתן לעבור את ארוחות החגים בלי להשמין? אם אוכלים קצת פחות במשך היום, זה לגמרי אפשרי.

"במהלך היום של ארוחת החג, הייתי ממליצה על ארוחת בוקר כוללת 2 פרוסות לחם קל עם גבינה 5% שומן וסלט ירקות קטן", פירטה רוזמן את התפריט המומלץ עבורה לימים החגיגיים. "לארוחת צהריים אמליץ על ביצה קשה או קופסת טונה במים וסלט ירקות, ואחר הצהריים אפשר לאכול פרי או יוגורט 1.5%", אמרה עוד. "כאשר מגיע הערב וארוחת החג, כל מה שצריך לעשות זה להקפיד על מנות בגודל סביר ולהימנע ממאכלים מטוגנים או כאלה שמכילים כמות גדולה של שמן".

עם ישראל נערך לערב ראש השנה (צילום: מרק ישראל סלם)
עם ישראל נערך לערב ראש השנה (צילום: מרק ישראל סלם)

"בנוסף, ישנם עוד כמה טיפים חשובים להרגלי אכילה נכונים במהלך ארוחות החג", המשיכה הדיאטנית. "כדאי למלא את הצלחת מראש בכל מה שמתכוונים לאכול, ולא לקחת בכל פעם קצת; סדר האכילה בארוחה חשוב מאוד - כדאי להתחיל את הארוחה בירקות, להמשיך בחלבונים, ולהשאיר את הפחמימות לסוף. כדאי לחסוך קלוריות בשתייה, ולשתות מים, סודה או משקאות דיאט. ואם הגעתם עד לשלב הקינוח, אז עדיף ליהנות מפירות ולוותר על בצקים וקצפות".