סערת מונאס דאבור: חלוץ נבחרת ישראל, מונאס דאבור, ספג שריקות בוז צורמות במהלך משחקה של הנבחרת אתמול, בעקבות פוסט שהעלה לרשת בזמן מבצע "שומר חומות", שבו כתב "אלוהים רואה הכל והוא ישלם לבני העוולה", עם ביקורת לכאורה על כוחות הביטחון הישראליים ועל התנהגותם בהר הבית.

היום (ראשון), שוחח חבר הכנסת, אחמד טיבי, עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לאירועי אמש: "מבחינת כדורגל היה משחק מרתק, מעניין. אני לא אוהב את מה שראיתי ושמעתי, כל שריקות הבוז היו מכוערות, גזעניות, בבוניות. לשחקן ערבי בנבחרת ישראל זו פשרה קשה שעושה שחקן עם עצמו".

"המציאות מורכבת, לכן אחרי שהוא הכריע שהוא כן משחק ועושה הכול כדי להבקיע ולנצח, ואחרי שהוא כותב פסוק מהקוראן שמביע את כאבו האישי, יש עליהום כל כך גדול נגדו, אגב דעתי קשה יותר על ההתאחדות בגלל הזובור שעשו לו יותר מאשר על הקהל", הוסיף. 



כמו כן, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת התייחס לציטוט של דאבור שהצית את הסערה ואמר כי "מה שכאב לו, שנכנסו למסגד שזה הדבר הקדוש ביותר מבחינתו ושנפגעו אנשים, מתפללים. מה יותר אנושי מזה? הוא לא צריך להתנצל, מה שעשתה לו ההתאחדות פתח את הדלת לגזענים למיניהם לשרוק 'בוז' נגדו ולאחל לו מוות במגרש. ההתאחדות נושאת באחריות. אני לא זוכר שעשו את זה לאצילי והוא עשה דבר הרבה יותר חמור בכל קנה מידה".

"מותר למוסלמי לצטט פסוק בקוראן נגד עוולות או מי שעושה עוולות. אסור לו אם הוא שחקן נבחרת או רופא במחלקה פנימית בבית חולים או חבר בכנסת או נהג אוטובוס בחברה יהודית, אסור לו. אין רגשות לערבים, למוסלמים, הוא לא יכול לכאוב, לזעוק? כי מיד יעשו לו עליהום. אני כמעט הייתי בטוח שאתה וחלק מהמקהלה הייתם משתמשים בביטוי טרור ההבקעות אחרי שהוא הבקיע שער", הוסיף. 

בהמשך, טען ח"כ טיבי כי ", יש מציאות והיא מורכבת, היא דו לאומית, יש סכסוך לאומי עם אלמנטים דתיים לפעמים ואז מביעים רגשות. מותר להביע רגשות אבל לערבי במדינת ישראל גם אם הוא נהג אוטובוס או שחקן נבחרת או רופא אסור להביע רגשות שמשתמע בהם פגיעה בקונצנזוס הכללי היהודי במדינת ישראל. זה לא מקובל עליי".

אחמד טיבי (צילום: אבשלום ששוני)
אחמד טיבי (צילום: אבשלום ששוני)


"תן למוסלמי לפנות לאלוהים בלי המחאות שלך. לאחרונה אסור לערבי להגיד אלוהים גדול, אם ערבי אומר אללה אכבר אתה מיד תופס את זה בקונוטציה של פיגועים. אי אפשר לקבל רימוני גז במסגד אל אקצא, תמונות של פרצוף מלא בדם של מתפללים, לא יקרה", אמר. 

בסיום, אמר חבר הכנסת מהרשימה המשותפת כי לדעתו הפתרון לבעיה הוא שבתי התפילה המוסלמים יהיו מקום של שלום ושקט לתפילות. "זה המקום להביע משאלות בפני אלוהים. יש מציאות של כיבוש בירושלים המזרחית, מבחינתי היא צריכה להסתיים. לאורך כל השנים נפגעו כ-150 מסגדים וכנסיות בארץ על ידי יהודים. המשוואה פשוטה, מוסלמי מתפלל במסגד, יהודי בבית כנסת ונוצרי בכנסייה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/ 103fm